Noodpakket

Discussie in 'De lounge' gestart door Naturel, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij een noodvoorraad en noodpakket in huis?

1. Ja, beide

2. Alleen een noodvoorraad

3. Alleen een noodpakket

4. Nee, vind ik ook niet nodig

5. Nee, maar staat nog wel op de planning

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.704
    2.515
    113
    Goede tips hier!

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hier potten en blikken groente maar ook een vriezer vol (met noodstroomvoorziening)
    Daarnaast dingen als vlees in blik en gegaard gevaccumeerd.
    30 liter water.
    Verder sap etc
    Verder altijd grote voorraad in droge producten als rijst en pasta.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Haha dit.

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    En als die supermarkt niet open gaat?

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Dan plunder ik bij mensen die wel een noodpakket hebben aangeschaft...:D

Survival of the fittest...

6. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Wij hebben een kleine noodvoorraad.

Ik ben wat dat betreft wel een bangerik geworden sinds wij een baby hebben.
    teveel TWD gekeken misschien?
    Terroristen zouden bijvoorbeeld dmv hackers alle telefonie en internet lam kunnen leggen, en/of de stroomvoorziening. Als zoiets gebeurt breekt paniek uit en de bevolking begint te plunderen en winkels blijven gesloten. Dan ben ik wel blij als wij ons een tijdje thuis kunnen schuilhouden.

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik heb hier wel altijd wat flessen water op voorraad. Verder wat pakjes met saus en noodles en zo wat je dus makkelijk met wat rijst of pasta kan eten. Kaarsen hebben we hier altijd. Dekens genoeg

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    yep...plunderen inderdaad

Maar denk je dat er niemand bij je thuis kan komen?

Ik heb een keer meegemaakt dat er een hele grote groep/menigte door onze straat liep...dan is niks en niemand veilig... in een paniek situatie al helemaal niet. Ik zou zeker niet thuis blijven maar eerder in de auto stappen.

Dus zorg ik dat ik die getankt heb staan...

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.439
    17.391
    113
    Geen noodvoorraad maar wel voorraad.

Wat ik me afvraag, mensen die het echt als noodvoorraad hebben, hoevaak controleer je dan de houdbaarheidsdatum? Stel dat je het nu maakt maar er gebeurd over 10 jaar pas wat, dan zijn er toch al een hoop dingen over de datum. En medicatie op doktersvoorschrift (zag ik in die link), kan je die extra krijgen?

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wij hadden een aardige voorraad die bestond uit pasta, noodles, soep in blik, knakworsten, groente in pot, toiletpapier, zeep en nog wat andere houdbare producten en producten voor de hygiëne maar dat heb ik grotendeels opgemaakt voordat we gingen verhuizen, leek me niet handig en ik zou wel weer een nieuwe voorraad opbouwen. Nu, 2 jaar later, nog niet gedaan. Maar ik wil er wel weer aan beginnen. Ook hadden wij redelijk wat contant geld liggen maar dat vonden we toch te risicovol, dus op de bank gezet. Al lijkt het me nu wel weer prettig om contant geld te hebben 😅

11. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik vind een noodpakket noodzakelijk.
    We zitten vlakbij de kust, dus dat is altijd een risico. Verder vind ik dat je gewoon een paar weken voort moet kunnen als je geen eten kunt kopen.
    Dus hier veel rijst, pasta ed. Chocola in het noodpakket. Veel water op voorraad.
    Ik heb de zorg voor 3 kinderen en zorg er dus voor dat wij in nood ook even voort kunnen.

Ps, ja ik heb ook een rubberboot op zolder :p

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja dan moet je dus af en toe even kijken of dingen niet over de datum zijn etc.
    Ik heb gewoon een stripje van mijn medicijnen afgehaald, ik denk niet dat je daar extra voor krijgt. (ik moet dan wel weer eerder nieuwe, maar dat leg ik dan wel uit. Als er al naar gevraagd wordt. ;) )

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    ik heb een basisvoorraad waar ik gewoon dagelijks dingen uit gebruik. de spullen met de kortste houdbaarheidsdatum staan vooraan en worden gebruikt. de spullen die op zijn die vul ik dan gewoon weer aan met nieuwe.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.212
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als we echt goed gaan kijken en de keukenkastjes en de vriezer, hebben we altijd wel voor een paar dagen eten in huis. En drinken is altijd ruimschoots op voorraad. Maar niet officieel zoveel liter drinkwater p.p. voor een aantal dagen. Ik heb wel een tijdje drinkwater op voorraad gehouden, maar dat is dan op een gegeven moment weer over datum.
    Kaarsjes en zaklampen, batterijen e.d. hebben we ook altijd wel. Ik denk dat we ons er wel mee redden.

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Als de buurtsuper in dat geval overstroomt zijn de pakketten in huizen ook niet veilig hoor.

Bij natuurrampen waarbij je dus nog dagen/weken in je huis kunt blijven (want daar zouden die voorraden voor zijn) zou hier in Nederland binnen 48uur de bevoorrading van die huizen op gang komen hoor.

Als er noodevacuatie zou plaatsvinden zijn warme kleren, paspoorten en contantgeld van belang. Je kunt dan echt niet gaan slepen met blikken en zakken rijst.

16. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Je kan helaas niet op alles voorbereid zijn.
    Maar mocht er inderdaad geplunderd worden, moet ik maar hopen dat ze niet bij ons binnen komen en alles zo goed mogelijk barricaderen.

17. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd een flinke voorraad in de kelder en kan wel een paar weken vooruit. Heb het niet als nood aangelegd, gewoon makkelijk.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben een goede voorraad, vind ik fijn, en een noodvoorraad op zolder. Eten, drinken, kaarsen, batterijen, radio, zaklampen, dekens etc. Ook een aggregaat. Bewust op zolder ivm eventuele overstroming. Hoger dan dat lukt hier niet, haha.
    Ik controleer eens per half jaar hoelang het nog goed is. En dan vul ik aan of leg ik een fles water beneden neer als het over de datuk gaat.

19. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Nee, maar ik zit er wel over te denken. Je weet maar nooit of je het nodig hebt.

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Heb ik niet en was ik niet van plan ook...

Deel Deze Pagina