Ik weet niet of ik de juiste instellingen heb. T gaat over geestelijke gezondheidszorg. Maar zou dit kunnen: mij als belg aanmelden bij een Nederlandse instelling voor geestelijke gezondheidszorg. Heb echt het gevoel dat er in Nederland veel meer aanwezig is op dit vlak, veel therapieën zijn nog niet bekend in Vlaanderen en alles is erg versnipperd.
"Mogen" zal niet zo'n probleem zijn, als je de eventuele wachtlijsten erbij neemt. Het zal wel mogelijk een probleem van terugbetaling zijn door je ziekenfonds. Misschien daar eerst es achter horen? Ben ook Belgje .
Belgische ziekenkas komt niet tussen, zelf niet bij consulten in Vlaanderen. Dus veel kan ik niet verliezen hierin.
@kaboutermeis, al gezien in topic "alleen in het bos". Kweenie of het zou mogen omdat Riaag ed door overheid gefinancieerd zijn en niet privé-instellingen zijn. Dacht ik, als er iemand meer info kan geven over die instellingen , altijd welkom.
Ik werk voor een kleinere GGZ instelling, dit vond ik net op onze site (je hebt trouwens wel een verwijzing van je huisarts nodig om aan te melden): Als u in het buitenland woont en/of een buitenlandse ziektekostenverzekering hebt, worden de kosten van hulpverlening aan uzelf gefactureerd. Afhankelijk van uw polisvoorwaarden kunt u vervolgens de notas doorsturen naar uw verzekeraar. Voor meer informatie over de DBC-bekostiging verwijzen wij u naar de website van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) www.nza.nl
dat dacht ik al en hier wordt er niets van betaald (ten eerste: enkel dringende buitenlandse hulp wordt terugbetaald en ten tweede: psychotherapie wordt hier sowieso slecht terugbetaald). Maar mss kan ik beter mailen of zo. Maar hoe werkt het: eerst ggz of riagg of een nederlandse huisarts oid. Ik bedoel hoe start een nederlander aan zo'n traject (veronderstellende dat hij al bij huisarts geweest is en deze niet meer kan verderhelpen)