Probiotica bij babies/dreumesjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nana33, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Laatst hoorde ik van een vriendin dat je door je baby probiotica te geven de weerstand van je kindje kunt versterken. Nu is mijn dochter vrij vaak ziekig/verkouden, dus dit lijkt me wel wat. Ik heb het bij onze apotheek gevraagd toen ik er toch was en de dame die me hielp wist er niet veel vanaf, maar zei dat het iig geen kwaad kon.
    Heeft iemand hier ervaring mee en hielp het?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Vaak word het aangeraden als iemand antibiotica heeft gehad, zodat je darmen weer juiste bacteriën binnen krijgen en hierdoor word je weerstand beter.
    Door de antibiotica word alles afgebroken, zowel verkeerde als goede bacteriën

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Dat wilde ik ook zeggen!

4. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het een tijdje geleden (ongeveer een maand) gebruikt op aanraden van de osteopaat. Dit advies kreeg ik om de druk via de darmen op de maag te verminderen omdat ze veel spuugde. De druk is verminderd maar helpt hier niets tegen verkoudheid. Ze is al ruim 2 weken erg verkouden en sinds een week ook erg aan het hoesten. Ik wist ook niet dat het daar tegen zou kunnen helpen maar heeft het hier dus ook niet gedaan.....

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Dat van de antibiotica wist ik, maar hier heeft niemand dus echt ervaring met een verbeterde weerstand door probiotica "normaal".

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja, dat heet abc dophilus (merknaam) en doet vooral veel goed voor de spijsverteringbacteriën, maar als een kindje minder energie daarin hoeft te stoppen, kan het ook beter omgaan met verkoudheden, dus het wordt nog wel verkouden maar vaak minder erg en minder lang. (en is het echt verkouden of is het vooral een snotneusje? baby's hebben immers nog niet te maken gehad met het verwerken van stof ed)
    Sowieso is elk kind ongeveer in een cyclus van 6wk verkouden.

7. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Je hebt ook van het merk Orthica een probioticum, Orthiflor junior.
    Deze heb ik ook gebruikt na de ab kuur tegen de oorontsteking van m'n dochtertje..
    Deze kan ook gebruikt worden als ondersteuning.

8. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik heb ook de Abc dol.. van solgar gebruikt en ben gelijk gestopt. Het leek alsof ze er last van kreeg van haar darmen.
    Over een tijdje wil ik het weer proberen. Iemand anders ook ervaringen gehad met (wellicht) een gevoelige reactie?

Probiotica is overigens ook erg goed om te gebruiken voor ze een vaccinatie krijgen. Gewoon om net even steviger te staan voordat ze de prikjes krijgen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik merk niet zozeer verschil maar heb het beide kindjes (beiden koemelk allergie en gevoelige buikjes ) wel gegeven de eerste weken. Net zoals veel mensen bv spul tegen kraampjes geven ookal weet je niet of het werkt, had ik een goed gevoel bij pro biotica. Ze hadden ook beiden hardnekkige spruw trouwens.

Deel Deze Pagina