Noodkreet namens vrienden

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gezinopstraat

30 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik een uitkering zou krijgen is dat wajong maar mijn moeder is overleden en daarna heeft mijn vader veel papierwerk weggedaan. Ik heb me 3 keer laten keuren ervoor en 3 keer liep het stuk omdat ik qua data (wel studeren/niet studeren/wanneer exact ziek geworden etc.) niet alles meer aan kan tonen. Ik heb voornamelijk in Belgie gewerkt toen we daar woonden, in die tijd 2 dode kindjes gekregen en dus ook nooit lang genoeg aan een stuk gewerkt voor WW. Ik kan me voorstellen hoe idioot dit allemaal klinkt, ik vind hetzelf ook. Ik word er krankzinnig van onderhand.

2. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Ik heb zelf ook ooit in zo'n situatie gezeten, voor aantal jaren terug :(.
    Ik zat destijds ook in een koopwoning wat ik huurde, en deze werd toen ook verkocht.
    En toen ik deze ging huren, heb ik me voor die tijd uiteraard ingeschreven bij diverse woningbouw verenigingen.

Maar goed, geheel onverwachts werd de woning eerder verkocht dan gepland was....waardoor ik accuut opzoek moest gaan naar een andere woonruimte.
    Want zelfs hier in Drenthe hebben we te maken met een wachtlijst.

Ik heb in vele hoeken en wegen gezocht, totdat iemand me een tip gaf om "tijdelijk" in een vakantiehuis te gaan wonen.
    Deze kun je ook via marktplaats.nl vinden/zoeken.....of via google.
    Niet geschoten is altijd mis toch???
    En uiteindelijk moet je soms wat, of ze nou leuk zijn of niet :)!!!
    Maar het gaat erom, dat jullie tijdelijke een overbrugging hebben, en een dak boven het hoofd hebben.

Ow ja, misschien nog een tip.... sommige makelaars verhuren ook woningen, hier kun je ook ff in ga duiken en naar ga informeren.

Heel veel succes.... toi toi.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Je man kan een toeslag aan vragen voor jou en je kids! via wijzigingsformulier bij het uwv ( hij heeft ww toch) Anders bij stand aan vragen bij je gemeente.
    Dan krijg je iets meer financiele ruimte en Die uitkering van jou achteraan blijven zitten naar dokters gaan Psychiaters die aan kunenn tonen dat je niet goed in je vel zit. Wil je liever niet de wajong in dan een baantje zoeken.

4. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Ow ja.... ben ik nog ff vergeten te melden!
    Als je een woning zoekt tot E. 625,00 (netto) dan krijg je tot die bedrag volledige huurtoeslag van de belastingdienst.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik las van je stoornis op je site, is het voor jou ook niet mogelijk om in de avonduren (wanneer je man thuis is) wat schoonmaakwerk te gaan doen? Bij zulke banen werk je vaak op jezelf en hebben jullie wat meer vastigheid wat betreft het huren van een huis en wat meer inkomsten.

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Zo ik ben net thuis en zet zp aan (verslaafd he haha) maar schrik wel een beetje van de hardheid van sommige reacties. Ik zie dat m'n vriendin zelf intussen zich aangemeld heeft. Lijkt me ook lastig om allerlei opmerkingen over jezelf te lezen en niet te kunnen reageren/verdedigen.

Anyway, zij kan de vragen veel beter beantwoorden dan ik zelf natuurlijk, wij kennen mekaar al heel wat jaartjes maar ik weet natuurlijk ook niet alle ins en outs. Ik weet wel dat zij en haar man gewoon goeie mensen zijn die een kans verdienen.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat zal ook best, maar wanneer je een onvolledig verhaal leest en vooral in deze tijd waarin iedereen het moeilijk heeft ga je toch vraagtekens zetten bij bepaalde zaken.

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dat snap ik ook wel hoor Umm, sommige dingen klinken alleen zo hard en dan denk ik..is dat nou nodig? Maarja er wordt in elk geval meegedacht en dat was t doel van mn topic.

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Heb je dan nooit gewerkt? Voor ww hoef je maar 6 mnd te werken. Dan kan je eigen laten keuren. Je kan toch ook gewoon je medische gegevens etc opvragen?

Maar wat ik ook niet snap, ( of ik heb er overheen gelezen dan mijn excuses!!!) Je huurt een huis van je vriendin, wat te koop staat, dan kan je zelf toch ook bedenekn dat het ooit verkocht kan worden? Schrijf je eigen dan in..

Ik kan je helaas niet helpen maar veel succes met alles!en hopelijk vind jij ook een baantje waardoor jullie het wat breder hebben!

x

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Honney..ze staan overal ingeschreven, bij heel veel woningbouw verenigingen in verschillende plaatsen!

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Kan je dan geen urgentie of iets aan vragen? Op alles reageren wat je tegenkomt? een ander koophuis huren?

