Regio Amsterdam: veel regen en veel wind, maar nauwelijks onweer. Hier en daar een flits, maar door de wind hoor je eigenlijk niet eens de donder. Met al die gele plusjes had ik eigenlijk iets meer verwacht . Het ergste qua regen lijkt nu ook achter de rug.
Dus het was even rustig (qua onweer) en ik dacht: ik ren effies door de regen door de tuin om even snel alle loopfietsen (fiets, motor, stepje, driewieler) te grijpen en ze even bij de grotere fietsen onder te brengen zodat ze niet de hele tuin door geblazen kunnen worden... Dus ik schiet mijn slippers aan en ik REN door de tuin heen - man man man... Wat een no-brainer. Ik stond tot over mijn enkels in het water. Ik heb een zwembad in de tuin!!! Ik had kletsnatte sokken en benen. En ik was net binnen of de onweer knalde weer. Nu maar met blote voeten op de bank. Pfffffffffff. De glijbaan is al een meter of 4 verplaatst. Ik hoop dat die rukwinden elders plaatsvinden, want 1 rukwind en hij is over de schutting heen. Net als onze parasol een paar weken terug. Op dit soort momenten wil ik graag emigreren!!!
Hier nu ook noodweer! Voor de zoveelste keer in een paar weken.. Maar stiekem vind ik het altijd wel wat hebben.
Ik woon net boven Amsterdam. Half uur geleden wel iets van onweer. Nu vooral regen en wind. Gelukkig al een uur terug van rijles, heb de ruitenwissers net niet hoeven te gebruiken.
Wij hadden net een knalroze lucht,onweer,regen en een regenboog met lichtflitsen er door heen. Bizar om te zien.
Hier 20 minuten van Zwolle af. Geeft wel regen aan voor straks 'aar we zitten net op de grens van het noodweer. Het mag van mij hier wel wegblijven. Maandag zoveel regen gehad dat het plein en straten letterlijk tot kuithoogte onder water stonden Wel alles voor de zekerheid opgeruimd buiten.