Onze dochter zal met 2 maanden op haar eigen kamertje gaan slapen. Nu doen mijn vriend en ik alles samen. Zodra ze wakker wordt gaat de één verschonen en de ander maakt beneden de fles. De fles wordt gegeven in ons bed en daarna leggen we haar weer in de wieg naast ons. Ik vraag me af hoe ik dat het beste kan doen als ze op haar eigen kamer slaapt. We willen dan ook afspreken dat één van ons doorslaapt. Volgens mij heb ik de volgende opties: 1. verschonen op haar kamer - meenemen naar beneden - even wachten in de box - fles maken - beneden fles geven - weer naar bed brengen 2. fles maken - verschonen op haar kamer - meenemen naar beneden - beneden fles geven - weer naar bed brengen 3. fles maken - verschonen op haar kamer - fles geven op onze kamer in ons bed - weer naar bed brengen Ik vraag me af of het voor haar vervelend is om 's nachts naar beneden gevoed te worden. Of is het juist vervelend om op onze kamer gevoed te worden en dan weer naar haar eigen kamer te moeten? We hebben een kleine babykamer, dus daar voeden is geen optie. Ben benieuwd naar hoe jullie het doen en eventuele tips en adviezen!
Hier bv, dus ietsjes anders, maar wij hebben een lekker luie stoel op de babykamer staan en daar voeden we haar. Dus je zou haar even in bed kunnen laten wachten, fles maken en op haar kamer verschonen en voeden. Dan krijgt ze niet de prikkels van de box (spelen!) en degene die door mag slapen die nacht heeft het wat rustiger. Maar 't is natuurlijk maar net of je daar de ruimte voor hebt in de babykamer.
ik denk dat het voor je kleintje niks uitmaakt. niet voeden in fel licht dus gewoon zo donker mogelijk houden en niet wakker maken door gek te doen en te spelen, zorgen dat ze zo rustig mogelijk blijft dus ik doe alles beneden en dan slaapt dylan verder in de box maar dat komt omdat mn vriend heeeeel hard snurkt en ik dus niet meer in slaap val in de slaapkamer dus ik leg me op de bank de reden waarom ik dylan dan ook beneden leg is omdat hij vaak om 5u de nachtfles wou en om 7u klaarwakker was dus was nog maar een kort slaapje
Ik zou een thermosfles met warm water meenemen en de poeder al afgemeten in een bakje doen dan je de fles zo boven maken en dan zou ik gewoon boven voeden en ik zou ook niet verschonen als dat nirt echt nodig is.. als ze ouder zijn worden ze daar alleen maarcwakker van en dat wil je niet..
klopt! verschonen is niet nodig doe ik ook niet, dan is hij klaarwakker en wil dan spelen, tenzij hij hard had gewerkt in de pamper natuurlijk,...
Voor ej kind maakt het niet uit, zolang ze maar niet te lang op haar fles hoeft te wachten. Voor je eigen slaap en nachtrust maakt het enorm veel uit of je kind gewoon nog bij je op de kamer ligt (ik neem aan dat jullie op de hoogte zijn dat het advies is om de eerste 6 maanden kind bij een volwassene op de kamer te laten slapen?), of dat je met huilend kind naar beneden moet, fles maken, fles geven, verschonen. Als je dat allemaal doet ben je de volgende ochtend stukkem vermoeider dan wanneer je kind bij je op de kamer ligt, jij al wakker bent om de fles te maken voor je kind is hard huilen is uitgebarsten etc.
Wij hadden een minikoelkastje boven en zetten daar de nacht- en ochtenvoeding in, flessenwarmer ook boven en de fles gaf ik op ons bed....
De nachtvoeding gebeurt op zijn kamertje in een stoel. Hij ligt naast ons bed dus voordat hij echt wakker wordt heb ik al een flesje voor hem gemaakt.
Ik neem haar mee naar beneden. Eerst zet ik de waterkoker aan voor de fles, verschonen, haar in de box, fles maken, fles geven, en weer in haar eigen bedje.
Wij hebben het altijd samen gedaan. Man gaat fles maken, ik neem dochter heerlijk bij me in bed. Ik geef de fles en eerst paar maanden ging ze weer in de wieg. Daarna bleef ze of bij ons of ging ze weer naar eigen bedje. Soms verschoon ik haar ook nog, bij een heel volle luier. Inmiddels slaapt ze de meeste nachten door, maar bij wakker worden wil ze graag nog een flesje, dan doen we het dus dzelfde manier nog.
Bedankt voor jullie reacties! Is het echt zo dat het beter is om baby's tot 6 maanden bij hun ouders op de kamer te laten slapen? (las ik in één van de reacties)
verschonen hier allang niet meer, neem haar in bed en voed, na twaalven houd ik haar in ons bed anders leg ik haar nog een keer erug.
Hier lag ze na 6 weken ook op haar eigen kamer (voor haar rust beter en ook voor de onze). Met 6 weken sliep ze van 23-5 uur. Als ze wakker werd flesje van beneden halen, poeder had ik klaarstaan in een torentje, in de flessenwarmer, ondertussen verschonen, op ons bed in het schemer voeden en daarna sliep ze tot 8 uur. Dan om 8.30 uur weer fles en was ze om 11 uur weer wakker en dan in bad, aankleden etc en om 12 uur weer fles.
Ik lees dat veel van jullie 's nachts niet meer verschonen. Hier is dat ook zeker niet altijd nodig, maar gezien de regelmaat die we willen bieden (alles op dezelfde volgorde), vraag ik me af waar we goed aan doen
Over die regelmaat zou ik me geen zorgen maken 's nachts, dan leert ze alleen maar beter dat de nacht anders is dan de dag. 's Nachts zo weinig mogelijk gezelligheid en prikkels, daar is de dag voor.
Ik ging zitten, grabbelde in de wieg pal naast mijn bed, ging weer liggen, legde aan en sliep verder idee is nog steeds hetzelfde, behalve dat ik haar even moet halen uit haar eigen kamer sinds ze een maand of 5 is (groeide uit de wieg, geen plek voor ledikant). Een voeding einde van de avond geef ik in de luie stoel op haar kamer.
Hier ook vanaf week of 3 geen luier meer verschonen in de nacht.. heb zoiets van, als hij door zou slapen zou hij t ook met een luier doen. En ze worden er alleen maar wakker van! Het lijkt me voor je kindje, als ze wakker word van de honger erg lang dat ze op haar flesje moet wachten.. ik zou dat zo kort mogelijk houden, ik denk voor beide partijen t prettigst als ik me bedenk hoe mijn zoontje huilt als hij honger heeft