Amk

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik heb nog nooit een melding gemaakt, wellicht omdat ik niet zoveel naar andere om me heen kijk... Ben nogal een einzelganger...

Toch zit er me iets te knagen nu... Ik weet ook niet wat ik moet doen want ik weet niet precies waar het vandaan komt maar ik vind het nu wel te ver gaan.

Wij wonen in een appartementencomplex en tegenover ons slaapkamer raam staan rijtjeswoningen. Ergens in een van de woningen woont een kersverse moeder met een kindje van nu denk ik 5 a 6 maanden.

Dit kindje huilt al sinds zijn/haar geboorte non stop voor ongeveer 2 a 3 uur. Nachten en ochtenden lang... Overdag hoor ik nooit iets maar het lijkt gewoon wel alsof er niemand bij de baby komt kijken. Ik vind het zo erg!! Kijk als er tussenpauzes in zitten dan zou je nog kunnen denken dat de moeder vanalles aan het proberen is maar dat is het niet. Vanmorgen weer rond 4:00 begon het en ik heb er wakker van gelegen tot 6:38 (jaja ik hou de tijd bij tegenwoordig haha) Ik denk dat de baby toen uit pure vermoeidheid in slaap is gevallen. Tussendoor heeft de baby 1 tussenstop gehad rond 6:00 ergens. maar na 15 min begon hij/zij weer.

Ik weet niet goed wat ik hiermee moet maar mn hele moedergevoel gaat hiertegen in, vind het gewoon echt zielig, maar om nu midden in de nacht naar buiten te gaan en te kijken waar het vandaan komt is niets voor mij... Misschien moet ik zoiets toch eens gaan doen.

Wat als ik niet weet waar het precies vandaan komt? kan het AMK daar iets mee?

pff ik zou toch spontaan melk gaan geven hierdoor... hahahaha

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

Kun je het misschien eens vragen aan anderen uit de buurt of die het ook horen? Is dievrouw alleen of heeft ze een man?

3. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ik denk niet dat je heel veel kan doen misschien heeft het kindje iets is het ziek ofzo.. krampjes,reflux maak er maar iets van. en ja soms krijg je een babytje niet zo snel stil he.

Je heb niet echt bewijs. misschien heb je het fout en is het niet daar of is het wel daar maar niets ernstigs. En heeft die moeder daar wel last van die melding terwijl er niks ergs is.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoe weet je dan niet waar het vandaan komt? Je zegt toch dat je die moeder wel gezien hebt met die baby?

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    misschien kun je zelf langsgaan en vragen of je haar kan helpen? kan me voorstellen dat ze misschien inmiddels met de handen in het haar zit.

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Tja, wij hebben ook een periode gehad dat de jongste uren aan een stuk huilde, OOK als we hem oppakte.
    Ook heeft mn oudste zon periode gehad, bij hem kwam er achteraf zuur omhoog waardoor hij ook alles bij elkaar krijste, ongeacht wat ik deed.

Wat ik probeer te zeggen, misschien doet de moeder WEL iets, maar heeft het geen invloed op het gehuil.
    OF is het "gewoon" een huilbaby. Heeeel vervelend voor de moeder die er niets mee kan en vast ook voor de baby die verdriet heeft.

maar misschien is er wel degelijk iets, en "verwaarloosd" de moeder het kind wel!
    Het is zo moeilijk... Misschien kun je tijdens een huilpartij kijken of je de moeder in de woonkamer ziet of dat je ziet dat ze met het kindje bezig is. zie je dat ze er niet mee bezig is terwijl het kind blijft huilen, kun je idd overwegen om een instantie in te schakelen. Zou er zelf niet bij haar over beginnen om een burenruzie te voorkomen...

succes!

7. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Weet je waar de ouders en de baby wonen? Een baby laten huilen lijkt mij niet per definitie mishandeling/verwaarlozing. Wij hebben zelf een baby die ook hele dagen kan huilen. Niets helpt dan... Dan laat ik haar ook huilen. Kijk ieder kwartier even bij haar, probeer haar te troosten enz... Maar uiteindelijk kan ze dan ook hele tijden achter elkaar door huilen.
    Maar om op jouw verhaal terug te komen. Als je weet wie het is, zou ik zeggen probeer eens een praatje te maken met de moeder. Misschien heeft ze het er zelf ook wel heel zwaar mee en weet ze er zelf ook niet goed raad mee.
    Ik zou het persoonlijk niet kunnen waarderen als één van mijn buren de AMK zou bellen omdat ik ons dochtertje laat huilen. Een huilbaby huilt nu eenmaal veel...
    Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je moedergevoelens wel de kop opsteken op zulke momenten! Wat je ook beslist, sterkte ermee!

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

iets is niet altijd wat het lijkt. misschien is door 1 of of ander probleem een huilbaby. wie zegt dat mama niet probeerd het kindje stil te krijgen.

ik had ook en huilbaby, ik liep er dagenlang mee rond.ze bleek later autistisch. ik ben blij dat ik betere buren had die meteen allerlei mensen op mijn dak stuurde.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Anders 'gewoon' eens brutaalweg aanbellen overdag als je het weer hoort?

Toen wij met onze dochter van toen 1,5 in een flat woonden is bijv. onze onderbuurvrouw eens samen met haar man langs geweest 's avonds. Onze dochter had toen een enorm dwarse periode waarbij ze echt absoluut niet wilde gaan slapen, maar wel enorm moe was. Gevolg: brullen! En ook niet voor eventjes.. ;)

Aan de andere kant als je dat kindje kan horen vanaf bij jullie binnen.. Pfoe! (Onze kids kunnen hard schreeuwen/gillen/huilen, maar zo hard?)

Persoonlijk zou ik er toch eens aanbellen voordat je een melding van iets gaat maken terwijl ze inderdaad misschien een kindje hebben dat ergens last van heeft of iets.

10. VrouwtjeRomy

Nee zoals ik al zei, ik ben nogal een einzelganger. Maar mijn dochter heeft KISS gehad en huilde heel erg vaak. Ik woonde alleen dus deed het alleen en nog kreeg ik haar stil als ik met haar ga lopen of iets anders deed, je leert natuurlijk je kind kennen, en na de osteopaat was het helemaal een ander kind.

En nee zeker weten kun je het nooit natuurlijk daarom is het een vermoeden, zo'n moeder-allarm-bel die gaat rinkelen als er iets niet klopt. Het is zo'n naar knagend gevoel... Ik wil er natuurlijk graag iets aan doen, misschien kan de moeder het niet aan en kan ik wat overnemen o.i.d.

En uit welk huis het precies komt weet ik niet... Overdag heb ik nergens last van namelijk, dit terwijl ik nu wel veel thuis ben overdag...

In die straat zijn veel woningen met kindjes ik kan eens kijken of ik iets zie waaruit blijkt dat ze een kindje van ongeveer 6 maanden hebben maar dan nog is het niet zeker. Ik weet wel welke kant het afkomt dus ik zal dan mn keuze kunnen beperken tot 6 woningen...

Of gewoon midden in de nacht aan de wandel gaan, dat kindje huilt zo vreselijk hard dat ik er dan zeker weten achterkomt waar het vandaan komt.

Aan de andere kant vind ik het ook heel moeilijk om me met zoiets te bemoeien... Het is een 2 strijd.

Maar hoe dan ook, daar is IETS aan de hand. Misschien zijn de ouders wel helemaal niet thuis en ligt dat kindje alleen, misschien is het een hardwerkende moeder die al haar liefde wil geven maar het domweg niet aankan omdat haar kindje idd iets heeft. Maar geen enkel kind huilt zo non-stop als deze baby!

