Heb in elk geval al gehoord dat er vandaag 12 leerlingen zijn, itt het voorjaar met zn 4 of 5. Op een school met 250 leerlingen. Ik zal straks eens aan dochter vragen hoe ze de dag hebben ingedeeld enzo.
Correctie, gewoon dezelfde 5 als het voorjaar. Ochtend aan het werk en gewoon pauze. En de middag lekker veel buiten en knutselen enzo.
Wat ik alleen even niet snap is, wat het verschil is.... Wanneer je als leerkracht op afstand thuisonderwijs moet verzorgen/ helpen én ondertussen een aantal leerlingen fysiek om je heen hebt, i.v.m. noodopvang is dit bijna niet te combineren, of begrijp ik je verkeerd? Wanneer ik als moeder meerdere teams overleggen heb met mijn werk (ook onderwijs), de hele dag mailtjes, telefoontjes en vragen moet beantwoorden van studenten en tegelijk mijn kinderen om mijn heen heb en moet helpen bij thuisonderwijs, dan is dat gewoon 'even' doorbijten? Wat is het verschil...?
Hier geen noodopvang nodig omdat Ze wel even alleen kunnen zijn. Ze krijgen nu ook echt instructie via teams ofzo. De kinderen in de noodopvang zitten dan ook online. Noodopvang is in andere school. De docenten zitten thuis. In noodopvang zit personeel wat geen eigen klas heeft te begeleiden online. Vandaag was ik thuis en heb de kids nauwelijks hoeven begeleiden ivm instructie die ze kregen. Echt goed geregeld.
Het zijn er geen aantal. Bij ons heb je dan zo 20 (in totaal ruim 60 op de opvang)kinderen om je heen die geholpen moeten worden. En dan dus ook je groep die thuis zit. Dat is bij ons op school het verschil.
Ik hoor hier bij ons op school maar ca. 2-3 met uitschieters tot hooguit 4 kinderen per klas, die naar de noodopvang komen. Dus dan heb je als juf hooguit 4 kinderen die je vanuit de noodopvang in je klas hebt en daarnaast het thuisonderwijs. Lijkt me niet minder goed te doen, dan een moeder met 3 of 4 kinderen (van meestal verschillende leeftijden/ groepen) die je moet ondersteunen en daarnaast je eigen werk. Als leerkracht gaat het je vaak zelfs ook nog wat beter af (hoop ik), ik moet eerst 5x lezen hoe een som uitgerekend dient te worden, terwijl mijn werktelefoon alweer gaat.
Bij ons zijn het er denk ik meer hoor, wij kregen een mail dat er zoveel kinderen groep 3-4 waren, dat ze dat in groepen gingen splitsen. Dus dat zal dan niet om 5 kindjes gaan denk ik zo.
Ik vind t bij de basisschool van m’n zoontje matig geregeld. Voor de kerstvakantie al z’n boeken mee naar huis gekregen en een schema per mail wat er wanneer gemaakt moet worden (schema is voor hem en ik denk voor de meesten 9-jarige te onoverzichtelijk). Enkele instructiefilmpjes via mail gekregen. De juf is telefonisch of per mail/app bereikbaar van 9-12 en belt zelf 1x pw. Verder geen online lessen of contactmomenten. Sinds deze week gaat hij naar de noodopvang (‘kwetsbaar kind’). Ik geef hem de boeken mee die hij die dag nodig heeft op school, met een verduidelijkte versie van het huiswerkschema. Tot nu toe zeer weinig huiswerk gemaakt op school, alleen op de websites voor rekenen en spelling. En een enkel lesje uit z’n boek. Zeker de helft van het werk niet. Hij vertelde dat er ongeveer 15 bovenbouw kinderen in 1 lokaal zitten met 1 leerkracht. Leerkracht houd soort van toezicht maar kijkt verder niet wat de kinderen aan het doen zijn op de laptop en welk huiswerk ze voor die dag moeten maken. Ik vind het best teleurstellend dat er zo weinig begeleiding is. Ik vraag me echt af wat die leerkrachten heel de dag doen? Met een huiswerk schema maken voor een week en telefonisch bereikbaar zijn 9-12 heb je toch tijd over? Straks maar even contact opnemen met z’n juf
Wij krijgen dagprogramma voor de kinderen met opdrachten. Zoontje van 5 geeft aan dat het bijna hetzelfde is als de taakjes van school. Noodopvang werd hier sterk afgeraden. Wij hebben het werktechnisch kunnen regelen voorlopig echter als het op mijn werk uitbreekt zal ik extra moeten werken wat betekend dat we wel noodopvang moeten gebruiken. Nu had mijn zoontje een online meeting met klasgenootjes en zag ik welke kinderen er op school zaten.. dan denk ik toch eventjes tijdens de eerste golf zaten deze kids ook thuis.. emaar goed moet ieder voor zich weten. Kan ook andere oorzaak hebben uiteraard Persoonlijk vind ik het soms erg leuk om met mijn zoontje aan school te werken hij groeit al zo hard. Maar sommige opdrachten denk ik uh doe die maar morgen met papa.
Maar wat is megadruk? Ik liep gisteren langs school en ja daar zijn kinderen. Een stuk of 30 hooguit. Een school met bijna 500 leerlingen. Vind ik niet veel ieder geval.
Hier vraag ik het me ook af Tot 12:00 online” bereikbaar” normaal is les tot 14:00 En 9-9:15 kort contact moment met de hele klas. meer is er hier niet Vandaag was alleen de onderwijsassistente online want 1 juf was er niet en andere juf moest naar de dokter Bij dochter in gr 123 Heeft gr 3 elke ochtend online ontmoeting gr 1-2 2x per week en dan 3 simpele taakjes die op 1 dag al af zijn Verder niks... ze zijn met 2 parttimers 1 fulltimers en 2 stagiaires..... dus heb elke dag een werkboekje voor dochtertje geprint om haar ook bezig te houden
En net een mailtje dat de groep van mijn zoon morgen geen online les krijgt, want de juf moet bij een van de vanwege de grootte gesplitste noodopvang groepen 3/4 zitten. Niet dat de online instructie en het dictee nou zoveel voorstelt hoor.
Ja had wel gekund, zo deden ze het in maart, maar goed dan maar een dagje geen dictee. Wel jammer dat ze ook geen vragen kunnen stellen heel de dag morgen, maar hee het is groep 4 stof, ik denk dat we er wel uitkomen.