Helemaal mee eens.. Ik vind 6 jaar (zoals hier gelezen) juist laat om dan pas in aanraking te komen met menstruatie ed, op die leeftijd krijgt het een bepaalde lading. Ik heb niks geheimgehouden, zit vanaf dag 1 maandverband te verwisselen en er lopen weleens kinderen in en uit. Ze weten waar het voor is, en dat hebben ze met 3jaar ook verteld aan de juf op kdv, tja who cares
Ik ebn niet zo moeilijk. Ik ga sowieso altijd naar de wc met de deur op een kier, omdat mijn zoon erg ondeugend is en heel goed snapt dat ik dan niet zo snel ingrijp. Maar hij loopt ook regelmatig mee of komt even kijken wat ik doe. Tegenwoordig plassen we synchroon; ik op de wc en hij op het potje. Goed voorbeeld doet goed volgen. En qua menstruatie, vaak leid ik hem dan even af en verwissel snel het een en ander.
Ik heb gewoon echt dat een 3jarige niet alles hoeft te weten. Iedereen moet dat zelf weten. Verder zijn we niet preuts ofzo. Meestal gaat hij wel mee hoor. Helpt helaas niks met zindelijk worden.
Mee eens. Mijn zoontje ging ook altijd met me mee, maar heb er nooit iets van gemaakt en hij ook niet. Het is juist heel normaal en zo gedraag ik mij dan ook. Heb idd liever dat hij het op jonge leeftijd mee krijgt, dan straks, als hij er niets van wil weten en alles vies vindt. Begrijp het probleem niet.
Nou ik neem geen kind mee naar de wc! Nooit gedaan en zal ik niet doen ook. Oké ik heb echt wel eens een dreumes in de wagen mee naar binnen genomen in een openbaar toilet ofzo. Maar thuis niet hoor. De wc deur gaat gewoon op slot en als je iets wil vragen kan dat ook straks. Mijn dreumes zet ik gewoon even in de box als ik wat langer de kamer uit moet. Sorry, maar op de wc heb ik graag rust.