Noodpakket in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door furby, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Een radio moeten we nog in huis halen. Voor de rest water en eten op voorraad. Het liefst zou ik nog een cursusje survivalen willen doen ;). Maar ik ben erg van het doemdenken en wat als er nog een oorlog komt enz. Mijn man vindt het maar onzin, maar hij kijkt er niet meer van op als ik nog een extra pak water meeneem:D.

2. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Geen extra water/eten op voorraad.. Natuurlijk ligt er wel iets, maar dat ligt er niet perse voor een noodsituatie...

Zaklantaarn, verbanddoos, kaarsen en aansteker ligt wel op een vaste plek, mocht de stroom uitvallen.
    Maar verder hebben wij ons niet voorbereid.

3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Geen extra water of eten in huis. (Eten en frisdrank is wel altijd genoeg in huis) We hebben een houtkachel en voldoende waxinelichtjes.

Maar misschien neem ik toch de volgende keer 4 flessen water mee.

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Kaarsen in overvloed maar das omdat ik van kaarsen hou, en aangezien ik rook is er altijd wel een aansteker in de buurt haha.
    EHBO setje heb ik ook in huis
    maar voor de rest... sta er ook niet zo bij stil eigenlijk

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb voor 1 week altijd eten en drinken in huis.

Maar goed, wij wonen ook praktisch naast de supermarkt...dus als de noodtoestand wordt uitgeroepen ren ik vast naar de supermarkt met de fietskar :D

Verder...voor dit ben ik mede in therapie...:p

Maar als ik jullie reacties zo lees ben ik dus niet gek, :D:cool:;)

6. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    nee, wel wat eten maar geen water. sta er nooit zo bij stil, al hebben we hier een paar jaar geleden wel een dag zonder water gezeten (de hele stad) en was al het water in de supermarkt binnen no time uitverkocht! dus misschien wel handig om iig wat flessen in huis te hebben..

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier niets in huis, als er nu iets zou gebeuren waardoor er geen water meer uit de kraan komt dan heb ik alleen nog limonade siroop en melk (blegh, lauwe melk).
    Kaarsen heb ik ook niet voor als de stroom uitvalt.
    En eten ook maar beperkt. VL heeft nog wel een paar zoutstengels en ik heb snacktomaatjes en komkommer, appel en mandarijn. Een dag zullen we het dus wel uit houden!

Gelukkig wel een zaklamp die nog een mini straaltje licht geeft, dat dan weer wel!:D

Ach de supermarkt is vlakbij, daar ben ik als ik een sprintje trek in 1 minuut!:D

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Water drinken wij hier van de kraan, dus als dat wegvalt ... dan hebben we nog een voorraadje cola en fanta voor een aantal dagen :).

Vlees en aardappelen en rijst en pasta heb ik meestal ook nog wel in huis, maar groenten ook nauwelijks. Bovendien valt dan de elektriciteit ook uit en is alles wat in de diepvries steekt binnen de 2 dagen slecht.

Kaarsen steken nog wel ergens ... Moet ze dan alleen nog es zien te vinden ;).

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.189
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Uhhh nee geen noodpakket haha
    Kaarsen zijn er wel en ook wat eten in blik maar ach ik ben een optimist en zeg dan ook altijd Wie dan leeft,die dan zorgt haha

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Nee geen bewuste noodvoorraad in ieder geval :D
    Maar met onze voorraad kun je ruim een week van overleven en als je het heeeeeeel zuinig aan doet nog wel langer ;)

11. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Haha.. ik heb daar nog nooit bij stil gestaan. Zaklamp heb ik op mijn telefoon, vast nog wel een ouderwetse in huis maar waar die ligt? Water alleen uit de kraan, verder ook niet veel drinken in huis aangezien wij eigenlijk altijd alleen koffie, thee en water drinken. Wel een grote voorraadkast met van alles, maar ja hoe kook je pasta zonder water en gas? Hmmm.. misschien toch eens een keer over nadenken haha.. ik vind doomsday preppers grappig! Ik denk dan altijd die mensen zijn gek. Maar inderdaad er zal maar eens iets gebeuren. Wil daar eigenlijk niet over nadenken, en als je iets negeert bestaat het niet he?

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier geen noodpakket.... gelukkig is mijn moeder het type 'grote voorraden in huis, want je weet maar nooit', dus in geval van nood ga ik gezellig naar mijn moeder toe met gezin :D

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Uhm nee.........vraagt zich af of ze nou echt zo onvoorbereid is...check, check, check........conclusie: ja ik ben echt totaal niet voorbereid.....op een EHBO doos na........:)

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier ook maar n week voorraad en twijfel na dit topic ms wat meer in te slaan😳

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee. Alleen EHBO doos.

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Eehh.. Nou wel genoeg eten voor ik gok een maand in de kast, diepvries zit ook vol. Drinken dan weer niet, we drinken bijna alleen water.
    Ook geen EHBO doos, alles wat ik daaruit gebruik ligt in de la.

Ach ik ga er gewoon vanuit dat het niet nodig is, anders maak je jezelf gek denk ik..

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Nee, ik eet sowieso geen blikvoer enz. We hebben geen grote voorraad. Kaarsen hebben we ook niet wel zaklampen en aanstekers. Maar dat is puur toeval.

18. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Neen, wij hebben dat allemaal niet in huis.
    Heb daar ook geen plaats voor denk ik.

19. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    geen noodvoorraad maar wel gewoon normaal voorraad in de kast.
    kaarsen en zaklamp en nog een looplamp in huis wij hebben ook een houtkachel maar wisselend is de houtvoorraad ligd er maar net aan.
    water heb ik niet echt in huis maar overig drinken wel.

20. mumija

mumija Niet meer actief

Nee ik heb wel wat voorraad, maar niet veel.

Deel Deze Pagina