12. gezinopstraat

30 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij huren dit huis niet, wij stonden in februari op straat en konden als nood in dit huis blijven. We verblijven hier, slapen hier en heb er een thuisje van gemaakt door wat dingen op te hangen enzo maar we zijn hier alleen uit nood. We konden ons hier bijv. ook niet inschrijven in de gemeente. Het huis wordt nu vrij onverwacht verkocht trouwens, ook voor de eigenaar. Haar man, onze beste vriend, is overleden 2 jaar geleden (erg jong) maar de levensverzekering keert maar niet uit dus moet ze nu wel.. Het gaat denk ik wat te ver om dat allemaal in detail uit te leggen omdat het een ander zijn zaken zijn en eigenlijk er ook niet toe doet dus heb ik dat ook niet overal gedaan. Nogmaals, als er iemand is die ons echt verder kan helpen dan leggen we met liefde álle details op tafel voor zover dat nu niet gedaan is. Op dit moment zoeken we vooral mensen en instanties waar we dat kunnen doen.

Iedereen die al eens een huurhuis heeft gezocht zou toch moeten weten dat ingeschreven staan bij een woonbedrijf iets heel anders is dan 'een woning nemen'. Ik verbaas me er een beetje over hoeveel mensen denken dat als je ergens staat ingeschreven je binnen 2 weken een huis hebt terwijl ik normaliter genoeg andere mensen die willen verhuizen hoor klagen over de jarenlange wachtlijsten voor huurwoningen :(

Voor urgentie heb je op zijn minst binding nodig. Dat hebben wij nergens. We dachten toch wel in aanmerking te komen voor sociale binding in bepaalde plaatsen, zoals daar waar we zijn opgegroeid. Beide hebben we de eerste ca 20jr van ons in leven op dezelfde lokatie gewoond, hij in Brabant ik in Friesland. Zijn ouders wonen zelfs nog in dezelfde woning en zijn broer woont er vlakbij. Toch hebben we daar geen sociale binding. Ook niet in de gemeente waar we vandaan zijn gekomen in februari, zelfs niet in deze gemeente (pas na 2 jaar..)

Ik vind sommige reacties ook erg hard. Ergens begrijp ik het wel hoor en ik weet hoe fora werken maar als het dan over jezelf gaat en het verhaal natuurlijk als geen ander kent is het wel pijnlijk af en toe. Oef. Het is natuurlijk het risico als je dit in de openbaarheid gooit maar ik stap liever de schaamte voorbij in de hoop dat we een substantiële oplossing vinden dan dat ik me verberg met al mijn privacy en niet echt verder kom. Het is wat het is, ik heb voor mijn gevoel gedaan wat ik moest doen door dit openbaar te maken.

Ik heb nav jullie google-werk wel onze namen weggehaald van de website vanwege de privacy van onze kinderen. Dus in a way dank daarvoor.

We nemen alle tips, groot en klein, mee. Ik heb gelukkig weer een flinke lijst met tips en nummers waar ik morgenochtend mee verder kan. Dankjewel.

Ik sla vast wat dingen over hier en daar, het is ook nogal veel. Zowel hier als elders online en via social media. Gelukkig want dat was de bedoeling. Maar ik wilde deze antwoorden geven in de hoop dat mensen begrijpen dat dit geen gevalletje stomme koeien is maar echt een samenkomst van heel factoren. Dat dit niet gaat om zielig zijn en 'boehoe het is iedereen zijn fout behalve de onze' maar om de zaken zoals ze nú zijn wat er wanneer ook fout ging en door wie (soms door ons, soms door instanties, soms door x, y of z..)

Ik denk dat het prettiger is om te denken dat je Tokkie moet heten of een dom mens moet zijn om in zo'n situatie terecht te komen. Dat heeft onbewust natuurlijk ook iets veiligs. En hey, als je me dit een paar jaar geleden had voorspeld dan had ik je ook met een verbaasde blik aangekeken en zie ons nu toch eens..

De vooroordelen zijn gewoon moeilijk. Op twitter zag ik tweepX tegen een vriendin zeggen dat ze beter het AMK kon bellen, tweepX wist niet dat ik achter @gezinopstraat zat en tweepX zélf complimenteerde mij een maand of 3 terug nog over hoe leuk onze kinderen zijn, wat een leuk gezinnetje we zijn en dat ik zoveel met ze doe. We geloven sterk in UP/AP en hebben sterke, eigen ideeën over zaken als educatie.

Dan is het dus pijnlijk om dat te lezen. En ik zeg niet dat ik het ergens niet begrijp maar dat iemand zoiets voorstelt boven alle andere vormen van hulp, terwijl ze ons dus een leuk gezinnetje vindt, dat voelt zo absurd!

Bedankt voor alle aandacht, hoe dan ook. Nogmaals, ik neem al jullie tips mee die ik hier heb gelezen!

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ga heel even voor ze kijken beloof niks
    ga mijn uiterste best even doen

14. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #74 luckybird, 30 okt 2011
    Laatst bewerkt: 30 okt 2011
    Ik vind de schoonmaakbaan optie en het inwonen bij familie nog steeds prima suggesties, misschien iets om op te reageren?

