Even een belastingvraagje, voor degene die er verstand van hebben. Vorig jaar heb ik 2 maanden een wazo uitkering gehad, verder alleen loon uit dienstverband. De wazo uitkering heb ik ontvangen van het UWV omdat ik geen vast dienstverband had. Voor de arbeidskorting en inkomensafhankelijke combinatiekorting, word dit gezien als inkomen uit tegenwoordige dienstbetrekking of uit vroegere dienstbetrekking? Ik knijp hem een beetje, want onze "belastingmannetje" heeft voor 2009 de WW aangegeven als tegenwoordige dienstbetrekkking en moet daarom nu bijna alles terugbetalen wat ik toen teveel heb gekregen (terecht natuurlijk) maar hoop dat dit niet over 2010 geldt. Wie kan er antwoord geven op mn vraag?
Een uitkering valt volgens mij onder vroegere dienstbetrekking. Ik kreeg laatst ook bericht binnen dat ik een bepaalde periode onder tegenwoordig had geplaatst wat onder vroeger valt, dus ik moet ook terugbetalen. Heel stomme fout van mezelf achteraf, maar die paar maanden die je aan wazo hebt gehad, stelt volgens mij bijna niks voor qua terugbetalen. ( 2 maanden teveel ontvangen arbeidskorting)