Nieuwe baan vertellen zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zwangertje2, 14 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangertje2

14 apr 2023
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig.
    4 weken geleden een solicitatiegesprek gehad op een kdv. Naar het gesprek ben ik gebeld dat ze graag wilde dat ik bij hun kwam werken.

4 dagen geleden een positief zwangerschaptest. Ik heb aanstaande maandag een meeloopdag van 2 uurtjes. Heb Manager een bericht gestuurd dat ik iets wil bespreken ( zeggen dat ik zwanger ben)of ze tijd heeft naar mijn meeloop uurtjes. Hoe kan ik het gesprek het beste aanpakken wat zou ik benoemen. Mijn voorgevoel zegt me dat ze dit niet gaan accepteren wat helemaal niet mag. De manager is niet zo een gezellige vrouw naar mij gevoel als ik alleen al via de app vraag hoe het gaat dan negeerd ze dat. Help me out dames hoe kan ik dit beste aanpakken. Help me out :(

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    Tot wanneer loopt je proefperiode? Of is die officieel nog niet eens ingegaan? Je hebt net positief getest. Je hoeft nog helemaal niks te vertellen nu en het kan nog alle kanten op met de zwangerschap. Wat is de reden dat je het nu al wil gaan vertellen?

Zwangertje2 vindt dit leuk.
  3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou helemaal niks zeggen.

waarom zou je wat zeggen? Je bent pas net zwanger….

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Precies dit, je bent niets, maar dan ook niets verplicht. Je gaat mee lopen. Ik zou echt mijn eigen ruiten niet ingooien. Helemaal niet wanneer het zo pril is.

(uiteraard gefeliciteerd ♥)

5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.565
    113
    Vrouw
    Je bent verplicht om het je werkgever te vertellen uiterlijk 3 weken voordat je verlof in gaat.
    Het voorafgaand aan je aanstelling al vertellen lijkt me sowieso niet verstandig omdat je ten eerste nog niet eens weet of dit een goede zwangerschap wordt. In de eerste weken kan er nog van alles gebeuren.
    Gooi je eigen glazen niet meteen in, kom eerst je proeftijd door ;)

6. Zwangertje2

14 apr 2023
    5
    0
    1
    Vrouw
    Heb al gevraagd om een gesprek voor aanstaande maandag om het te vertellen. Ik vind zo lullig om laat te vertellen omdat al zo te kort aan personeel is kdv. Ze moeten uiteindelijk vervanging voor me regelen.

7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Als je je keuze al hebt gemaakt, waarom dan een topic openen?

8. Zwangertje2

14 apr 2023
    5
    0
    1
    Vrouw
    Met verkeerde been uit bed gestapt. Je bent niet verplicht om te reageren. Mag best hulp vragen aan de medemensen. Er zijn altijd weer mensen met commetaar joh

9. Zwangertje2

14 apr 2023
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hoi Biny, omdat er het op kdv echt chaos is op dit moment als ik het te laat vertel vind ik beetje lullig als later vertel

10. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Succes met je nieuwe baan en een fijne en gezonde zwangerschap gewenst. Op zulke antwoorden heb ik niets zinnigs te zeggen :)

11. Zwangertje2

14 apr 2023
    5
    0
    1
    Vrouw
    Dank je❤️

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa…

misschien word je niet aangenomen en misschien gaat de zwangerschap niet goed… zit je dan.
    Er zijn heeeel veel mensen die het ‘pas’ na de 12 weken oid vertellen
    en Vervanging kunnen ze heus wel regelen hoor tegen die tijd ;)

je hebt echt een beetje je eigen glazen in gegooid en zou je dus echt aanraden om het niet te vertellen…

lorreke vindt dit leuk.
  13. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    maar hoe zo laat?
    Stel je voor je verteld het met 12 weken.. dan hebben ze nog 22 weken! om een ander te zoeken voor jou verlof.

14. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    Stel je zou daar al een contract hebben en nu pril zwanger zijn en ze dat al vertellen. Ook dan gaan ze nog niet nu meteen op zoek naar vervanging, omdat niemand nog weet of je zwangerschap goed zal verlopen. Ik zou zelf die vrouw appen om te zeggen dat het gesprek niet meer nodig is zonder verdere reden daarbij te geven.

15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik snap best dat je er eerlijk over wil zijn hoor! Ik denk alleen niet dat je een voorbarige conclusie over de manager moet trekken. Momenteel is het gekkenhuis in de kinderopvang, misschien is ze wel vrij en reageert ze daarom niet op je app?

Ik zou gewoon het zeggen. Joh. Ik wil gewoon even eerlijk zijn. Het is erg pril maar wil het toch met je delen. Ik ben zwanger.
    Ik zou wel even via je verloskundige al een bloedonderzoek aanvragen als je niet weet of je de 5e ziekte en waterpokken hebt gehad. In beide gevallen moet je de groep af als je die niet hebt gehad en het heerst.

ohja. En gefeliciteerd :D

Neuzeke en Zwangertje2 vinden dit leuk.
  16. Precious03

Precious03 Bekend lid

5 dec 2022
    972
    616
    93
    Vrouw
    Ik denk dat deze persoon het druk heeft en geen zin/tijd heeft om te reageren op de vraag hoe het gaat.

Zelf begrijp ik wel dat je eerlijk wilt zijn. Ik zou hetzelfde gevoel hebben. Houd het gewoon kort: dat je heel enthousiast bent en er echt zin in hebt. En dat je pril zwanger bent en dat toch even van tevoren wil melden.

Die eerlijkheid wordt vast gewaardeerd en een zwangerschap hoeft geen beperking te zijn he? Gefeliciteerd ♡

17. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Ze vraagt hoe ze het gesprek het beste kan aangaan, niet of ze het überhaupt al moet vertellen. Dat heeft ze namelijk al besloten, dus ze vraagt tips voor het gesprek.

2jongensmama, Neuzeke en MamaIV vinden dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Ik meldde t ook gewoon zodra ik t wist. Je ziet toch wel aan mn gezicht dat er wat is.

Ook terwijl ik nog een tijdelijk contract had wat op t punt stond om verlengd te moeten worden.

Maar ik had dan wel de luxe dat als ze me dan niet wilden dat ik niet in de financiele problemen kwam en er ook nog genoeg andere werkgevers waren.

Ja je kan je eigen ruiten ingooien.

Aan de andere kant kan je je ook afvragen in hoeverre je voor een werkgever wil werken die daarvan een issue maakt (wat ook puur en begrijpelijk bedrijfstechnisch kan wezen). Althans dat was mijn redenatie.

Ik trof gelukkig werkgevers die daar geen issue van maakten maar de eerlijkheid en vertrouwen wel bijzonder konden waarderen. (Overigens IT dus zwangere collega's is daar wel vrij bijzonder, 95%-99% is man :roflmao:)

19. bakkertjes22

bakkertjes22 Nieuw lid

20 apr 2023
    3
    1
    3
    Vrouw
    Ze mogen je niet weigeren hoor! Is zwangerschapsdiscriminatie

Deel Deze Pagina