Noodsignaal.. Baby slaapt amper. Trek het niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamain2015, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Wij hadden 'opeens' hetzelfde met ons dochtertje. Wat blijkt? Het is helaas een echte buikslaper! Sinds ik dat doe, bleef er toen ze jonger was echt bij, slaapt ze uren achter elkaar. Ik was ook moedeloos. Op haar rug beweegt ze haar armpjes veel en heeft ze last van reflexen en schrikt ze meteen wakker, als ze al in slaap viel.

Eind vd dag is ze evengoed nog moe en moet ik haar vaak even in de draagdoek in slaap wiegen.

2. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Misschien kiss syndroom? Misschien heeft jou kindje last van haar nekje en doet het pijn.
    mijn dochter krijsde de eerste 3 maanden rg veel.. sliep weinig osteopaat heeft haar toen ondderzocht en toen bleek te pijn te hebben in haar nekje door de snelle bevalling.. na 4 bebehandelingen was het een ander kind en sliep ze ook lekker

3. lady1986

lady1986 Actief lid

27 apr 2010
    159
    17
    18
    Onze kids hebben in een amby hammock hangwieg geslapen. Ideaal! Geborgen en als de baby beweegt, schommelt hij zachtjes op en neer.. Onze kids sliepen erg slecht en dit was echt een uitkomst!!

4. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ik heb zelf ook bv gegeven en zoon lief sliep periodes ook heel onrustig of weinig overdag. Wilde meer drinken en graag veel bij je zijn. Heb toen een draagzak gekocht en dit werkte goed. Naar mijn idee had het ook wel te maken met sprongetjes en meestal als ik dacht ik trek het niet meer ging het van zelf over.

Ons zoontje hikte ook veel, gaf een tijd na de voeding nog melk terug en rook soms zurig. Wij gaven hem toen infacol ivm kraampjes en ben op advies hier mee gestopt en het was allemaal snel over. Had namelijk gelezen dat deze verschijnselen ook door infacol kon komen.

Veel succes en hoop voor je dat het snel weer wat rustiger word.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Gzien de leeftijd van je kindje lijkt het een sprong.
    9x bv is voor een kindje van deze leeftijd niet extreem veel. Gewoon normaal zou ik zeggen ( 8-10x per dag is gemiddeld, meer is niet vreemd).
    Mijn dl sliep altijd 30-45 min per cyclus. Ze is er prima groot op geworden. Is het zwaar? Jazeker,dus maak het jezelf makkelijk. Je hebt een draagdoek schrijf je, dus doe haaar in de doek en ga gewoon jouw gang. Hoe minder jij bezig bent met proberen haar te laten slapen, hoe beter het waarschijnli uiteindelijk zal gaan.

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier ook zo'n wakker kindje. Zeker om en nabij de sprongetjes. Met 6 weken heb ik ten einde raad een puckababy gekocht want als ze dan eindelijk sliep maaide ze zichzelf weer wakker.
    Na 2.5 week heb ik haar er weer uitgehaald. Ze werd er ineens heel erg boos van en het lukte plots zonder.
    Ik heb nu Oei ik groei ernaast en het stomme is, het klopt hier echt wb de sprongetjes. En dan leg ik me er maar bij neer. Gelukkig slaapt ze snachts goed!
    Ze groeit goed, is vrolijk. .. Dus tja, voor nu zal ze wel even genoeg hebben aan de korte slaapjes. Dwingen kun je ze niet dus accepteren maar. Gisteren en vandaag slaapt ze weer goed. Maandag eigenlijk overdag vrijwel niet. Alleen wat hazenslaapjes in haar bedje en in de wagen.
    Ik vond het vooral in het begin erg vermoeiend voor mezelf ook. :)

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hihi, dat moet je hier niet doen, dan is ze echt meteen wakker :)

8. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Onze eerste was ook zo'n spokie dat alleen maar huilde en niet sliep. Bij haar ging het dag en nacht door. Uiteindelijk kwam het door overprikkeling. Dus al het goedbedoelde rondlopen, wiegen, zingen, etc. wat ik deed maakte het alleen maar erger, want ik gaf natuurlijk ook een hoop prikkels en ondertussen was er van alles te zien en te horen. Ik ben ook geen fan van laten huilen, maar zoveel onrust duidt naar mijn idee wel op overprikkeling. Als je je kindje bij je wilt houden tijdens het troosten, zou ik in ieder geval zorgen voor een donkere kamer, stilte en rustige bewegingen.

9. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat jij nu zegt komt me heel bekend voor. Die van mij had dat zondag toen die bij oma was en hij had heel de dag niet geslapen.
    Ben toen boven met hem op bed gaan liggen tv uit, gordijnen dicht en heel dicht tegen mij aan. Toen sliep hij uiteindelijk. En dat terwijl die vanaf half 11 in de ochtend wakker was geweest.

10. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hier ook een hele wakkere baby! De eerste maanden was het een ramp! Ze sliep 10-45 min maar was daarna niet te genieten! De hele dag zat ik met een krijsend kind. In de draagdoek sliep ze wel uren maar was op een gegeven moment voor mij niet meer vol te houden...
    Op een dag was ze 10 uur wakker en heeft ze 10 ujr lang gehuild...ook in de draagdoek...ik wist het nirt meer en heb uit nood het cb gebeld... die kwamen en zo is het balletje gaan rollen...
    Ze bleek Kiss te hebben en verborgen reflux... jemig...nadat dat was opgelost had ik ineens een droombaby...ze slaapt nogsteeds kort maar is zo vrolijk!
    Wellicht is het niet verkeerd om verder te kijken dus..

