Toen mijn kinderen kleiner waren, had ik flessen water voor nood op voorraad, je weet maar nooit, als het water er een keer af zou liggen, ik gaf namelijk flesvoeding. Maar ik zag laatst dat de houdbaarheidsdatum al lang verstreken was. Als er echt nood is, zou ik met pasta en rijst en de vriezer die vol zit een week of 2 vooruit kunnen, daarna houdt het wel op. Geen noodpakket in huis verder....
ik zie heel veel berichtjes voorbij komen met een voorraad in de vriezer. bij echte nood, watersnood of zo dan heb je waarschijnlijk geen stroom. die voorraad kan je dan dus weg donderen
Ja en voor de mensen die geen water op voorraad hebben: hoe ga je je pasta en rijst koken dan? Zonder noodbrander en met water uit de sloot?
Ik denk dat de mensen meestal bedoelen een noodpakket voor als je je huis niet uit kunt. En je dus wel water en gas hebt. Onze kinderen vinden ongekookte pasta trouwens erg lekker, dus dat is voor ons alvast geen probleem
Wij kopen altijd boodschappen voor een week en dan hebben we nog wel wat dingen over, maar meer ook niet. Ik geloof nooit dat er hier in NL in zoverre een natuurramp zal ontstaan waardoor je geen winkel meer kan bereiken. Als enkel het water een keer afgesloten is dan zal vast de winkel nog open zijn. Wat de dijken betreft, die zijn al een doorgebroken en nu is de techniek zoveel beter en allerlei richtlijnen waardoor ik niet geloof dat die nog eens zullen doorbreken. Wat terrorisme betreft, als de hel echt uitbreekt dan heb je wel meer eten nodig dan voor een maand en dan kan je je hele huis wel vol zetten. Wat terrorisme betreft, als ze echt hier in Nl komen dan denk ik niet dat ik in huis ga wachten tot ze weg zijn