minder snel vol?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door summer4life, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. summer4life

summer4life Actief lid

29 mei 2008
    117
    0
    0
    hallo iedereen ik zit met een probleempje,mijn dochter wil vaker drinken
    als ze heeft gehad s morgens dan heeft ze een uur anderhalf uur daarna al weer honger. Ik geef borstvoeding,het is al drie dagen zo nu vooral smorgens. dan begint ze te huilen, en smakgeluiden te maken
    gelukkig moet ik morgen naar het consultaieburo
    ik ben niet van plan om haar om het anderhalf uur aan te leggen
    vanmorgen heb ik het opgelost door haar even te troosten speen geven, later viel ze even in slaap.
    heb het idee dat ze minder snel vol raakt van de BV wel raar, ik drink en eet wel genoeg, daar heeft het niks mee uit te staan zei een vriendin van me.
    heeft iemand tips voor mij?

groetjes van
    Summer

2. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    nee helaas geen tips.
    bij oudtste dochtertje gaf ik ook borstvoeding, maar ze leek ook niet vol genoeg te komen. ben overgegaan op fles en meteen een ritme van 4 uur ertussen. ga me zoveel rust, heerlijk.
    en zij was ook voldaan.
    nu met tweede dochtertje meteen aan de fles en gaat super.

3. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Summer,

Ik zie dat je dochtertje ongeveer 6 weken oud is; dan is het weer tijd voor de beruchte regeldagen: je dochtertje heeft meer melk nodig en drinkt dan tijdelijk wat vaker bij jou om zo je melkproductie op te krikken. Na een paar dagen tot een week (afhankelijk ook van hoe veel je er aan toe geeft) is je melkproductie toegenomen en zal je dochtertje weer minder vaak drinken.

Ik zou je echt op het hart willen drukken om er wel aan toe te geven, leg haar vooral om de 1,5 uur aan, of in ieder geval wanneer ze aangeeft honger te hebben! Wat je dochtertje doet is heeeel normaal. Probeer haar honger niet te "stillen" door een speentje.
    Toen Famke ongeveer 6 weken oud was, leek ze opeens in de avond niet meer genoeg te hebben en dacht ik ook dat ik niet meer voldoende melk had. Ik raakte er gestresst van. Achteraf gezien waren dat gewoon de regeldagen en had ik me voor niets zorgen gemaakt. De volgende beruchte regelperiode is trouwens rond de 3 maanden, maar het kan natuurlijk ook tussendoor voorkomen.

Succes en houd vol! Misschien een tip om niet te veel op de klok te kijken?

Marla

P.s. Meestal wil het CB je al heel vroeg naar minder voedingen krijgen en houden ze het KV schema aan: een grote ergernis voor mijn LK. Bij BV is het gewoon belangrijk om naar je kindje te kijken en haar gewoon te voeden wanneer ze maar honger geeft. BV kun je nooit te veel geven!

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik denk ook aan regeldagen. Het beste is om daaraan gewoon toe te geven, dan is het ook snel weer over. Met regeldagen zorgen kindjes ervoor dat er meer melk aangemaakt worden, want hoe groter ze worden, hoe meer melk ze nodig hebben (het houdt natuurlijk wel een keertje op ;)). Daarom is het goed om dan juist wel zoveel te voeden.

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    ik ben het met Marla en Stranger eens, het klinkt als de regeldagen.
    Kevin heeft dit ook een paar dagen gehad, ik wist ook niet wat het was en stelde hem gerust met een speen, toen ik eraan toe begon te geven was het binnen een dag over :)

Het is heel erg vermoeiend, maar zodra je eraan toe geeft is het snel weer voorbij ;)
    Succes!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd helemaal eens met de superduidelijke uitleg van Marla!
    Verder zou ik hierdoor absoluut niet meteen over gaan op kunstvoeding zoals de eerste reactie aangeeft ;)! Gewoon even aan toegeven, en dan is het vraag-aanbod zo weer op peil!

Deel Deze Pagina