hallo mijn zoontje van 15 maanden heeft nu bijna 1 week het rotavirus. overgeven en diaree. de diaree luiers zijn wel minder geworden en hij houdt ook weer een beetje eten binnen, maar nog steeds geen melk of vezels. vanmorgen geprobeerd pap te geven met sojamelk nou dat kwam er meteen weer uit. gisteren heeft hij een flesje sojamelk op 100cc en die heeft hij wel goed binnengehouden dus waarschijnlijk waren het de vezels uit de pap. nu heb ik gehoord dat ze van het rotavirus melkintolerantie kunnen overhouden voor 2 maanden zou dat kunnen. een potje groenten houd hij ook binnen. en fruit ook. heel soms dat hij het er nog uitgooit, maar niet vaak meer. alleen die vezels en gewone melk. hebben jullie dit ook gehad met jullie kindjes en hoe lang heeft het geduurd? hij krijgt wel genoeg vocht binnen we geven hem iedere keer een flesje water van 100 a 150 cc met een lepeltje en een fles met dextro energie erin dat heeft dezelfde werking als ors. ik hoop dat het gauw weer helemaal over is. groetjes wendy.
Hoi! Als je diarree hebt, vallen melkproducten vaak niet echt goed, dus wellicht moet je daar nog even mee wachten. Belangrijk is dat ze genoeg vocht binnen krijgen. Als de diarree over is, kun je langzaam weer ebginnen en kijken hoe het valt.