Noo poo en luizen... HELP!

Discussion in 'De lounge' started by anica, Aug 14, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Je kunt nog 2 weken aan rommelen met azijn, tea tree olie, kokos olie en jezelf een lamme arm kammen 2 keer per dag. Of je kan een keer een uitzondering maken en gewoon goede luizen shampoo met Demethicone halen. Dit dood alle luizen. Na een week herhalen voor de nieuwe neten die dan uitgekomen zijn. En dan ben je er vanaf. Wel alle gezinsleden behandelen.

Bij mij op school ook van die ouders en hun natuurlijke middeltjes. En iedere keer weeeeeeer luizen in de klas. Word er echt niet goed van.

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Bij ons op school zijn het juist de kinderen die continue luizen hebben waarbij er dan alleen maar luizenshampoo wordt gebruikt. Als we de kinderen er naar vragen wordt daar vaak alleen dat spul gebruikt en dan een keer gekamd.
    Juist de kinderen van ouders die zich er in verdiepen en hierdoor ook andere dingen ontdekken (en dit soort middeltjes zijn voornamelijk om luizen te voorkómen) zijn veel minder vaak de pineut na ze een keer gehad te hebben.

3. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Luizenshampoo werkt helemaal niet zonder het kammen. Juist die 2 beruchte weken.
    Dat staat zelfs op elke shampoo, bij de meeste krijg je de kam erbij.
    Shampoo doodt namelijk geen net gelegde eitjes. En deze komen vrolijk weer uit als ze er niet uit worden gehaald.

4. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij hebben zins we kinderen hebben nog nooit luizen gehad! Al zat de halve klas vol, die van mij hadden het nooit!

De kinderen hebben nu natuurlijk vakantie en hun zijn wel behandeld.

Ik weet niet eens of ik luizen heb!

En als ik die troep ik mijn haar smeer heeft het zeker 3 maand nodig om te herstellen, ik weet niet hoe het zit met normaal haar maar met mijn krullenkop is dit voor mij een ramp, dat betekend dat ik 3 maand lang er als een sloddervos bij moet lopen ook op mijn werk.
    Mijn haar is heilig en het heeft mij heel veel moeite gekost om hier te komen, ik ben super trots op mijn krullen, besteed veel tijd aan mijn haar om te houden hoe het nu is!
    Als ik al luizen heb en het kan behandelen zonder mij haar te beschadigen dan doe ik dat!

Maar als je het topic had gelezen dat wist je dat ik niet weet of ik ze heb!
    Dat ik mijn kinderen al heb gedaan
    (Manlief is trouwens kaal)
    En dat ik niet kan kammen!

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik heb je topic gelezen en ik weet dat je niet kan kammen en niet weet of je ze hebt. Daarom raad ik je dus aan om meteen korte metten te maken. Toen mijn dochter luizen had heb ik mezelf ook moeten behandelen. Heb ook m'n oudste zoon behandeld, geen idee of die ze had.

Liever dat dan twee weken later weer ellende. Dat is dus mijn advies. Ik was er daarna vanaf. Als je niet kan kammen zul je wel moeten denk ik. 1 neet die overleefd bij 1 gezinslid en het hele feest begint opnieuw.

Emama likes this.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ook met dimeticon moet je kammen, kammen, kammen. Ik word juist gek van die ouders die er even 2x een shampootje of lotionnetje in smeren en denken dat het dan klaar is. Kammen, kammen, kammen...

Pipo30 likes this.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,191
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier heeft oudste dochter 2x luizen gehad en toen ook alleen behandeld met dimeticon, ipv 2x heb ik 3x behandeld en nooit gekamd en ze waren toch echt direct allemaal dood, vielen er dood uit, misschien gewoon een kwestie van geluk, dat kammen vind ik echt teveel gedoe moet ik zeggen.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ja, kammen is ook veel gedoe, maar hier gaan ze dus niet allemaal dood na (intensieve) behandelingen met dimeticon (ik vis er na zo'n behandeling gewoon nog levende luizen uit). En op school hoor ik vaaaak gemopper;'Pfff, vier weken geleden nog die shampoo gebruikt en nu weeeer vol luizen...' dan zijn er dus neten blijven zitten, luizen hebben weer plezier gehad en nieuwe eitjes gelegd etc. Controleren na behandeling is zoooo belangrijk; 2 neetjes laten zitten en je zit na een dag of 14 weer met een nieuwe luizenfamilie...

Pipo30 likes this.
  9. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Hier ook een gezin op school waarvan de moeder het teveel gedoe vindt...het resultaat daarvan is dat de school al meer dan een halfjaar niet luisvrij is...en dat gezin ook niet...

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Mijn dochter heeft heel dik haar. Ik heb me lam gekamt maar kreeg echt niet alle neten er uit. Gelukkig kunnen luizen niet meteen weer eitjes leggen als ze uit een eitje komen. Dus zodra de neten uitgekomen zijn en nimfen zijn. Dan weer behandelen en dan ben je er echt vanaf.

En als je nog levende luizen hebt na een behandeling met demeticon dan heb je iets niet goed gedaan. Je moet het echt goed verdelen, niet te zuinig mee zijn en laten intrekken. Hier vielen ze dood er uit. En nog meer gesneuvelden tijdens het douchen daarna.

11. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Manlief kon niets zien, even naar mijn moeder geweest... die kon gelukkig ook niets vinden! Zelfs niet met een vergrootglas:roflmao:

marloes80 likes this.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,191
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij zijn geheel luisvrij.
    Enkel de shampoo werkte hier uitstekend.

13. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,737
    113
    Je kan ook nog kijken of iemand anders je voor de zekerheid een aantal keer kan kammen. Zelf een krullenbos kammen is geen doen. Maar een ander kan beter erbij en wel plukje voor plukje langsgaan met de kam. Neten zijn nl nog makkelijk terug te vinden, die zitten vast op 1 plek. Maar als je maar 1 levende luis hebt en het is ook nog eens een kleintje dan heb je nog grote kans dat die niet terugvindt. Daarom wordt eigenlijk ook aangeraden om te kammen met conditioner in. Luizen kunnen zich heel snel verplaatsen in het haar, maar niet als er conditioner in zit.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier hele flesjes met dimeticon erin gesmeerd, druipend van het vet, super goed verdeeld en dus nóg levende luizen. Ze floepen er wel zo uit met kammen na die lotion, maar zonder kammen zouden ze dus blijven zitten. Flink wassen, spoelen, wassen, spoelen etc haalt ze er ook niet uit. Dochter heeft veel en dik haar, dat zal ook meespelen.. Sinds ze echt ónder de neten zat, ben ik wekelijks gaan controleren, dus dan zijn we ongeveer een uur bezig met kammen etc. Ik vind het zooooo vervelend als er dan ouders zijn die dat vertikken waardoor op school een paar klasgenootjes keer op keer op keer weer luizen hebben. Kammen is niet leuk, maar enkel dimeticon is niet voldoende.

Emama and Pipo30 like this.
  15. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016
    1,149
    722
    113
    Offtopic maar wat is no poo? Ik dacht bij je titel dat je bedoelde niet poepen...maar aan de reacties te zien zit ik totaal in de verkeerde richting. (Vond niet poepen en luizen al een rare combinatie van problemen)

Emama likes this.
  16. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
  17. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016