Mijn ex heeft via de rechter gezamelijk gezag toegewezen gekregen. Hij wilde eerst een paspoort om mijn dochter mee te nemen naar opa die in spanje woont.. hij zou hun dan opwachten in spanje (vader van mn dochter is geestelijk niet helemaal in orde maar de raad vd kinderbescherming vind van wel). Nu ineens (nu ie een paspoort voor mijn dochter heeft) heeft ie besloten niet meer naar zijn pa te gaan maar zelfstandig op vakantie te gaan met dochterlief. Vraag ik om hotelgegevens,vluchtnummer(stel dat er iets misgaat met t vliegtuig), kopie paspoort en polisnummer van zijn verzekering... word ie een partij pissed... Ik moet t maar bekijken en oprotten want dat krijg ik niet.. ik krijg zijn telefoonnummer en dat van iemand anders??? daar moet ik het maar mee doen. Ik vertrouw het voor geen meter.. wat kan ik hieraan doen?
Ik kan je niet helpen maar wat lijkt me dat een nachtmerrie zeg als je hem niet vertrouwd en hij gaat je kind mee nemen naar het buitenland. Lijkt me ook niet raar dat je dat soort gegevens wil weten. Stel je voor dat er iets gebeurd en je weet totaal niet waar ze uithangen. Sterkte.
Nou t mooie is, zijn dus al 2 jaar bezig met rechtzaken... ik om mijn dochter te beschermen en hij om zijn zin te krijgen. De raad van de kinderbescherming zegt dus tegen mij: je mag je kind niet thuis houden als je het niet vertrouwd, dan schaadt je de bezoekregeling. Advies en meldpunt kindermishandeling zeggen: Als je het niet vertrouwd, hoef je je kind niet mee te geven. Wat moet ik daar nou mee.. ik vertrouw hem zo ver als ik hem kan gooien. Hij is 29 heeft een hersenbeschadiging (staat officieel vastgelegd) en add en kan bijvoorbeeld dus geen gesprek met 3 mensen voeren en kan zich slecht concentreren. Moet dat met mijn dochter op schiphol gaan staan en 10 dagen naar het buitenland????
Lijkt me niet verantwoord nee. Vooral niet met een kind wat alle kanten uit gaat. Ik bedoel als ze nog zo jong zijn kun je 1x met je ogen knipperen en weg zijn ze. Hoop echt voor je dat je in je recht staat en je kind niet mee hoeft te laten gaan. Hopelijk is er iemand hier die je kan helpen.
@ agter.. in principe wel.. Maar hij had de rechter gezegd dat hij haar mee zou nemen naar vader(opa dus) in spanje. Nu ie een paspoort heeft, besluit hij dat hij lekker geen begeleiding nodig heeft en wel met haar alleen op vakantie kan
Als jij het niet vertrouwd om je kind Mee te geven aan je ex naar het buitenland. Gewoon niet doen. Luister naar je gevoel. Leg uit aan de kinderbescherming wat je bezwaren zijn en waarom.
Maar je moet toch toestemming van de andere ouder hebben wil je een kind mee naar het buitenland nemen? Ik bedoel als jij weg wil, moet je toestemming van hem hebben en andersom? Hoe komt hij aan een paspoort? Heb je hier toestemming voor gegeven? Dat je een telefoonnummer krijgt van hem en van een ander, betekend dat dat hij met nog iemand op vakantie gaat? Wellicht een geruststellender idee? Ik zou toch minimaal eisen dat hij alle gegevens afgeeft, daar heb je toch wel recht op. Maar ik heb het idee dat hij onder voorbedachte ideeën een paspoort heeft losgepeuterd.... Komt hij oorspronkelijk ook uit het buitenland? Is de zaak bij de Raad voor de kinderbescherming afgesloten? Hebben zij nog doorverwezen naar een andere hulpverlenende instantie zoals Bureau Jeugdzorg i.v.m. Hulp bij omgang o.i.d.? Anders zou ik toch zelf Bureau Jeugdzorg bellen en vragen wat je rechten en plichten zijn en kijken of zij iets kunnen betekenen om weer met je ex in gesprek te komen.
