Viel echt reuze mee hier omgeving Nieuwerkerk. Wat regen en wat klappen onweer. Typisch NL weer een hoop heisa om niks... althans voor de provincie Zuid Holland
Hier bijna niks. Wat flinke wind, dat wel. En nog wat regen, maar geen onweer in de buurt. Heb 1 lichtflits gezien en that's it. Had een stuk meer verwacht met hoe ze de weerberichten brachten.
Ja die chaos in Assen vanwege de avondvierdaagse heb ik over gelezen. Jammer dat er niet wat meer door iedereen rekening werd gehouden met het weer, want het was toch al een hele tijd van tevoren duidelijk dat het flink zou gaan onweren. Dat roepen dus inderdaad altijd de mensen die er niet of nauwelijks mee te maken hebben.
Hier hebben we de hele avond buiten gezeten. Een paar druppels en een beetje wind en verder helemaal niets.
Nou nee hoor er zijn genoeg schade meldingen geweest. Dat er bij jou in de buurt weinig aan de hand was, wil niet zeggen dat er 15 km verderop ook niets aan de hand is. Een gewaarschuwd mens telt voor 2, en helemaal met al die avondvierdaagse die werden gelopen gisteravond.
Hoi MedeMarsdijker . Wonen vlakbij het Anne FrankPark. Hier ook stroomuitval. Vond dat best eng. Harde knallen, veel geflits en dan okk nog in het pikkedonker zitten. Maar ik kan me de reacties van mensen die zeggen "hoop heisa om niks" wel voorstellen. In die gebieden was code Oranje (daar stel je je dan op in!) en stelde het juist niet veel voor. Hier was juist code Geel en stelde het wel wat voor.
In Rotterdam was er zo goed als niks van te merken. Weinig regenval en zo goed als geen onweer. Had me wel verheugd op een lichtshow (natuurlijk niet de schade die er bij kan komen). Kben zelf dol op onweer. Gelukkig wel enorm afgekoeld. Om eerlijk te zijn, vind ik dus ook dat er te snel code oranje gegeven wordt... Het was wel op sommige plaatsen met spookweer code geel waard. @Behappy, naar dat jullie in het donker zaten. Zolang je maar geen schade hebt is dat nog wel te overzien
Makkelijk om een ander te veroordelen, ik heb in het verleden zat ellende met weersomstandigheden meegemaakt dus zeg niet dat ik een van de mensen ben die er nauwelijks mee te maken heb gehad. Had me alleen erger voorgesteld omdat het zo erg werd beschreven door de media Zeg er nog duidelijk bij voor welke omgeving. Sterker nog, had me er juist helemaal op ingesteld en al bepaalde maatregelen genomen en een afspraak hierom niet door laten gaan omdat ik dat geen fijn idee zou vinden om van huis te zijn met voorspelde noodweer. Voor hetzelfde geld loopt de straat weer eens blank o.i.d. Verder ben ik inderdaad van mening dat er in Nederland veel te vaak iets word beweerd of erger word gemaakt dan het instantie is. Paniekzaaierij noem ik dat. Vervelend voor de mensen die wel ellende hebben gehad van het weer. Hopelijk hebben jullie niet al te veel schade.
@be happy Hallo!! Toevallig zeg ik kom best vaak in het speeltuintje in het Anne Frank park met mijn kids Ik heb trouwens echt maar een paar seconde in het donker gezeten.ea ging uit en ook zo goed als direct weer aan. Mijn man had niet eens in de gaten dat het licht was uitgegaan, ik denk dankzij de show buiten die op hetzelfde moment los barstte Ik had dit weer niet verwacht hoor, het was hier code geel en had dus wel iets verwacht, maar niet hoe het was. Kan me sommige reacties best indenken hoor, er wordt zo vaak code geel of oranje afgegeven en dan valt het uiteindelijk enorm mee (maar juist niet in de gebieden waar minder verwacht wordt)
Daarom dus, ze moeten dit gewoon niet te snel doen anders nemen mensen het straks niet meer serieus als het echt heisa is. En even serieus.. Code oranje voor Noord-Holland(enige waar ik over kan spreken) was behoorlijk overdreven. Waarschuwingen voor harde windstoten waren meer terecht geweest. Van wat ik zo hier lees over Drenthe was het daar dan weer meer dan terecht om code geel of oranje te geven.
Was van mij uit helemaal niet aanvallend bedoeld hoor. Maar beter een keer teveel gewaarschuwd dan te weinig denk ik dan maar. Het is natuurlijk onmogelijk om exact voor iedere locatie te kunnen voorspellen wat er gaat gebeuren, daarvoor is het weer te grillig.
Wij hadden in Eindhoven een knallend eind aan onze BBQ! Heb nog een super gaaf filmpje gemaakt waarop 3 bliksemschichten vlak achter elkaar komen. Kan ik hier alleen niet plaatsen denk ik. Ook echt hele bijzondere wolkenformaties gezien. Ik ben echt fan van bijzonder weer!