Nou wij hebben het net ook gehad in Twente en best eng. Alles werd gewoon zwart, groen, geel en echt heel veel regen. Het is bij ons dus overstroomd. Het hele riool is omhoog gekomen!! Alle ontlasting ligt door de tuin, in de badkamer... De putjes zijn er gewoon afgeknald, dus een paar tegels hoog. Ik vondt het ook echt niet prettig, het was gewoon net nacht, zo donker!! Heb dat nog nooit gezien!
In dorpje verderop van waar ik woon is de kerktoren eraf gewaaid en op het café beland en op Zwarte Cross terein zijn de tenten ingestort en gewonden, ook hier in de buurt. Het ging echt hard tekeer hoor! Enorme donkergrijze wolken met een viesgele gloed. Heeeele harde wind ineens en toen de stortbuien en onweer. Bah.
Hier (Noord Brabant) vanochtend een flinke regenbui en het rommelde een beetje, niks spectaculairs. Nu schijnt de zon weer. Ben benieuwd of we straks nog wat krijgen!
hier is het 1 grote chaos.bomen die over de wegen en in tuinen liggen,dakpannen die eraf waaiden,ramen aan diggelen.en hoorde ook al dat een eindje bij ons vandaan een boom in huis is gewaaid. wij hebben geluk gehad,de bomen zijn het weiland in gewaaid,als ze de andere kant op waren gevallen,had ik hem in huis gehad!! brandweer is bezig de weg vrij te maken nu
Nou hier valt het mee hoor, ( zuiden van zuidholland ) ... Vanmorgen een goede bui gehad met in de verte wat donderslagen maar het is hier nu weer enorm rustig ... Miss stilte voor de storm ... Af en toe komt zelfs het zonnetje door ... Voor welke gebieden geven ze die waarschuwing door ? Weet nog wel dat ze ook een weer allarm afgaven een tijdje terug en dat het helemaal niet nodig was dus meot het eerst zien en dan pas geloof ik het ...
Dat geloof ik graag dat het eng was..... Is ook erg beangstigend he, omdat je niet weet wat je zoal kunt verwachten, of wat we kregen. Maar helaas zijn wij dr nog niet van af.... Want vanaf het zuiden komen weer nieuwe buien weer binnen.
Nou weeralarm is wel een goede keus geweest hoor.. Het was hier echt compleet noodweer.. Voor het (zuid)oosten krijgt er het meeste last van.. kijk maar naar de 24uurs voorspelling van buienradar.. er komt nog flink wat aan.. Buienradar.nl - Actueel neerslag radar
wat een heftige verhalen. Hier is er een grote bui geweest maar geen onweer o.i.d. En nu is het wat bewolkt maar de zon komt al bijna door heb ik het idee. Ik zit in de buurt van Leiden op het moment!
Noord/Oostelijke richting staat nog op alarm. Tenminste was net nog zo toen ik keek. Maar dr komen nieuwe buien weer aan.... En we zijn dr nog niet van af, als ik het zo bekijk!
Ja, ik heb dit nog nooit meegemaakt en ik belde net men moeder en die is 56 en die had dit wel is meegemaakt, maar dan toen ze jong was en idd bomen zijn omgewaaid en takken en het prieeltje van men tante is de lucht ingegaan en weet ik veel wat nog meer.. Ik heb dit nog nooit gezien Maar goed morgen is het weer mooi weer
Ik zei toch al, dat dit nog maar het begin was? (of was dat nu in het andere topic haha, schrijf bij beide mee, dus weet het niet meer) Dan zit jij aan de andere kant van de ijssel en heeft mijn moeder geluk gehad. Zij woont in Heerde en dus is de donderbui de ijssel niet overgetrokken Nu weer rustig daar? Mijn schoonouders wonen vlakbij Delfzijl en zij krijgen nu de volle laag begreep ik zojuist.
Klopt Roeltje...net ff snel weer gekeken op knmi.nl Groningen en Drenthe staat nog volop in het oranje (extreem weer!). De rest van het land is inmiddels al geel.
Zoals nu staat op de site van KNMI is het momenteel alleen nog in in het noorden extreem weer en het ziet er niet naar uit dat in het zuiden nog extreem zal worden ...
het is inmiddels weer droog.. enkele keer nog een paar druppels maar niet zo erg gelukkig.. maar vanavond zitten we er nog net in zo te zien het nadeel is dat mijn hond helemaal gek wordt van onweer.. als hij me ziet is het prima, blijft in mn buurt en zit liever bovenop me dan naast me Maar zodra ik even naar de wc ga en me niet meer ziet, sprint ze van angst de hele kamer door L. slaapt sneller in met onweer en regen en slaapt ook veel vaster.. Nu ligt hij al bijna 3 uur te pitten, is in slaap gevallen na de eerste klappen onweer dus het heeft zo zijn voordelen
Ik heb dit eerder zoiets ook wel eens mee gemaakt, maar dan nog extremer. Kan me nog herinneren (toen ik een jong meisje was )....dat er smiddags een paarsachtige lucht op kwam zetten. Vele blikseminslagen, deksels die omhoog knalden, vuurballen die door het huis kwamen en ga zo maar door. Het was een ware nachtmerrie toen, en vergeet ik ook nooit meer.
Ja nu is het vrij rustig (behalve groningen en drenthe dan) maar als je naar de satellietbeelden kijkt van vanavond (vanaf ong. 18.00/19.00) is Limburg helemaal rood.. dan gaat het via het oosten omhoog over Overijssel en Groningen het land uit..
Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik 12/13 was is zoals wat jij beschrijft idd geweest. Dat moet dus '90-'91 zijn geweest
Miss mist het dan net nog mijn kantje Wij wonen net op de grens van zeeland ... Zag trouwens wel heftige foto's net op internet, jeetje dan hebben wij het hier wel getroffen zeg ..
Ik zou het maar wel serieus nemen. Het was hier binnen een paar min. van lekker zonnig weer net nacht, zo donker.. En hard waaien, regenen onweren. Zo zou ik niet buiten willen staan, ik zou ergens in de buurt blijven waar je heel snel naar binnen kunt. (als de volgende bui tenminste weer zo wordt)