Misschien kan je via forum een leuke wel passende baan vinden?

15. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    veel huizen staan te koop en leeg, misschien een idee om makelaars te bellen en te vragen of er mensen zijn die hun huis willen verhuren?

er zijn best wat mensen die nu 2 huizen op hun naam hebben staan en misschien hun oude huis wat te koop staat willen verhuren.

geen idee wat de regels hieromtrent zijn, maar het lijkt me de moeite waard.

in ieder geval heel veel succes!!

groet joyce

16. 078mama

078mama Niet meer actief

Volgens mij viel de optie familie al af...

Maar het hoe en wat van je situatie maakt mij eigenlijk niks uit. Dat is jouw probleem. Ik denk alleen even aan een oplossing. Is bv zoiets geen mogelijkheid? Huis te huur: Brouwer, Liesewey, Panneboeter, Ring, e.o 3343 PE Hendrik-Ido-Ambacht [funda] Ik noem maar even iets hoor...of Ooms bellen voor een huurwoning in Dordrecht of Rotterdam. Dit is wel particulier maar gaat wel een stuk sneller! En geen wachtlijsten

Edit...of zoiets Marktplaats.nl > Jacob Catsstraat 14 (€ 650,--huursubsidie mogelijk) in Dordrecht, Zuid-Holland

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jammer dat je geen huur betaalde, dan had je niet uitgezet kunnen worden.

Je kan ook gewoon een advertentie zetten in de krant.

18. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb jullie verhaal gedeeld op facebook,ken daar veel christelijke mensen die vaker mensen in nood helpen,misschien komt daar wat uit.
    Veel succes&sterkte in elk geval.

Wij hebben zelf uit nood anderhalf jaar op een kamer gewoond en toch urgentie gekregen via maatschappelijk werk.

19. gezinopstraat

30 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist wel dat ik iets over het hoofd had gezien, bedankt voor deze gouden tip! ;)

Ik ben bezig met aandacht en advertenties. Dat kun je inderdaad 'gewoon' doen maar brengt je niet 'gewoon' of zomaar een oplossing. Misschien even alles goed lezen hier en op onze site..

@Chillin, morgen bel ik de dominee van mijn overleden moeder. Nu ben ik zelf niet gelovig maar het was een goede vriend van haar (en ons gezin) en gewoon een superlieve man met veel contacten dus wie weet.

@078mama, helaas heb ik nog geen succes gehad bij die verhuurder in HIO, die heb ik al een paar keer gebeld maar als ik uit het mijn hoofd zeg vragen ze 4 x de huur netto.

Bedankt voor de MP link, ik heb al meerdere op mijn bellijst voor morgen maar die nog niet.

Ik heb regelmatig periodes in de avonduren gewerkt (wanneer mijn man niet in ploegen werkte en het dus kon). Helaas is werken in de avond niet veel beter dan werken overdag wat mijn angststoornis betreft en door alle stress is het zeer moeilijk dat nu onder controle te houden. Wat niet wegneemt dat ik zeker om me heen kijk.

20. gezinopstraat

30 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    #80 gezinopstraat, 31 okt 2011
    Laatst bewerkt: 31 okt 2011
    Dan moet je mijn site lezen, mijn twitter volgen, mijn antwoorden lezen. Ik heb zoveel gedaan dat ik nachten aan een stuk overgeslagen heb. Die ereader zit je goed dwars begrijp ik, ik eet af en toe ook een boterham en soms loop ik zomaar een uur door het dorp. Ik wordt een beetje cynisch nu maar weet je wat, heel af en toe neem ik inderdaad even een momentje om iets anders te doen. Ook al omdat veel mensen en bedrijven niet 24/7 bereikbaar zijn en omdat ik mijzelf een beetje op de been moet houden intussen. Maar in principe vul ik mijn dagen (en nachten) met dit soort shit hoor. Nummers zoeken, adressen vinden, huizen bezichtigen, formulieren invullen, hulp zoeken, makelaars vinden, mijn kinderen verzorgen en mijn huwelijk proberen in stand te houden. En *nogmaals* ik sta op talloze plaatsen ingeschreven maar dan heb je nog niet meteen een woning. Ik ken helaas die magische woonbedrijven niet waar je zo vlot buitenloopt met een sleutel, please, vertel me welke het zijn! Dat is het hele idee achter mijn oproep; erachter komen waar ik moet zijn! Ik heb nu enkele woonbedrijven in no-Groningen doorgespeeld gekregen waar ik achteraan ga maar gezien mijn man hier werkte zochten we de laatste maanden voornamelijk in een straal van 100km (!) daaromheen. Ik durf te wedden dat je raar had opgekeken als ik toen had verteld dat hij dan wel eindelijk weer werk had maar dat ik toch maar had geregeld dat we naar een dorpje 300km noorderlijker zouden gaan waar een stuk minder banen zijn.. Het is achteraf, of als je er niet middenin zit, een stuk makkelijker.

Deel Deze Pagina