Noodoplossing gezocht gecastreerde hond

Discussion in 'De lounge' started by Demino, Apr 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Het rompertje was een Petshirt, maatje XXXS inderdaad! Maar: te groot!
    We hebben het spoednummer van de dierenpraktijk maar gebeld, we waren ten einde raad.. Hij bleef maar likken en werd er zelfs agressief van! We mochten langskomen en nu heeft ie alsnog een lampenkappie gekregen :) ('gratis', superservice - maar mag ook wel voor het geld dat ik vanmiddag heb betaald, onder andere voor de romper!) Is voor hem wel eventjes wennen, zielig gezicht ook, hij probeert hem eraf te krabben.. Maar THANK GOD, het is opgelost!
    Bedankt allemaal voor de creatieve ideeën!

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig maar.

Mijn hond kreeg ook een lampenkap, zag er sneu uit, maar was voor zijn eigen bestwil.

3. Ganesh

Ganesh Bekend lid

Jan 21, 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Wat fijn dat het opgelost is! Onze hond hoefde niks om na de operatie ( ook chihuahua ) was van binnenuit gehecht en aan de buitenkant een knoopje, zit er nu nog moet nog afvallen. Hij likte ook maar zei ik gewoon; niet doen.

Nu 3 weken later is het goed genezen. Hij plast niet meer binnen en fietst niet meer:D

4. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Ooohhhh wat fijn Ganesh! Gelukkig zeg! Gefeliciteerd mag ik wel zeggen!
    Die van ons likte echt continu aan die wond, hij werd zelfs agressief (grommen, happen).. Dus 'nee' en 'foei' volstonden niet. Deze wond is ook in de huid gehecht zeg maar, hechtingen vallen er vanzelf uit.. Maar hij mag er echt niet aanzitten ivm infectiegevaar.
    Ik hoop dat we net zo'n mooi resultaat mogen krijgen als jullie! :)

5. Ganesh

Ganesh Bekend lid

Jan 21, 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Ik hoop het ook voor je poppetje, ik was bang omdat hij al 2 jaar was het gedrag ook aangeleerd was. Het ergste is verholpen. Het blaffen continue als die iets hoort doet die nog steeds maar goed je kan niet alles hebben in het leven. Onze band is ook weer als vanouds. We liggen iedere avond samen om de bank te knuffelen, in het begin had die 'een traantje' langs zijn ogen lopen, volgens mij heeft hij het ook gemist. Voel me soms wel schuldig dat ik wel eens uit mijn slof ben geschoten.

6. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Blaffen/aanslaan is ook niet per definitie verkeerd. Wij vinden het vervelend, die van ons doet het soms ook (te) snel.. Maar eigenlijk is het ook wel fijn dat ze het doen! Ze zijn superwaaks en daar valt ook wat voor te zeggen.. Inbrekers haken snel af als ze een hond horen aanslaan! Maakt niet uit hoe groot of klein, als onze hond blaft dan blaft ie hard en dan worden wij wel wakker :)
    Die van ons is ook al 1,5 dus ik hoop ook dat dit gedrag er nog uit te krijgen is! Op dit moment is ie vooral heel erg zielig, hij kijkt me zo verdrietig aan steeds.. Ik vertroetel hem waar ik kan maar ik blijf wel streng :) Hij probeert nu steeds aan die wond te zitten, maar dat gaat dus niet lukken door die kap.. Ik ben er echt 'blij' mee :)

Share This Page