Hallo lieve mensen, Ik ben op dit moment 9 weken zwanger, en ontzettend gelukkig dat het zo mag zijn. Waar ik op dit moment erg tegenaan loop is de misselijkheid. Uiteraard weet ik dat dit er bij hoort en dat het ooit ook weer ophoudt, maar het triggert bepaalde angsten/patronen in me die ik in het verleden ook al ben tegengekomen. Ik bevries als het ware en heb het gevoel alsof ik niks kan doen totdat het weer is weggetrokken. Nu zou ik hier graag wat begeleiding bij willen in de vorm van therapie. Kan iemand me een bepaalde vorm van therapie aanraden? Het liefst dus iets waarbij de focus ook erg ligt op wat sensaties in het lichaam voor invloed op je geest kunnen hebben. Ik hoop dat mijn vraag helder genoeg is zo
Wat vervelend voor je. De verbinding tussen lichaam en geest behandelen is één van de takken van chinese geneeskunde. In jouw geval het verminderen van de misselijkheid met behoud van je zwangerschap maar ook waar de angst vandaan komt en welk emotioneel en fysiek deel van je sterker gemaakt mag worden zodat de trigger eruit kan. Ik werk daar zelf mee (acupunctuur) maar helaas zijn er weinig acupuncturisten in NL die deze stroming volgen. In de VS is dit juist mainstream. Ik kan je evt naar iemand doorverwijzen. Je zou ook een haptonoom kunnen proberen. Die kan ook iets met het fysieke aspect icm de emotionele kant.