Noodkreet namens vrienden

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gezinopstraat

30 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al een paar leegstaande koophuizen geprobeerd maar vanwege de tijdelijke aard waren we niet welkom met kinderen. Misschien is dat overal anders. In elk geval zou Gemert wel superfijn zijn, daar wonen mijn schoonouders namelijk.

2. gezinopstraat

30 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zus staat er al 1.5 jr ingeschreven na haar scheiding en wacht nog steeds, nu zoekt die wel specifiek in Drachten vanwege haar kinderen hun vader moet ik zeggen.
    Wij staan er bijna een jaar ingeschreven en reageren wekelijks op 3 gezinswoningen en/of flats. Ik eindig gemiddeld een, mwah, nummer 40 denk ik.

3. gezinopstraat

30 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nogmaals, ik neem alle tips/namen/adressen mee, heb ze net overgeschreven. Bedankt daarvoor.

En ik neem me ook meteen voor om verder geen gedetailleerde uitleg meer te geven. Er staat volgens mij meer dan genoeg en zij die mij nog niet geloven of vinden dat we het verdienen om op straat te slapen en onze kinderen weggehaald te zien worden, ach die ga ik toch niet meer overtuigen en ik besteed mijn tijd en energie beter en liever anders dan aan personen die denken dat de wereld ten alle tijde maakbaar is.

Nu mijn lijst afmaken en misschien hou ik nog een paar uurtjes over om te slapen. En morgen, wie weet...

4. gezinopstraat

30 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    #84 gezinopstraat, 31 okt 2011
    Laatst bewerkt: 31 okt 2011
    Oh nog 2 dingen die ik wilde beantwoorden net maar vergat;

1. Een kamer huren is geen optie met kinderen. Denk de hond maar weg (daar hebben we evt ook wel tijdelijke oppas voor), er is niemand die 4 mensen een kamer verhuurt omdat het niet mág. Hetzelfde geldt voor appartementen met 1 slaapkamer. Dat hebben we ook allemaal al geprobeerd. En we zijn ook geen mensen die vinden dat de kinderen koste wat het kost een eigen kamer nodig hebben, we geloven zelfs in samen slapen maar omdat het zo zalig zou zijn ergens langer te kunnen blijven (ivm de kinderen, werk en ivm hulpverlening) hopen we toch heel hard op 3 slaapkamers. De afgelopen 8 maanden sliep onze kleuter tussen ons in, de woonkamer is 18m2 en heeft een open keukenblokje die ik al mee heb geteld. Was ik hier blij? Nou nee maar we maakten er best wel wat van hoor, dus zo moeilijk ben ik nu ook weer niet.

Punt 2. Ik ben geen luxepaardje, dat was ik niet en dat ben ik niet. Och tuurlijk hou ik ook wel van mooie spulletjes en droom ik al eens weg bij een iPad of een mooie vaas ofzo maar ik heb dan weer een bloedhekel aan shoppen en troepjes dus dat scheelt enorrum.
    Mijn duurste bezit is denk ik...hmm, mijn laptop denk ik? Die is 4jr oud en (verplicht én gewenst) aangeschaft vanwege mijn studie HBO Journalistiek (het eerste wat ik opgaf toen mijn man werkeloos raakte trouwens) toen er nog niets aan de hand was. En daarna mijn mooie maar simpele witgouden trouwring, gekocht (en getrouwd) in 2006 toen we nog huilden om onze babies ipv gebrek aan inkomen of een huis. En dan de fiets misschien? Komt van Marktplaats en kocht ik omdat we geen auto meer hadden. En ik denk aan de wasmachine, die is een jaar of 5 denk ik maar wel van Bosch dus is misschien nog iets waard. Dat was het. Verder is het kringloop (omdat ik daar altijd eerst ga voor ik iets nieuw koop omdat ik het en leuker en beter voor de wereld vind), wat ikea, ik hou niet van sieraden, de laatste keer dat ik bij de kapper was herinner ik me niet eens (bloedhekel aan), ik draag geen make-up want dat vind ik vies...nou ja, ik ben al bij al een sober mens geloof ik hoor. Maar eentje met een ereader als verjaardagskado, dat dan weer wel natuurlijk :)

Zo, dat was het. Als iemand nog wat voor ons kan betekenen dan zou ik een berichtje erg waarderen. Onder alle rest staat hier een streep wat mij betreft.

5. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik heb geen tips voor je helaas.

Wat ik niet begrijp is waarom je de moeite neemt om je te verdedigen. Er zijn altijd mensen die een mening hebben.
    Zoals je zegt neem de tips mee en laten we hopen dat je niet op straat komt te staan, dat dat nog gebeurd in NL :(

Hoe dan ook veel sterkte!

6. gezinopstraat

30 okt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede vraag. Ik denk omdat ik me ook gewoon erg schaam en boos op mijzelf ben, en dus het idee heb dat ik me móet verdedigen want zie mij hier eens een domme koe zijn en nu om hulp roepen. Rationeel weet ik hoe ik hier terecht ben gekomen, gevoelsmatig schaam ik me de ogen uit mijn kop dat de dingen zijn zoals ze zijn. Ik had me nochtans voorgenomen me dus niet te verdedigen omdat de hele oproep daar niet voor bedoeld is, maar ships nou deed ik het toch en ik werd nog cynisch ook.

