Noodpakket?

Discussie in 'De lounge' gestart door momfromjuly, 27 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.835
    18.563
    113
    Vrouw
    En dat begrijp ik ook echt wel hoor. Via de media word je ook constant gespamd met die angst. Morgen is er overleg als ik het goed begrepen heb en heb er vertrouwen in dat alles op alles wordt gezet om tot een diplomatieke oplossing te komen.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat dit heel verstandig is, als je er gevoelig voor bent. Goed dat jij je daar van bewust bent en het zo oplost.

Syane, Zuul en suus1983 vinden dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.835
    18.563
    113
    Vrouw
    Ik mag toch gewoon zeggen dat ik het nergens voor nodig vind om nu ineens volop te gaan preppen vanwege de situatie in Oekraïne? Wat een ander doet moet die zelf weten, ik zou het alleen jammer vinden dat anderen hierdoor zeer angstig worden....

Neuzeke vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.532
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij doen dat ook niet hoor. Een zaklamp, lucifers en contant geld hebben we toch wel in huis. Ik vond dat ook zo bijzonder bij aanvang van de Corona crisis dat iedereen massaal wc papier ging hamsteren, evenals pasta, rijst, en paracetamol etc
    Ik moest destijds knap mijn best doen om paracetamol zetpillen voor mijn zieke dochter te vinden omdat iedereen blijkbaar dacht dit heel hard nodig te hebben.
    Ik hoop niet dat we straks weer met lege schappen komen te zitten door dit waanzinnige hamstergedrag,

Baileyy vindt dit leuk.
  5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben eigenlijk altijd wel een paar zakken en blikken soep in huis, omdat we 1 keer per week een 'crisismaaltijd' eten vanwege laat thuis uit werk en sportende kinderen. We zijn met zijn vieren. dus dan gaan er altijd 2 blikken of zakken doorheen. Ik weet vooraf niet altijd waar we zin in hebben, dus heb ik sowieso meerdere smaken in huis.
    Daarnaast hebben we ook altijd wel een paar pakken rijst en een paar pakken pasta staan. Dat gaat gewoon 'fifo'. Ook heen we een altijd wel 2 of 3 blikken knakworsten staan. Dat eten we trouwens niet zo heel vaak. Maar de kinderen vinden dat echt een feestje als we af en toe als lunch een broodje knakworst eten.

Dat zijn niet speciaal dingen die wel als 'noodvoorraad' in huis hebben. Maar dit zijn dus wel dingen die nooit op zijn. Ook niet als we aan het einde van de week weer boodschappen moeten doen, hebben we dus altijd nog wel voor een paar dagen soep, rijst en pasta in huis. Dit zijn dingen die constant vanzelf worden gebruikt en aangevuld.

We hebben verder een paar (stuk of 4) blikken met groenten staan. En ook 2 blikken fruit. Dat is niet iets wat we gewoonlijk gebruiken en staat er echt voor 'nood'. Maar dat kan dus ook zijn als er onverwacht extra mensen mee-eten en we niet genoeg verse groenten in huis hebben. Of voor als we later dan verwacht thuis komen na een vakantie ofzo.
    Deze blikken staan echt apart en controleer ik elk jaar even op datum. Is iets minder dan een jaar houdbaar, dan gaat het in de gewone voorraad la en maken we het wel op.
    Hierbij heb ik trouwens wel bewust gekozen voor blik in plaats van glas, omdat dit onbreekbaar is. Ik kan zo niet direct een situatie bedenken waarbij we op de vlucht zouden moeten slaan met een voorraad voedsel, haha. Maar stel dat het zo is, heb ik het liever in blik dan in een glazen pot.

Frisdrank, dubbelfris, icetea en dat soort zaken hebben we altijd ruim op voorraad. Van elk een paar flessen / pakken. Ook niet voor nood. Maar omdat we er plek voor hebben. En dan weet je zeker dat je nooit mis grijpt. Maar mocht er een keer geen drinkwater voor handen zijn, kunnen wij ook altijd wel minstens een week vooruit zonder dat we op rantsoen hoeven.

In principe is het advies van de overheid om voor een dag of drie eten, drinken en onmisbare medicijnen in huis te hebben. Als er iets gebeurt met de infrastructuur gaan ze er vanuit dat ze zoveel tijd nodig hebben om een getroffen gebied te kunnen bereiken.
    Met medicijnen bedoel ik dus insuline e.d. als je een ziekte hebt waarvoor je echt afhankelijk bent van medicijnen. Hier niet van toepassing. Dan zou ik trouwens wel voor meer dag 3 dagen in huis willen hebben.

Vero0504, Syane en Zuul vinden dit leuk.
  6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het mooie is: als je ervoor zorgt dat je gewoon altijd wat voorraad hebt, hoef je dus niet te hamsteren ;)

Vero0504, Chillin en Syane vinden dit leuk.
  7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Waar laad je je telefoon mee op als er geen stroom meer zou zijn?:)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
  9. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.891
    8.065
    113
    Ik ben heel nuchter en geen angsthaas maar vond het andere topic toch fijn en ik ben wel om: ik heb een waterfilter en een knijpkat besteld :roflmao:

Ik ben niet van supermarkten leegroven. Ik vind dat de schappen niet leeg mogen zijn. Maar een extra blikje iets meenemen kan geen kwaad. Een normale voorraad heb ik toch altijd in huis, zoals iedereen hier.

Ik heb nav het andere topic toch maar een lijstje gemaakt op mijn tel. Dan kan ik, als het moet, zo van boven naar beneden lopen in huis en een rugzak inpakken.

