Transavia weegt passagiers

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Cin85, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het slim. Hierdoor hoeven ze waarschijnlijk vaak minder brandstof mee te nemen. Daardoor weegt het vliegtuig minder en vliegt dus zuiniger.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  3. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Jaaa ik denk dat het ‘greenwashing’ is en een eerste stap naar mensen per kilo laten betalen voor een ticket. Alhoewel ik dat echt niet voor me zie en ook niet denk dat het haalbaar is.

    Wat ik me ook afvraag, is het niet zo dat een vliegtuig sowieso extra brandstof meeneemt ivm uitwijken naar andere luchthaven in geval van nood?

    Snap dat het nauwkeuriger meten dan wel wat kan uithalen maar vind het gewoon zo overdreven.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oke ik snap even iets niet. Een vliegtuig wordt toch sowieso gewogen voor het opstijgt? En aan de hand daarvan bepaald hoeveel brandstof er mee moet? (@Zoe123 weet jij dat?)

    En ja een vliegtuig moet ten minste twee keer een doorstart kunnen maken en kunnen uitwijken naar een andere luchthaven. Een maatschappij als KLM heeft gemiddeld wel meer reserve aan boord dan Rian Air.

    Het haalt niet zo heel veel uit. Behalve weer een reden om meer geld voor een ticket te betalen.

    Wel een goede motivatie om af te vallen :roflmao:
     
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Dat klopt inderdaad.
    Aan de hand van de belading, de te vliegen route, de weersverwachting en het onverwacht moeten uitwijken
    , doorstart of in de holding (rondjes draaien) gaan krijgt een vliegtuig brandstof mee. Maar goed ze gaan dan uit van een gemiddeld aantal kilo’s qua passagiers.
    Wellicht dat er toch nog winst gemaakt kan worden als het exacte aantal kilo’s bekend is? Dit is puur een gok..
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ze nemen inderdaad extra brandstof mee. Maar dat wordt echt per vlucht berekend. Het is niet net zo als tanken met je auto “als ie maar vol is kom ik er sowieso wel en anders tank ik onderweg wel even.”
    Het gaat om enorme hoeveelheden brandstof en dus om gewicht. Zou je een vliegtuig helemaal vol tanken, wordt hij echt fors zwaarder. Een zwaarder vliegtuig verbruikt ook meer brandstof. Kerosine is duur, dus dat is ongunstig. Ook voor het milieu, uiteraard.
    Voor korte vluchten of minder zwaar beladen vluchten, gaat er dus minder kerosine mee, want dat levert weer extra besparing op. Ook weersomstandigheden spelen een rol.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Inderdaad wat @Zoe123 zegt, en als aanvulling hierop:
    Het gewicht van de bagage weten ze precies en nemen ze mee in de berekening. Het aantal passagiers weten ze uiteraard, maar ze houden een gemiddeld gewicht aan per persoon. Misschien dat ze dit dus verder willen optimaliseren?
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Klopt.
     

Deel Deze Pagina