Het is zo: Jullie hebben beiden het gezag. Hij mag zonder jouw toestemming jullie kind niet meenemen naar het buitenland. Jij mag dit niet zonder zijn toestemming. Dus als jij geen toestemming geeft dan gaat het hele feest niet door. Doet hij dit dan toch, dan is hij strafbaar. Hebben jullie en mediator? of gezinsvoogd? Het klopt wat zowel de RvdK als het AMK zeggen. Ik weet het heel onduidelijk. Volgens de wet heeft de Raad absoluut gelijk en kun jij een boete krijgen van de rechtbank als je de omgangsregeling schaadt. Hij heeft immers het gezag. Maar je bent ook verplicht om je kind te beschermen. Vraag de naam van de medewerker van het AMK die je hebt gesproken, als je besluit hun advies te volgen.
Hij heeft het paspoort afgedwongen via de rechter. hij komt niet uit het buitenland. De zaak bij de raad is afgesloten, heb jeugdzorg al eens gebeld, die zeggen: bel de raad maar want wij kunnen hier niets mee. Er is ontzettend slechte communicatie tussen mij en mijn ex maar de raad ziet dit niet als probleem voor mijn dochter.
Ohhh wat erg... Ik heb er de ballen verstand van, maar wil je wel heel veel sterkte, kracht en succes toewensen! Knuffel!
Dit vind ik echt heel vreemd.... Ik zou echt nog eens bellen en aangeven dat zijn plannen gewijzigd zijn en er geen communicatie mogelijk is. De Raad kan hier denk ik heel weinig mee. Zij doen over het algemeen onderzoek en dat is in jullie geval afgerond. Ik vind het echt heel vreemd dat Bureau Jeugdzorg heeft aangegeven er niks mee te kunnen. Komt jouw ex oorspronkelijk uit het buitenland? Is er de mogelijkheid dat hij niet meer terug komt?
Bureau Jeugdzorg mag in het vrijwillig kader geen scheiding en omgangszaken meer doen, alleen nog maar opvoedingsondersteuning bieden. Alleen vanuit het gedwongen kader (gezinsvoogdij) kan dit nog. Heel vervelend!!!
Pf wt een situatie. Ik zou erg bang zijn dat hij niet meer terug kwam! Ik zou er alles aan doen om het tegen te houden. Morgen gelijk juridisch loket bellen Kinderbescherming en van alles
Nou.. juridisch loket zegt: ja je kunt er niets aan doen..Hij is in principe wel verplicht je wat gegevens te verstrekken over zijn bestemming en verblijf maar omdat er in de rechtbank niets over is vastgelegd. De raad voor de kinderbescherming (althans het contactpersoon die de zaak heeft afgehandeld) geen gehoor. Elke keer als ik bel word ik doorgeschakeld en duurt even voor ik terug kom bij de receptioniste met : mevrouw neemt haar telefoon niet aan. Heb ook al een paar keer een terugbelbericht achtergelaten maar wederom geen gehoor. Vandaag dus weer gebeld en gevraagd om een ander persoon die mijn vraag kan beantwoorden. Hun reactie: "Heel vervelend mevrouw, wij kunnen hier niets aan doen. U mag het kind alleen thuis houden als u een sterk vermoeden heeft dat uw kind niet meer terug komt. Omdat ze rechter uitstpraak gedaan heeft kunnen wij er niets aan veranderen. U had maar een advocaat moeten inschakelen toen u naar de rechtbank ging want er is niets gezegd over gegevens achterlaten in het geval dat hij zelfstandig op vakantie gaat". Ja HAHAHAHA grapjassen!!!!! Ik heb wel degelijk in de rechtzaal gevraagd: hoe zit het dan met gegevens, verzekering etc? wat als mijn dochter in het buitenland in het ziekenhuis beland? wie gaat dat betalen en hoe moet ik daar komen als ik niet weet waar ze zit? Maar het mag weer eens niet baten. Het is nu gewoon afwachten tot ze op vakantie gaat met haar vader. Of hij me wel of geen gegevens verstrekt,waar hij heen gaat en of hij uberhaupt wel voor haar kan zorgen. Mijn zorgen uitten bij de raad heeft dus geen enkel nut! De raad heeft wederom bewezen dat ik ze voor geen meter kan vertrouwen. Trouwens ook aangegeven destijds dat vader een toneelstukje opvoert van "een aardige medelenvende man" te zijn terwijl ie geen zak geeft om het welzijn van zijn dochter (bedtijd,allergieen,suiker,activiteit). Hij heeft er zo hard voor gevochten om haar de helft van alle vakanties te krijgen en wat doet hij??? Hij dumpt haar de helft van de tijd bij oma of tante.. Sorry hoor, raak er gewoon gefrustreerd van Probeer het positief te zien, mijn dochter heeft straks een leuke (hopelijk) vakantie met haar vader.