Hallo allemaal, Ik ben in januari definitief gescheiden van mijn ex-man. Nu heb ik tijdens en na de scheiding een aantal dingen voor hem betaald. Denk hierbij aan het griffiegeld (waarvan we allebei de helft zouden betalen), een rekening van ziggo die op mijn naam stond ( is een lang verhaal maar komt er op neer dat mijn naamswijziging daar niet door is gekomen en hij niet betaald heeft sinds ik daar niet meer woonde) en nog een aantal andere kleine dingen. Ook betaald hij regelmatig geen alimentatie. Nu weet ik dat ik voor de alimentatie terecht kan bij het lbio dus dat ga ik van de week ook regelen. Nu is het probleem alleen dat de rest van de kosten, bij elkaar zo'n 700 euro, mondelinge afspraken zijn geweest. Hij zou dit dus van zijn vakantiegeld aan mij terug betalen maar dit is tot op heden nog niet gebeurd. Krijg hem nu ook telefonisch niet te pakken om verhaal te halen. Wie weet wat ik nu kan doen????? Ik heb zelf alles in een overzicht op papier staan maar heb dus verder geen handtekening van hem ergens onder laten zetten (dom dom dom) Alvast bedankt!
euh niets denk ik. Als hij het zelf niet gaat betalen, zie dan maar eens te bewijzen dat die afspaken er zijn. Helaas! succes ermee
Wat een vervelende situatie! Maar ik denk als het mondelinge afspraken zijn, dat je het toch samen met je ex-man op zult moeten lossen. Krijg je hem nu, op dit moment, niet te pakken of al langer niet? Ik zou zeggen: probeer rustig te blijven en het er samen zo rustig mogelijk over te hebben. Dan heb je de grootste kans dat je het terug krijgt. Juridisch of wat dan ook zul je er weinig tot niks mee kunnen...
@eeksie Ik krijg hem bijna nooit te pakken. Als hij onze dochter op hoort te komen halen komt hij ook regelmatig niet opdagen (dit is weer een heel ander verhaal) dus kan ik hem er dan ook niet naar vragen. Zal dus echt gewoon af moeten wachten helaas.
Weet je nog wanneer die mondelinge afspraken zijn gemaakt? Dan zou je kunnen overwegen het een en ander op papier te zetten, met kopieen van de rekeningen etc. En hem daarmee te confronteren. Doe het aangetekend, dan is er bewijs dat die brief (brieven) zijn verstuurd. Misschien dat hij dan alsnog over de brug komt. Wanneer je helemaal niets doet en alleen maar afwacht, dan kun je denk ik wachten tot je een ons weegt.
Ik heb hem vorige maand een officiele brief gestuurd met daarbij een overzicht van de opgebouwde achterstand. Dit heb ik helaas niet aangetekend gedaan. Nu is vorige week de computer gecrasht en ben ik het document kwijt. Het lullige is dat hij alles toegeeft/erkent en ook zegt dat hij het gaat betalen maar uiteindelijk alles alleen maar verder op laat lopen.
oeh da's k*t van je computer, er zijn wel zgn restore-programma's waarmee je heel veel info terug kunt halen van je gecrashte computer. Heb dat al eerder eens geprobeerd. Maar op zich wel fijn dat hij de schulden wel erkend, dan kun je evt in een later stadium een incassobureau inschakelen.