papaver: zeker als je campeert is het zoooo handig. er zijn 1001 soorten. antiaanbak matjes, eigenlijk kan je je fornuis wegdoen haha.. Wij hebben hem van mijn schoonouders gekregen.. Inderdaad uit zuidafrika..
Wij hebben zo'n 'standaard' noodpakket Het Noodpakket van Nederland Dit heb ik aangevuld met 12 flessen spa blauw en een hoop potjes olvarit
Hier heel veel flessen water, noodzaklampen, batterijen, radiootje, veel geconserveerd eten, kaarsen en dekens. In de auto heb ik ook altijd twee flessen water en twee dekens liggen. Ik ben geen doemdenker, maar altijd goed voorbereid
Ik heb wel flesjes water en kaarsen in huis. En die ook op een vaste plaats liggen. Gedaan nadat een hele tijd geleden de stroom een hele avond was uitgevallen en net op dat moment al mijn kaarsen op waren.. En daar zat ik dan de hele avond in het donken kon niet eens een boek lezen.. Voor de rest eigenlijk niet echt iets in huis.
Mijn buurvrouw (die toevallig ook mijn schoonmoeder is) heeft haar diepvrieskist echt tot boven toe volgestouwd, dus wij gaan naar de buren Hier dus geen echt noodpakket, al moet ik zeggen dat ik een paar flessen water om flesvoeding te maken wel een goede tip vind. Nou wil ik borstvoeding gaan geven, maar je weet maar nooit..
Aan een kant denk ik dat het wel verstandig is, zo'n noodpakket. Maar ook wij hebben er geen. Ik zou ook niet weten waar ik zo'n pakket zou moeten stallen. Op zolder? Tussen alle andere "rommel"? Wij hebben niet zo'n grote keuken (alle keukenkastjes al vol), beschikken niet over een bijkeuken en onze trapkast staat al vol met spullen. Onze schuur is van hout en niet goed geïsoleerd. Mijn ouders en zusje wonen op loopafstand. Kunnen daar dan wel naartoe. Mijn ouders hebben vaak voor een heel leger in huis, hahaha.