Ik las net een artikeL over pin-sparen en denk dat het iets voor me is. Het komt op het volgende neer: je geeft bij je bank een betaalrekening en spaarrekeningnummer door en een percentage (1%, 5% of 10%)dat je wilt sparen voor iedere keer dat je met pin betaalt. Als je iets betaalt met de pin en je hebt je spaarpercentage ingesteld op 5%, (bijv boodschappen bij de Appie voor 20) wordt er geen 20 afgeschreven maar 21 afgeschreven van je betaalrekening. De 1 die je extra hebt betaald gaat naar je spaarrekening. Je kunt een max spaarbedrag per dag opgeven en opgeven wat er minimaal op je betaalrekening moet blijven staan. Klinkt goed, maar werkt het ook goed? Wie heeft ervaring?
Voor mensen die een stok achter de deur nodig hebben en niet zelf elke maand een bedrag kunnen sparen zou het wel iets kunnen zijn Maar ik weet er niet veel van af. Ik zou er meer over moeten weten. Ik zou er persoonlijk zelf niet gebruik van maken. Ik kan heel goed sparen.
De ABN doet het, ik las het laatst op facebook.. Het lijkt mij echt helemaal niks, maar ik heb zelf ook geen moeite met iets apart zetten.. Ik zet liever iets apart als ik weet dat het ook echt kán, dan dat het automatisch gaat.
Ik zag dat de ABN het doet. Volgens mij kan ik het vergelijken met het sparen van kleingeld in een spaarpot, maar dan krijg ik er nu rente over.
ik ken het niet maar ik zou er ook geen gebruik van maken. en waarom zou het makkelijk zijn?? je weet je vaste lasten toch? en wat je over zou moeten (kunnen) houden om te sparen? ik maak zodra loon binnenkomt zowiezo al een bedrag meteen over naar de spaar. zeg, 100 euro. automatisch. en wat er aan het eind van de maand overblijft gaat ook naar de spaar.
Ik heb het nagelezen maar zie het nut er niet van in. Je kunt toch ook als je niet van het sparen bent omdat je het vergeet of andere redenen dat je een vast bedrag of een klein bedrag per week wat je niet merkt automatisch overlaat schrijven. Dit kan je zo instellen via internetbankieren.
Ik ben wel benieuwd wat ik in een maand of op jaarbasis zou gaan sparen als ik meedoe aan pin-sparen. Het zijn steeds nietszeggende kleine bedragen die je pin-spaart maar ik denk dat het op maand- of jaarbasis wel een leuk extra bedrag is. Gewoon proberen maar.
ik zou het niet gebruiken, ik weet per euro vaak wat de rekeningen zijn,ziggo bijv verschilt nog wel eens maar altijd tussen 75 en 80 euro. dus ik zou het heel irritant vinden omdat de budgetten in mijn hoofd niet meer kloppen. daarbij pin ik 1 x 400 euro en verdeel dat in 4 en (oke deze maand niet gedaan maar wel zelfde bedrag ong. aangehouden) voor de boodschappen, cadeau's etc. ik weet dat het geen 4 weken zijn maar meestal heb ik nog wel wat over voor die laatste paar dagen van de week.
Ik zou het ook niet doen. Volgens mij betaal je ook op elke keer pinnen extra transactiekosten omdat je van je zicht naar je spaarrekening overschrijft. Daar is 't 'm natuurlijk om te doen bij de bank, maar dat zullen ze niet aan je neus hangen. Liever inderdaad zelf 1x per maand het restsaldo naar je spaar overzetten (of laten staan als 't niet veel meer is, tegenwoordig gaat het vaker in de omgekeerde richting hier, 't leven is duur, en dan mag ik nog niet klagen want heb eigenlijk goed betaald werk, maar ja, creche, lening voor 't huis en dan de boodschappen die verdubbeld zijn t.o.v. ong. 3 maanden geleden terwijl ik niet meer of echt anders koop).