"nood"pakket

Discussie in 'De lounge' gestart door Charise, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb geen noodpakket.

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hebben geen noodpakket maar wel een voorraadkast met heeeeel veeeel eten en drinken wat lang houdbaar is....

en we hebben een houtkachel.... en daarbovenop kan je een deksel ahalen (wel loodzwaar) en van vroeger uit kookten ze daarop.... dus wij verhongeren zeker niet :p

je kan er een ei op bakken, thee op klaarmaken... eigenlijk alles wel.......

en verder tja ik zie dat dan wel weer hoor.....
    kan me er niet druk om maken eigenlijk...

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Watvoor producten aan eten hebben jullie dan, wat lang houdbaar is?

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

knakworsten, bockworsten, aardappelpuree zakjes, soep in blik, afbakbroodjes, allerlei soorten sapjes, en frisdranken, yogie, melk, chocomelk, crackers, smeerkaas, zoutjes en chipsjes, harde worsten, rozijnen, rijstewafels, wc papier, pampers, billendoekjes, chocolade, soepstengels met sesamzaad, koekjes, allesreiniger, wasmiddel, verzorgingsspul, potgroente of blikgroente, pfffff vast nog wel meer hoor maar weet het zo ffe niet meer....

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Geen noodpakket. Alhoewel toen laatste de stroom uitviel ik wel echt in het donker moest zoeken naar kaarsen, dat was niet handig. Ik weet gelukkig wel de zaklamp blindelings te vinden en mijn telefoon geeft ook licht. Verder geloof ik het wel. We hebben altijd wel pakken drinken en blikjes eten enzo liggen dus we zullen echt niet omkomen.

En in de gevaren van 'zonnestormen' enzo geloof ik echt niet, maar de stroom kan natuurlijk best wel een keer uitvallen.

6. tulip

tulip Niet meer actief

wij hebben geen speciaal noodpakket, maar wel een volle kast zoals mora en wij kamperen altijd met tent en gasflessen e.d. dus wij redden ons wel een tijdje.

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Helemaal niks, ik hou er niet van om zo te denken. Ik heb trouwens een collega die er wel mee bezig is en zei dat je met zo'n noodpakket nog moet oppassen ook. Als het echt crisis wordt dat zijn mensen tot gekke dingen in staat voor jouw laatste knakworstjes.

Volgens mij komt het niet zover.

8. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben inmiddels 42 en je wilt niet weten hoeveel potenciéle rampen er al geweest zijn. ik kan ze niet meer tellen. er zijn er een aantal die er flink uitspringen vanwege de grote heisa die erom gemaakt werd, maar ook die hebben we stuk voor stuk overleefd. de laatste jaren komen ze met 5 per jaar of meer geloof ik.

ik heb niet echt een rampen pakket, ik hoop dat als er een grote ramp gebeurd dat dat dan in mijn achtertuin is. ik hoef niet in en half vergane wereld te leven.

wij hebben wel een soort van "noodpakket" maar niet voor rampen op zich. wij hebben namelijk nogal een stroomstoringen. we hebben dus ledzaklampen (1 in mijn nachtkast 1 , ook handig om ff bij de kleine te checken,en 1 in de meterkast) en veel kaarsen, die ik ook nog weet te liggen ook. maar ik vind dat ook gewoon leuk voor als er geen stroomstoring is.

ik heb ook altijd wel voorraad dus daar maak ik me ook niet druk om en water in flessen hebben we ook altijd.

medicatie hebben we ook eigenlijk altijd op voorraad en verband en pleisters en ontsmettingsmiddelen ook.

dus volgens jou theorie zijn we dan redelijk goed voorbereid.

9. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik herken dit. Ik ben (nog een week lang) 41 ;)

10. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi, een lotgenoot. altijd leuk! tussen al die jonkies.

11. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ja het is altijd leuk te weten dat ik niet het enige 'fossiel' ben hier hihihi. Maar je bent zo oud als je je voelt!

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

met al het eten in huis kunnen wij rustig 1, 5 a 2 wk vooruit. scottelbrai/ gasfles/campingstel in de schuur bomen,gras, stenen etc. zat metselen wel een vuurkuil of maken een groot bed op de grond en dikke kleding aan..

onder 1 jaar had ik altijd min. 1 fles water staan. nu zorg ik dat de waterkoker eigenlijk altijd vol staat (kan het koken op mijn scottelbrai)en anders krijgt ze geen fles maar wat anders te eten.

13. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hier niet een 'echt' noodpakket staan. wel overal wat verspreid:

een liter of 24 aan water, veel kaarsen, op zolder kampeerspullen om te koken, aanstekers, zaklamp.

Verder wel genoeg houdbare dingen om in het ergste geval een week lang rare combi's van te eten om zo niet dood neer te storten :)

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    alleen een radio op batterijen hebben we niet.

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

'scottelbrai'
    Wat is dat? :)

16. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Nee hoor, hier nog een "fossiel" (41) en ik heb ook al vele rampscenario's voorbij zien komen.
    Meiden met al die voorraden, waar laten jullie al dat eten dan? Hier verdwijnen de reserve waterflessen (want o zo handig, ik ben gastouder, dus dat is dan misschien wel nuttig) achterin de trapkast. Als ik 't dan weer eens grondig opruim, blijkt 't al maanden over de datum te zijn (in geval van nood natuurlijk beter als je water hebt over de datum dan helemaal niks, maar ondertussen is er al weer zoveel in die trapkast gemikt, dat we 't sowieso niet meer vinden als er ook geen stroom is...:()Zo hebben we dus ook een keer zo'n geel noodpakket gehad (en tja, wat zat daar toch ook alweer in, o.a. waterafstotende lucifers geloof ik...), maar ik zou dus niet weten waar dat is gebleven (dit klinkt nu wel als een heel chaotisch huishouden:)). Daarbij zal je dan net zien dat je je voorbereid hebt op een bepaalde ramp en dan gebeurt er net wat anders......

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dit is een skottelbraai, sorry verkeerd geschreven.. kan erop bbq'en, wokken, bakken, koken etc..

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

towser: daarom had ik meestal ook maar 1 a 2 flessen en dan bewust tussen het gewone drinken zodat je er regelmatig op kijkt. een zaklamp op batterijen is sowieso handig om te hebben en op een vaste plek te zetten.. hier in de keuken op 1 plek altijd een zaklamp..

19. Papaver

Papaver Niet meer actief

#59 Papaver, 26 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2012
    Wauw bedankt voor je uitleg. Ik ken het ook als Skottelbraai niet (aan het woord te herkennen denk ik aan Zuid Afrikaans(?) Ik zou het omschrijven als een 'barbeque met oneindige hulpstukken'. En aan het plaatje te zien wil ik er óók één :D

Edit: oh, natuurlijk: skottelbraai betekent schotelbrader, oftewel barbeque/wok. Die Sudafrikaanders toch :)

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Wat ik heb is ook niet echt een noodpakket hoor, heb gewoon altijd wel wat in huis. Hier ook vrij vaak stroompannes dus ik heb veel kaarsen in huis en een lade vol batterijen in alle maten. Daar kan ik ook nog wel een tijdje mee door. En gasfornuis voor als de electriciteit het weer laat afweten en als er geen gas is maar wel electriciteit dan heb ik nog een oventje.
    Als beiden het laten afweten en het is voor langere tijd dan zit ik er echt niet mee in om het tuinhek te slopen hoor, ik vind wel iets.

Deel Deze Pagina