Nood Anticonceptie Gebruikt

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Vera02, 21 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vera02

    Vera02 Nieuw lid

    21 feb 2024
    3
    1
    3
    Vrouw
    Beste,

    Allereerst ben ik best wel nieuw op deze pagina dus weet ik niet of dit de juiste onderdeel van het forum is waar ik dit plaats. Laat mij dit even weten zodat ik dit in de toekomst anders kan doen!

    Laat ik even de situatie uitleggen wat er is gebeurt. Op de nacht van de 13e op de 14e heb ik seks gehad zonder condoom. Dit had ik gedaan 1 dag nadat ik ongesteld was geworden. Mijn vriend is niet in mij klaar gekomen, en het was ook van korte duur wegens dat dit voor beide onze eerste keer was zonder condoom. Het heeft hooguit 2 minuten mogen duren. Tuurlijk weet ik dat er ook in voorvocht sperma kan zitten en heb ik binnen 48uur een Morning After Pil gebruikt van de Kruidvat.

    Nu, gister gestart, heb ik last van bloedingen. Dit lijkt op het begin van me ongesteldheid, het is donkerrood/bruin achtig en zit ook soms wel stolsels in. Op internet kom ik erachter dat dit kan zijn door de hormoonverschuivingen die de pil veroorzaakt, alleen ik weet niet heel veel hiervan af. Daarom wil ik vragen om jullie advies. Is er een mogelijkheid dat ik zwanger ben? Is mijn ongesteldheid gewoon 2 weken te vroeg gekomen? Of kan ik helemaal niet zwanger zijn. Ik ben wel van plan om voor de zekerheid een test te doen als ik niet ongesteld ben na 8 maart.

    Laat het mij weten en alvast bedankt voor de hulp. Ik waardeer elke reactie! :)

    Met vriendelijke groeten
     
  2. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    799
    507
    93
    Als je 1 dag na begin menstruatie seks hebt gehad, was je op dat moment waarschijnlijk nog volop aan het vloeien. Dan kan je er echt zeker van uit gaan dat er geen mogelijkheid is dat je er zwanger van wordt/bent geworden.

    Je cyclus raakt zeer waarschijnlijk in de war van de MAP. Dus daar zou ik de oorzaak eerder leggen ja.
     
  3. Vera02

    Vera02 Nieuw lid

    21 feb 2024
    3
    1
    3
    Vrouw
    Sorry ik heb het waarschijnlijk verkeerd uitgelegd. Ik bedoelde 1 dag nadat ik klaar was met ongesteld zijn. Mijn fout, bedankt alsnog voor je reactie :)
     
    Shalom vindt dit leuk.
  4. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    799
    507
    93
    Ah dat is anders inderdaad. Dan nog denk ik dat je goed op tijd was binnen 48 uur en het feit dat hij niet is klaargekomen.
     
    Vera02 vindt dit leuk.
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Ik dacht al, 1 dag nadat je ongesteld bent geworden:o:

    Maar de kans is heeeeel klein dat je zwanger ben. 1 dag na je ongesteld ben je nog niet vruchtbaar en 5 dagen later vaak ook nog niet. Ik begrijp alleen niet waarom je zonder condoom of een ander voorbehoedsmiddel seks heb terwijl er waarschijnlijk geen kinderwens is?
     
  6. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.139
    2.004
    113
    Het kan inderdaad de boel in de war gooien. Ik zou twee weken na het onveilige moment voor de zekerheid een test doen.
    En misschien kijken naar andere anticonceptie :)
     
  7. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    354
    491
    63
    Vrouw
    Ik denk ook dat de kans dat je zwanger bent enorm enorm klein is, zo niet nihil is:
    - 1 dag na je menstruatie ben je nog niet vruchtbaar in principe.
    - hij is niet in je klaargekomen
    - en je heb nog een morning after pil gehad

    Wel sluit ik me aan bij de rest dat het me handiger lijkt om een anticonceptie-methode te kiezen, want een andere keer kan het zomaar wel raak zijn. De huisarts kan je vaak goed adviseren.
     

Deel Deze Pagina