Iemand tandartsassistente?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Heb een vraagje aan iemand die er verstand van heeft:
    heb paar keerr best wel behoorlijke pijn scheut in paar tanden gehad (aan kant waar ook een kies zit die al paar keer opnieuw gevuld is, eerst tijdleijke antiobioticavulling daarna nieuwe vulling en vervolgens weer vervangen door een nieuwe). Nou gaf ik dat laatst aan bij mijn tandarts, en die ging een foto maken om te kijken of er wat zat?
    Hij zei dat het er goed uitzag, dus ik geloofde hem. Nu is het al een poos geleden dat ik dus die pijn had maar net dus weer, en nee het is niet geveoligheid van warmte/koudte het is echt behoorlijk pijnlijk, en nu gelukkig na 3/4 uur weer weggetrokken...

Maar mijn vraag is dus op een foto kan je toch helemaal niet zien of je wortelkanaal onstoken is, want ik begin dat bijna te dneken...
    of kan dat niet als je een poos (lees 4 maanden ) geen last hebt gehad en ineens weer wel....

Hoop dat iemand antwoord weet, en anders bel ik ff de tandarts , maar denk dat hij er niet zoveel meedoet nadat hij vorige keer daar al een foto voor gemaakt had...en dus niks zag

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat kan je wel zien. Dan is er een radiolucentie te zien aan de wortelpunten. Dan heb je een wortelkanaal behandeling nodig. Een ontsteking is zwart gekleurd op een foto gezond tandweefsel is wit bij de kroon (tand boven het tandvlees) , kanalen grijzig.

http://www.kanaal.nvve.com/ul/cms/fck-uploaded/images/D1(1).jpg

Deze kies is bijvoorbeeld ontstoken. Dat knalwitte is vulling.

Op deze:
    http://img.springerimages.com/Images/Springer/JOU=12496/VOL=2006.27/ISU=11/ART=2010_BF03072966/MediaObjects/WATER_12496_2010_Article_BF03072966_Fig7_HTML.jpg
    Is een HELE duidelijke periapicale en interradiculaire ontsteking te zien.

Echter, als je pijn hebt, bel, en zeg dat je pijn hebt met warm koud, dan doet de tandarts allerlei testen bij je en zo kan hij vaststellen hoe en wat.

Een tandarts gaat niet voor de lol zeggen dat er niets aan de hand is.

Dus op een foto kan je prima een ontsteking zien.

3. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Okee thanks, op de foto is het idd wel heel erg duidelijk...twijfelde beetje aan hem omdat ik voor de zoveelste keer weer een andere tandarts heb ik die praktijk :S

4. me83

me83 Niet meer actief

heb er echt geen verstand van hoor.. maar miss een zenuwpijn? denk niet dat dat op een foto gezien kan worden? denk als je er last van blijft houden je nog een keer bij je tandarts moet aankloppen. desnoods een second op. ergens anders? succes iig

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik ben geenn tandartsassistente, wel heb ik al van alles met mn gebit gehad.
    De pijn die je voelt voelt komt dat zo vanuit het niets en is het dan net of er de bliksem in schiet? Dit heb ik eens gehad, op foto's zag de toenmalige tandarts niets, maar ik hield af en aan de pijn. Niet met kou of warmte maar zo vanuit het niets was het er weer.
    Bij mij bleek een vulling te strak te zijn geplaatst, toen ze deze eruit hadden gehaald en minder strak hadden gezet heb ik er geen pijn weer aan gehad.

6. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    pijn is inderdaad vanuit het niks en is nu in mijn tanden zo ineens ook weer weg; zonet weer (wel weer savonds) , gisteren poos aangekeken en uiteindelijk twee paracetamol genomen en was t weg. nunet ging vanzelf weg;
    niet echt als bliksem; meer doffe pijn (noem je dat zo: niet met 1 vinger aan te wijzen zit verspreid beetje ) voel het ook in mijn hals...(dat is niet weg).
    Ga als het zo blijft toch wel ff bellen met de tandarts maken ook al was de foto goed, want t voelt niet echt prettig, misschien dan toch die vulling wat jij ook zei die te strak zit...

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    of gewoon gevoelige tandhalzen.

8. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    trekt dat dan door naar je hals (niet die hals van je tand maar van je nek;))? nouja ga meer proberen te relaxen dan gaat t vast ook wel over hoop ik...

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat kan zo heftig zijn dat dat doortrekt ja.

10. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    toch maar afspraakje gemaakt bij de tandarts, mag morgen komen voor een foto...pijn voel ik dwars door max.dosering naproxen heen:S...pijn tanden is wel verwaarloosbaar, alleen mijn kaak en hals niet:S

Deel Deze Pagina