Hier viel het ook reuze mee! heel klein buitje gehad & klein beetje gerommel wel veel flitsen maar ik noem het geen noodweer.. vondt het ook wat overdreven!
op sommige plekken in het land was de waarschuwing echt niet overdreven hoor, het was alleen wel heeeel plaatselijk.
Klopt! Zie bijv. deze link voor enorme bomen die ontworteld zijn in, ik meen, Vught: Zware onweersbuien verdrijven hitte uit Nederland - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] Het ging dus om lokaal noodweer. Wel een beetje jammer dat ze met de techniek van tegenwoordig de weersvoorspellingen niet een beetje nauwkeuriger kunnen doen, maar gelijk voor heel Nederland noodweer aankondigen....
Nou hier regen het snachts en wat gedonder, maar meer ook niet hoor. heerlijk dat het ging waaien alle ramen en deuren open in huis.
Niets is zo onvoorspelbaar als het weer! Vind het heel goed dat ze waarschuwen, hadden ze het niet gedaan, dan was daar weer gezeur over.
Heb je ook weer gelijk in Polletjepiek. Ach typisch Nederland: altijd wat te zeuren hebben over het weer....
ik moest gisteravond in een hevige donderbui het deksel van de put op de oprit eraf trekken...stond een beetje blank ik stond echt tot mijn enkels in het water een paar dorpen verderop heel veel bomen omgewaaid, en veel inslagen en brand door inslagen en in de straat achter ons, een inslag in een schoorsteen Jeeeee zeg wat een enorme knal was dat, mijn oudste dochter vloog om mijn nek, helemaal in paniek, de jongste dochter zat met haar handen voor haar oren... en ik maar zeggen, je hoeft niet bang te zijn.... het was echt wel heftig.
hier viel het gelukkig mee. wel heel veel flitsen en gedonder maar allemaal wat verder weg. het heeft wel erg hard geregent maar ook weer niet heel dramatisch gelukkig. vind het nu alleen best koud, zit te wachten op de zon die ons beloofd is in de loop van de dag. liefs doris
Ook typisch Belgisch hoor, dat zeuren over het weer We moeten het toch nemen hoe het komt... In Zuid-Limburg komt er op dit ogenblik trouwens de zon door.
hier was het best heftig maar bij mn zus (vught) was het bijna een oorlogsgebied haha bomen tegen huizen en auto's gevallen water overlast. was schijnbaar heel heftig daar,.
Daar was t idd heel erg, als je de fotos ook ziet hier in de krant! Hoor van familie dat ze dakpannen missen, autos die tot bovenkant wielen in t water stonden, bomen overal...echt vreselijk. Hier in Den Bosch heeft t ook goed huis gehouden, kwam ook de nodige omgewaaide bomen, verwoeste daken en overal takken tegen. School van mijn dochter daar kwam t water gisteren door t dak naar binnen gestroomd. Gelukkig was er savond iets te doen voor de hulp-ouders, anders was er nog veel meer schade geweest. Erge is, dat er 5 weken terug een nieuw dak op gelegd is!
Hier echt wel hoor... Zit op een 20 km van Maastricht, blauwe lucht (wel met redelijk wat wolken) en de zon komt er geregeld door! @ blup: Hier ook een hele morgen miezerregen. Wordt een mens echt niet vrolijk van he...
In Vught was toch ook 'het wonder van Vught' die boom die in die babykamer was geslagen en precies niet het kindje heeft geraakt