*yin yang*

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier helaas geen oplossing voor een woning, maar wilde je gewoon even heel veel sterkte/succes wensen en ik hoop dat jullie het geluk nu een keer aan jullie zijde hebben.
    Als je trouwens nog andere dingen kan gebruiken zoals bv kleding voor jou of je man dan laat het maar weten en duik ik hier de kast even in.
    Wat betreft jou verhaal. Iedereen maakt in zijn leven wel eens een verkeerde keus. Helaas had dit in jullie geval verstrekkende gevolgen ( dan heb ik het over het missen van die ene afspraak). Ik snap dat dit moeilijk te verkroppen is maar ook jij kan hier niks aan doen. Had je van te voren geweten dat dit zo zou gaan had je daar gestaan inclusief ziek kind. Wat ik hiermee wil zeggen is stop met jezelf de schuld te geven ( oke makkelijker gezegd dan gedaan). Het viel me alleen zo op in je verhaal dat dit steeds weer naar boven komt en het lijkt dus alsof je dit nog steeds heel erg hoog zit.

8. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Ik kan jullie niet helpen, maar wil je gewoon even een virtuele knuffel aanbieden. (je hebt er geen zak aan, maar ik denk wel aan jullie)
    Sterkte!

9. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    kunnen ze niet naar de gemeente gaan en om een urgentieverklaring vragen? als het allemaal echt waar is dan zullen ze die zeker krijgen en dan zitten ze binnen 3 maanden in een huurwoning.

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    #90 Chocoladekoekje, 31 okt 2011
    Laatst bewerkt: 31 okt 2011
    Ik weet misschien wel wat in Veenendaal. Eén woonlaag op de begane grond met één slaapkamer en een tuin. Van mensen die inmiddels verhuisd zijn, maar hun huis nog niet verkocht hebben.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Heb je ook op marktplaats gekeken ( misschien is dit al doorgegeven heb niet alles gelezen). Maar daar staan ook zoveel huizen op die eigenlijk te koop staan die eerst verhuurd worden.

Veel sterkte gewenst

12. noukie89

noukie89 Niet meer actief

@gezin op straat

ik vind het nogal wat om je hele prive leven op straat te gooien
    daarnaast hebben de vrouwen op zp altijd wel veel voor oordelen
    ik zou daar persoonlijk niet zo op in gaan maar ja dat heb je op forums! maar heb wel een paar tips zoek thuiswerk ik stuur je zo een pbtje.. extra inkomen maakt het toch makelijker... kijk eventueel in utrecht en omgeving je bent vanuit utrecht snel in rotterdam den haag of amsterdam.

13. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Heb getwijfeld of ik zou reageren om dat me toch lang niet alles duidelijk is. Maar idd er middenin is altijd anders dan vanaf de zijlijn.

wat voor werk doet je man en waar? Dan zou ik me nu richten op woonruimte dichtbij dat werk. En vragen of mensen gericht in die regio mee willen zoeken en niet van hot naar her en straks te ver van werk een huis vinden. Dus werkt hij in Rotterdam of Dordrecht? Dan zou ik die plaats gewoon vermelden in het verhaal. Dan krijg je huizen waar je ook iets mee kan.

Andere optie, Rond Eindhoven zijn best veel uitzendbanen te vinden. En misschien kan iemand je wel direct met werkgever in contact brengen? Vandaar mijn vraag wat voor werk hij doet en zouden jullie dan niet tijdelijk bij souders kunnen wonen? En zo nee waarom kan dat niet? Al is het maar een paar weken op een kamer tot je bv via marktplaats iets gevonden hebt.

Wajong vraagt altijd je medische gegevens op om aanvraag te beoordelen, dus mocht je dat nog niet aangevraagd hebben dan zou ik dat toch proberen. ze hebben vooral je medische dossier nodig die kunnen ze opvragen bij ha.

Verder zorg goed voor jezelf zoals je zegt bij zo'n ziekte zijn rust en regelmaat van belang. Dus op tijd naar bed, er vroeg weer uit. Oudste naar school en vraag een buuf om op de jongste te passen dan kan je paar uur 100% geconcentreerd en ongestoord zoeken, e mail/bellen, uitrusten en ben je er als ze weer thuis zijn voor hen. De oudste zal al veel oppikken van jullie zorgen en die levensles wil je ze zo jong nog niet meegeven. Sterkte!

14. noukie89

noukie89 Niet meer actief

hallo ik had nog even gezocht het is geen huis maar chalets deze mensen verhuren het hele jaar door meerdere chalets zels met 3 kamers Verbeek Vastgoed

Verhuur

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kan maatschappelijk werk niet iets voor jullie doen?

16. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb helaas geen tips, maar wil jullie gewoon even heel veel sterkte wensen, ik hoop dat het lukt! Lees ik nou dat je oudste twee kindjes zijn overleden? Dat is wel echt afschuwelijk zeg.

17. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik heb destijds de woningbouw gebeld (stond nog maar 3 mnd bij die woningbouw ingeschreven), en heb gebluft dat ik wist dat ze woningen onder tafel doorschoven, portie hormonen eroverheen gegooid (was hoogzwanger toen) en prompt een week later kreeg ik (wij destijds) een woning toegewezen, een eengezinswoning met 3 slaapkamers! Nu hadden wij wel een woning in te leveren, maar die was gewoon echt te klein. Ik stond al wel een jaar in het algemen puntensysteem voor deze stad ingeschreven, maar deze woningbouw stond daarbuiten. Ik zit hier prima op mijn plek, maar ik blijf ingeschreven staan tot mijn 80e (ook al ben ik dan inmiddels 50 jaar gelukkig getrouwd)! Die 14 euro per jaar heb ik er wel voor over.
    Dus mijn tip...heel veel bellen en bluffen tot ze er zat van worden ;)

18. Jel

Jel Niet meer actief

Hoe gaat het nu met ze? Zie op hun site dat ze in de Metro hebben gestaan. Nog geen zicht op een woning?

Deel Deze Pagina