Noodkreet! Wie weet de oplossing?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door grietje, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

als ik mijn zoon van 2.5 jaar laat slapen heb ik precies hetzelfde. hij moest daar even doorheen... wennen aan het niet meer slapen overdag. maar ik zou dat echt proberen af te bouwen. Hier gaat het sinds hij niet meer slaapt overdag geweldig. nooit meer wakker!!!!

2. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ik begin te geloven dat de middagslaap de boosdoener was. Weer een goeie nacht gehad!g

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Super!! Hier slaapt ze net de meeste nachten door. 's Middags slaapt ze meestal nog 3 uur en dat heeft ze ook echt nog nodig.
    HIer leg ik haar bij wakker worden tussen ons in en haar later weer terug. Dat werkt hier prima. Vannacht was ik in slaap gevallen en heb ik haar een uur later teruggelegd maar meestal ligt ze er een minuut of 10.

4. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Het ophouden overdag valt ook niet mer moet ik zeggen, hij heeft die middagdut ook eigenlijk nodig. Maar misschien dat hij er aan went, ik probeer dit een week en dan kijken hoe we er voor staan.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik hoop zo voor je dat dit doorzet!

Misschien kun je hem 's middags wél een rustmoment aanbieden. Mijn zoon kijkt na het middageten even naar de tv, met doekje, speen en knuffel. Dan kan hij er weer even tegenaan.

6. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hij is op de bank in slaap gevallen, compleet van de wereld. Ik probeer hem over een half uurtje wel wakker te maken.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    haha mijn zoontje heeft ook op de bank in slaap gevallen om 14uur. ik zal hem ook wakker maken na half uurtje slaap.

8. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@Grietje, je kunt er misschien dan ook voor kiezen om hem om de dag een middagslaapje te laten doen en dan niet heel lang.

Mijn ene zoontje spookt altijd met volle maan de hele nacht door en voor de rest is het ook niet een geweldige slaper.
    Maar sinds dat ze apart liggen wordt zijn tweelingbroertje in elk geval niet meer wakker.
    Momenteel zitten we denk ik weer in een sprongetje...

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    als hij bij jullie wel stil is
    ik heb dit ook gehad een tijdje en toen heb ik een matras 1 persoons bij mij los op de grond neer gelegd op me kamer en als die snachts wakker werd gezegd julian je mag bij papa en mama slapen maar wel op dit nieuwe bedje dus ik wil dat je dan lief gaat slapen en tot mijn verbazing het werkt.

kinderen voelen zich veiliger met papa en mama om zich heen ook als het vaak in dezelfde kamer is
    ik zou dat proberen en gaat dat goed dan langzaam aan afbouwen terug na eigen kamertje

hier hielp het

ps middag slaapje gewoon maar 1 a anderhalf uur doen

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

dat is normaal hoor! mijn zoontje slaapt al een jaar niet meer middags, maar na een drukke ochtend, middag valt hij soms nog steeds op de bank in slaap. Het zal voor jou ook echt even wennen zijn, maar het is echt beter! ze hebben anders teveel energie snachts..... ik denk altijd dat ze een beetje een jetlag krijgen ofzo.....

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Is ook zo, maar het weegt niet op tegen een hele nacht doorslapen.
    Mijn dochter mag ook echt niet slapen overdag, hoe moeilijk het ook is, want we weten gewoon, dat we er dan 's avonds of anders heel de nacht ermee zitten.
    Ik zit nu met een keelontsteking en dan is het zoooo verleidelijk om haar ook even op bed te leggen, maar ja...ik wil 's avonds ook rust en 's nachts helemaal.

12. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Op deze manier kan ik het wel volhouden, vannacht van 19u tot 6u vanmorgen geslapen! Joehoe!

Ik denk dat om de dag wel slapen erg verwarrend voor hem is. We gaan nu rond zijn oude slaapjestijd er even op uit. Boodschapje, buiten spelen etc. valt dan wel ff in de auto in slaap maar dat is dan maar kwartiertje ofzo.

Bij ons op de kamer werkt niet want daar ligt ook de baby die snacht voor voeding komt, daar wordt hij dan weer wakker van.

13. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Toch fijn om te lezen dat er meer kinderen zijn die het soms echt zo bont maken..;)

Onze dochter is nu 2 jaar en slaapt ook nog steeds erg slecht en onrustig.
    Toen ze geboren was en veel huilde, werd er om mij heen steeds gezegd dat dit erbij hoorde. Het werd zo van tafel geveegd, terwijl ik voelde dat er iets was.
    Uiteindelijk bleek ze verborgen reflux te hebben en niet veel later bleek een koemelkeiwitallergie en eczeem.
    Ze had heupdysplasie en had continue dubbele middenoorontstekingen, waar ze uiteindelijk buisjes voor kreeg.
    Kortom, hier was een groot deel van de onrustige nachten een medische oorzaak, maar inmiddels slaapt ze nog steeds niet alle nachten door.
    We hebben hier nachten gehad dat ze rustig wakker was van 23-4, soms eens een kwartiertjes stil was en hup, dan gingen we weer...
    Ik weet niet of iemand het hier herkend, maar dan val je net zelf weer in slaap en schrik je wakker... dat schrikkende wil bij mij maar niet weg! Ik heb continue adrenaline...

Soms slaapt ze inderdaad ineens een aantal dagen door, ik noem het slaap inhalen ;), maar dan is het weer raak.
    Alleen, als zij nachten doorslaapt, lig ik nog op de waakstand.
    Ik ben ZO gewend om 's nachts wakker te worden, dat mijn lijf dit nu dus ook automatisch doet. En dus slaap ik nog geen nacht eens goed, ik word meestal om de 2u wakker.

Het gevolg is dat in inmiddels kapot ben en mijn lijf begint te protesteren. Allerlei kwaaltjes en klachten waar geen duidelijke oorzaak voor gevonden wordt. Zelf denk ik dat oververmoeidheid de oorzaak is voor al die kwaaltjes en het gevoel van ziek zijn.

Momenteel denk ik dat de onrust 's nachts door dromen komt, ze huilt in haar slaap, speentje geven en toedekken werkt op zich goed, maar ik moet er wel continue uit. Manlief reageert net even minder snel dan ik ;).
    Ze heeft pas wel nog een oorontsteking gehad, die we ontdekten toen ze een loopoor kreeg, misschien begint het andere oortje nu wel.
    Hmm...vanavond eens paracetamol geven, wie weet!

Ook hier alles geprobeerd, net als Grietje, soms kan je het zo gek niet bedenken. Vannacht gaat er weer een deken onder haar matras, dat ze wat hoger ligt.
    Haar middagslaapje heeft ze echt nog wel nodig, al moet ik die gewoon inkorten. Laatste dagen tot 15.30, dat kan echt niet meer, 15u is de max.
    Maar het is zo verleidelijk om haar nog maar even te laten liggen, zeker nu ik mij zo belabberd voel!

Deel Deze Pagina