Btw...ik heb niet het hele topic gelezen dus mosscjien is mn verhaal wel overbodig...

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Kan door de reflux komen, onze uk bleef ook onrustig wij sliepen snachts de eerste maanden maar 5 uur.uk sliep op mij of schreeuwde en liep uk rondjes door het huis.

Heb je het bedje schuin staan?bij je op schoot ook niet plat leggen. Heel veel succes!

12. harmsen85

harmsen85 Lid

7 apr 2015
    93
    0
    0
    mijn klein wondertje!
    lelystad
    Is de baby 6 weken? Wij hebben dit probleem 8 maanden gehad! Alles geprobeerd zelf half doorgedraaid!
    Toch naar de kinderarts gegaan, ze spuugt nog maar is er verder he vrolijk onder, ze eet en drinkt heel goed en speelt, ze is vol van energie, maar savonds en snachts was het zware drama,
    Kinderarts zei dit is puur gedrag! En moest haar toch echt laten huilen, soms wel kijken hoe het gaat, maar niet praten tegen haar, konden volgens haar nog wel eens pittige weken worden!
    Ik heb het zelfs zo erg dat ik oordoppen erbij in doe, en me zo beter voor haar kan afsluiten, want ik weet precies hoe jij je voelt.
    Ik kan natuurlijk makkelijk me oordoppen in doen omdat me man het niet gebruikt en wel wakker word.
    We zijn nu 2 en half week verder, ontzettend pittig! Maar ze slaapt nu door of vermaakt zich zelf in bed!

13. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    #53 Vladivostok, 4 mei 2015
    Laatst bewerkt: 4 mei 2015
    Wat bij ons hielp om dl te leren slapen was de methode uit the happiest baby of the block. Happiest Baby on the Block, the 5 S
    Wij passen hem wel een beetje aan. In plaats van inbakeren nemen we dl in een goed ondersteunende greep tegen ons aan en in plaats van te sussen vlakbij haar oor gebruiken we een app met het geluid van het ruisen van de zee. Binnen no-time viel ze in slaap en nog steeds als ze eens een keertje moeite heeft werkt dit als een trein.
    Dit heb ik de eerste week gedaan om haar in een diepere slaap te laten vallen dan ze eerst deed. Als ik slaapsignalen oppikte begon ik hier aan. Daarbij sliep ze wel op de arm of op de borst. De weken daarna zijn we haar steeds vaker slapend gaan wegleggen. Inmiddels lukt het om haar wakker weg te leggen en zelf in slaap te vallen, maar eerst moesten we haar slaaptekort en overprikkeldheid wegwerken. Nu zijn haar slaapsignalen ook duidelijker omdat ze niet meer oververmoeid is. Hier kwam dat overigens van de reflux.
    Daarnaast Baby in een droomritme van Stephanie Lampe gebruikt, maar zij stelt dat je eerst je baby in slaap moet zien te krijgen voor je aan een ritme kunt beginnen en daar was The happiest baby on the block dus handig voor.

14. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb de tips even nogmaals doorgelezen. Inmiddels ben k superblij als ze die eerstgenoemde drie uur haalt

Wat zou een osteopaat oid kunnen doen bijv?

15. tuc

tuc Niet meer actief

Een osteopaat kijkt of er ergens blokkades zijn. Klinkt zweverig maar zo moet je het niet opvatten...letterlijke blokkades. Mijn zoonte lag nl zo krom als een banaan waardoor zn darmpjes in de knoei kwamen en hij vreselijke krampen had. Dat was als pasgeborene.

Pas zijn we geweest omdat hij geen goede nachtrust meer kreeg. 19.00 naar bed en dan elk uur/half uur gillend wakker. Zij heeft ervoor gezorgd dat de rust in zn lijfje weer terug is zodat hij nu rustiger kan slapen en nog maar 1 of 2 keer wakker wordt.

Adviezen over maar laten huilen en dat het gedrag zou zijn zou ik persoonlijk meteen overslaan maar dat moet jij zelf weten natuurlijk.

16. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh wat fijn voor jullie tuc

Noop ben ook niet van t laten huilen

17. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik ben ook met onze zoon bij een osteopaat geweest. Ik herken veel in jouw verhaal. Zoon viel heel moeilijk in slaap en hield
    Dit slechts een half uur / 45 min vol. Bij ons inde armen sliep hij niet. Hij was gewoon ontzettend onrustig en huilde daardoor ontzettend veel. Hij wilde zo graag slapen maar het lukte hem maar niet. Gek genoeg snachts wel gewoon. Wij dachten ook san verborgen reflux. Hebben toen een proefkuur omeprazol gehad maar dat bleek niets te helpen. Uit wanhoop ben ik naar een osteopaat gegaan. Geloofde daar eigenlijk helemaal niet, vond het maar zweverig, maar tja ik was inmiddels wanhopig! Nou ik kan je vertellen, na de 1e behandeling zagen we al verbetering! Hij bleek een blokkade in z'n nek te hebben (vandaar het overstrekken), bij z'n lever en heupjes. We hebben slechts 3 behandelingen nodig gehad maar daarna had hij eindelijk rust in z'n lijfje en sliep daardoor veel beter! Wat een wereld van verschil! Het is dus absoluut het proberen waard.

Deel Deze Pagina