noodpil?!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Stephanie20, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hey,

Ben sinds een grote maand gestopt met mijn pil, omdat ik hem veel vergat en hij dus op een duur niet meer betrouwbaar was. Het is nu de bedoeling dat ik van zodra ik mijn regels heb kan beginnen met de nuvaring. Nujah wat is mijn probleem, heb enige tijd geleden toen ik en mijn vriend drie jaar samen waren onveilig seks gehad. Heb wel een noodpil genomen op het nippertje maar op de bijsluiter staat dat hoe later je hem neemt hoe meer kans je hebt dat hij geen effect heeft gehad. Dusjah toen ik mijn pil nog nam had ik altijd de maandag mijn regels, weet dat na stoppen van mijn pil mijn cyclus wat ontregelt kan zijn. Nu heb ik mijn regels nog altijd niet, wel buikpijn, moe, moet veel naar het toilet... Hoe lang zou ik nog wachten om te testen? Of komen mijn regels gewoon zo laat omdat ik gestopt ben met mijn pil?

Sorry dat mijn verhaal zo lang en ingewikkeld is maar het moest er eventjes uit. :oops:

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    blijkbaar kan niemand mij helpen, als ik vrijdag mijn regels nog ni heb zal ik eens testen, gewoon voor de zekerheid, want nu ben ik zoooo onzeker en op een duur lukt het mij niet meer om te studeren! :(

3. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Stoppen met de pil kan idd een oorzaak zijn.
    Volgens mij kan je 4 weken nadat je seks gehad hebt testen. Maar dat weet ik niet zeker.

4. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    De noodpil kan heel je cyclus in de war sturen. Als je twee weken na het nemen van de noodpil nog niet ongesteld geweest bent, kun je best nog even een testje doen. Inderdaad, als je hem nog net binnen de 72 uur neemt is er meer kans dat je zwanger bent dan dat de bevruchting verijdeld is (als je natuurlijk al een eitje voor handen was dat bevrucht geweest is).

Hoe lang is het geleden dat je de noodpil genomen hebt? Je kan best toch idd even testen na 2 weken als je nog niet ongi bent!

Succes!

PS: deze informatie staat normaal gezien ook op de bijsluiter, dus kijk het even na, misschien ben ik verkeerd ;)

5. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    het is nu al een week geleden dat ik de noodpil genomen heb. dus voor de moment ben ik nog altijd aan het wachten op mijn regels...nujah als ze er binnen een grote week niet zijn dan zal ik even testen, khoop dat het niet nodig is...

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Deel Deze Pagina