Ik verwacht voor 99% dat ik dat nooit hoef te doen. Maar ik kan het, en niemand kan het, voor 100% uitsluiten.

En dan ben ik toch een type die liever goed voorbereid is dan helemaal niet. Ook met het oog op anderen helpen met wat ik aan voorbereiding heb getroffen.

En heel eerlijk, wat heb ik nu extra gedaan? 2 kleine dingen gekocht die in de meterkast kunnen waar je geen last van hebt. Daar kan niemand zich een bult aan vallen.

Vero0504, Syane en Zuul vinden dit leuk.
  10. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    Noodradio. Daar kun je tegenwoordig ook je telefoon mee opladen. :)

Chillin vindt dit leuk.
  11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.645
    5.670
    113
    Nou als je andere topics leest dan zijn er toch al angstige mensen hier op het forum aanwezig:eek::eek:

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.610
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik zie het ook als een verzekering. Ik heb wel wat dingen die ik nu weer extra op voorraad ga houden. De voorraad was bijna op omdat er geen leuke aanbiedingen meer waren. Sommige dingen die ik normaal al koop heb ik nu in een andere verpakking gekocht zodat ze langer houdbaar zijn. We hadden al een tijd geen kaarsen meer in huis, daar heb ik even een pakje van gekocht. Ik ben niet extreem gaan inkopen. Maar ik had er even niet bij stil gestaan om dingen in huis te hebben voor het geval dat. Ik ga geen dingen kopen die ik straks weer weg zou moeten gooien. Maar ik zou niet volledig zonder voorraad willen zitten. Ik heb nu twee jonge zieken in huis. Dan ren je ook niet even makkelijk naar de supermarkt. De stroom kan uitvallen. Dan zijn kaarsen ook wel zo fijn om te hebben. Op alles voorbereid zijn is totaal iets anders dan het even uit kunnen zingen bij pech.

Syane en Mommy83 vinden dit leuk.
  13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Goeie!!! Ik ga er naar kijken

Kraamzuster vindt dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.188
    35.877
    113
    Ja hier weinig voorraadruimte, dat maakt het wat lastiger. Al hebben we altijd wel een blik soep of een pak pasta/rijst staan. Drinken zou hier een probleem zijn, want iedereen drinkt hier water, fris koop ik dus nauwelijks. Neem volgende keer een paar flessen water mee denk ik en wat blikken en ander houdbaar spul, kan geen kwaad in elk geval.

Medicijnen heb ik altijd op voorraad, daar neem ik geen risico mee. Is al eens fout gegaan door leveringsproblemen en daar zit ik zeker niet op te wachten.

15. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Nou ja dit dus. Ik ben er wel wat meer mee bezig gezien de omstandigheden de laatste jaren zoals bv een ziplockzakje met wat medicijnen. (Paracetamol, extra puffers, diareeremmers, hooikoortstabletten etc etc.)
    Ik zorg dat ik wel altijd weet waar de ID papieren liggen en ik heb van een hoop dingen 1 extra. Een extra pak suiker, bloem, pasta. Niet overdreven en dat soort zaken komen hier wel op.
    Wel wil ik wat extra contant in huis hebben. Geen honderden euro's hoor maar wel IETS. Puur voor het geval elektriciteit of bepaalde technologie wegvalt en je dus (tijdelijk) niet bij je geld kunt.

Chillin vindt dit leuk.
  16. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb geen noodpakket.
    Wel een voorraad grote geurkaarsen :o:.
    Pakken water (altijd handig met huisdieren en kinderen)
    Meer dan genoeg eten en drinken in huis.

17. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.836
    3.595
    113
    Vrouw
    Tja ik heb dat dus wel, nog wat extra dingen bijbesteld ook. Blijkbaar ben ik een enorme angsthaas en beïnvloed door de media. Dat is totaal niet, ik heb liever een waterfilter dan een watervoorraad voor 3 dagen/3 personen. Ik heb liever voedsel wat gegarandeerd 15 jaar of langer houdbaar is dan dat ik voedsel zou moeten weggooien omdat het maar een jaar houdbaar is.
    Als anderen vinden dat ik daardoor een angsthaas, schaap, slachtoffer van de media of wat je allemaal nog meer kan verzinnen ben, dan is dat maar zo. Wees dan alleen zo beleefd om het voor jezelf te houden in plaats van in andere topics te gaan lezen en dan hier meer te zetten dat mensen die voorbereid zijn angsthazen zijn en dat het absurd is dat je dit hebt als mens zijnde. Onbeschoft wel.

En nee, ik koop de supermarkten niet leeg, nooit gedaan ook.

Vero0504, brownielover en Syane vinden dit leuk.
  18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ja wij wel. Zaklamp, radio'tje op batterijen (om het nieuws te volgen in geval van nood), lucifers, kaarsen. Hout om de ramen dicht te maken van de buitenzijde etc.
    Ingeblikt eten, water etc.
    Maar wij wonen in een gebied waar orkanen zeer regelmatig voorkomen tussen juni en decmeber dus het is eigenlijk gewoon noodzaak.

Zuul vindt dit leuk.
  19. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Maar als de stroom uitvalt of gas. Waar kook je dan al die blikken eten en rijst etc.? Of heb je dan ook gastoestellen enzo?

20. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik heb altijd op voorraad voor nood;

Water, lucifers, kaarsen, jodium tabletten (ik heb geen schildklier meer, dat scheelt :p), mijn medicatie, warmtedekens, kalmeringspilletje en eten om even vooruit te kunnen.

Ik zou nou niet perse gaan preppen ivm de oorlog, eigenlijk.

Deel Deze Pagina