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zou het zelf zo netjes vinden dat je naar de moeder gaat om te vragen waarom het kindje zoveel huilt. dat een kind veel en lang huilt heeft echt niet altijd iets met de moeder te maken.
    mijn zoontje heeft vanaf zijn geboorte 24/7 gehuilt tot dat hij een maand of 9 was. dag en helaas ook nacht. niet leuk voor de buurt maar ook echt niet voor moeders hoor. bij mijn zoontje was het zo dat hij een verkorte nekspier had en of ik hem nu zelf trooste of op bed legde dat maakte voor hem niet uit. tot een maand of 4 lag hij bij mijn op de kamer in een wiegje maar toen sliep ik niet omdat ik alleen met hem bezig was en zelf niet meer sliep is hij naar zijn eigen kamer gegaan. als hij wakker werd dan was het meteen weer gillen en overstuur alsof hij al uren huilde. als een kindje pijn heeft dan helpt ook troosten niks hoor, echt niet. het is echt frustrerend als je kindje zo huilt en nog erger dat mensen in de buurt je er op aan spreken. mijn buurvrouw stond een keer aan de deur om 3 uur snachts of ik hem niet kon laten stoppen want ze moest de volgende dag werken. ja hallo, hoe neerslaan ofzo. zal de vrouw zelfs aanspreken en vragen wat er met het kleine ukkie aan de hand is. misschien dat ze het wel fijn vind dat iemand er om vraagt. beetje begrip is wel fijn. een huilbaby is alles behalve fijn en je kan nu eenmaal niet 24/7 met een kind op je arm lopen (wat niet helpt trouwens) dus ja je zult soms hard moeten zijn en het kindje zal best wel is huilend op bed liggen. ik legde me zoontje wel is op bed en ging dan 5 minuutjes even in de tuin zitten. dit om op adem te komen en kon er weer tegen aan. is dit mishandeling, ik vind van niet. ik dact op dat moment alleen aan me zoontje. als ik niet soms even 5 minuutjes van hem wegging dan denk ik dat ik binnen no-time compleet was doorgedraait.

12. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Mijn zoontje heeft KEA en heeft de eerste 3 maanden ook soms wel 5 uur aan een stuk gehuild, zonder pauze.. niets hielp. Oppakken niet, laten liggen niet, heen en weer lopen niet..pff, als ik er nog aan denk. En stel je voor dat ik dan ook nog iemand van het AMK op mijn dak had gekregen. Ik weet niet hoe dat dan afgelopen zou zijn met diegene ;)

Maar als je twijfeld of het kindje misschien alleen thuis is moet je daar wel iets mee vind ik. Misschien eens aanbellen? Als er dan iemand open doet kun je zeggen dat het je opvalt dat de baby zo lang huilt en of je misschien iets voor ze kan doen. Dat je het vervelend voor ze vind. Ik had dat denk ik heel fijn gevonden...

Als er niemand open doet weet je genoeg, dan zou ik een melding maken.

13. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    dat zou wel lullig zijn inderdaad als er niets aan de hand zou zijn..
    nou ja.. ik bedoel in ieder geval niets waar het AMK voor gebeld moet worden.

Stel je voor dat je met een kind zit wat de hele dag moet huilen. want overdag huilt het misschien ook wel maar dan hoor je het mischien niet. dan komt het AMK ook nog is uit aan je deur om te vertellen dat ze een onderzoek naar je instellen
    kan je je voorstellen hoe ze zich moet voelen op dat moment.

maargoed aan de andere kant als er wel wat is moet er gebeld worden uiteraard.. maarja.. is laten huilen echt kindermishandeling?
    taboe onderwerp ik weet het maar sommigen vinden van wel.. en sommigen weer niet..

maar ik zou zelf niet bellen maar ind even rondvragen of bel anders bij haarzelf aan dat je de baby zo vaak hoort huilen.

14. Skye

Skye Niet meer actief

Nou ja, zodra je er last van gaat krijgen doordat je niet meer kan slapen, dan vind ik best dat je daar iets van kan zeggen!! Tis leuk dat zij een kindje heeft, maar daar hoeft toch niet heel de buurt voor wakker te liggen!!
    Als je er verder geen last van hebt, dan zou ik er verder ook niks van zeggen!!

15. VrouwtjeRomy

Nou dat zou ik dan ook weer niet doen haha ik weet ook hoe frustrerend korte nachten en lange dagen kunnen zijn omdat je kindje pijn heeft, zoals ik al zei had S. ook Kiss. en daar kwam ik pas na een flinke tijd achter dus de eerste 3 maanden was het ook elke keer als ze naar bed moest raak.

Maar ik zou haar wel willen helpen en het wellicht overnemen een keertje. Zodat ze een dagje of een nachtje kan rusten. Of iemand dat zomaar aanneemt van een vreemde is een 2e.

Ben overigens niet bang voor een buurtruzie hoor, ik ben nogal onopvallend. Ik ken zelfs niet alle mensen op mijn verdieping en daar wonen er maar 5:p Dus die vrouw daar ergens aan de overkant kent me al helemaaaaal niet. hahahahaha

16. VrouwtjeRomy

"last" heb ik er niet van, ik lig er wel van wakker maar heb zelf ook een kindje en krijg zometeen een 2e die ook gewoon wakker word snachts en misschien krijg ik ook wel een huilbaby.

Het is niet dat het voor mij overlast veroorzaakt het geeft me gewoon al zolang een naar gevoel. Wil die vrouw gewoon helpen als ze het zwaar heeft en wil die vrouw het leven zuur maken als ze haar kind verwaarloosd haha Maarja dat zijn 2 hele uiterste dingen en hoe kom je daarachter?

17. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, dan is het aan jou om te bepalen wat je doet! Moeilijk!!

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    het kan ook een huilbaby zijn en dan zadel je die moeder op met het amk.... zou eerst eens gaan kijken wie het is dan een praatje maken met haar.. en misschien eens vragen of dat haar kindje is die je snachts hoort huilen.. misschien zit er wel een heel verhaal achter namelijk.....

19. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Zou gewoon een keer aankloppen en vragen of je haar ergens mee kunt helpen. KISS/reflux, krampjes, tandjes, je weet niet wat er aan de hand is. Om meteen een melding te maken bij het AMK wegens verwaarlozing oid is nogal ver gezocht. Inderdaad, oppakken en troosten leidt niet altijd tot een kindje dat stil is. Soms blijven ze urenlang huilen. Zolang je niet weet wat er speelt, zou ik daar eerst maar eens achter komen. Misschien vindt die moeder het wel heel fijn wanneer er iemand langs komt om hulp te bieden.

20. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    sorry hoor maar mijn nekharren gaan al gelijk overeind staan dat jij het AMK wilt gaan bellen omdat je een kind hoort huilen!!!

ik heb zelf een huilbaby gehad!!

ook ik kreeg me zoon met geen mogelijkheid gesusd en getroosd!!!
    dat ging dag en nacht door....kapot was ik!!door vermoeidheid en doordat ik me zoooo machteloos voelde dat ik me kind niet kon troosten!!

op een dag kreeg ik een briefje in de bus met daarop geschreven....(in heel goed nederlands...ahum)..."als jij je kind niet aankunt..doe er wat aan!!"

razend en super verdrietig werd ik ervan!!
    ik probeerde vanalles maar niets hielp!!!en dan kwam iemand mij vewijten dat ik mijn kind niet aankon???!!
    en dan nog zonder naam ook!!!

sorry hoor maar ik vind een melding bij het AMK wel ERG ver gaan!!!
    mss probeerd die moeder ook wel vanalles en zit ze er ook helemaal doorheen en voelt ze zich mega rot dat niks helpt!!
    en dan komt er ook nog eens iemand die een melding doet bij het amk,waarbij dus die moeder verdacht wordt dat ze dr kind zou mishandelen!!!!
    want amk is algemeen meldpunt KINDERMISHANDELING!!

ik kan hier gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeel boos om worden!!

Deel Deze Pagina