mama

Discussie in 'De lounge' gestart door parel1988, 10 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi hoi
    ik weet dat dit is voor om niet te praten over babys of wat er mee te maken heeft.
    ik zit momenteel in een dip en ik kan er met niemand over praten.
    weet ook niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan.
    ruzie met je moeder :cry:
    en voor wat, ik moest haar nog wat betalen en ik heb het momenteel heel krap ben blij als iik savonds eten op tafel heb.
    en heb haar dat ook uitgelegt, maar scheinbaar intreseert haar dat niet
    want toen zei ze fijn van ja dat moet je ons maar vergeten en moet je het maar bekijken. ik snap niet hoe een moeder zoiets kan zeggen
    ze heeft me 9 maanden in haar buik gedragen en haar melk gegeven en dan zegt ze zoiets,
    echt hard verscheurend vind ik het.

2. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    :)

Moest even lachen om hoe dramatisch je het vertelt, sorry.

Ik weet natuurlijk niet hoe de vork in de steel zit, maar vind het idd een rare opmerking van je moeder. Zit ze zelf heel erg krap op dit moment? Want dan kan ik me voorstellen dat ze uit frustratie zoiets eruit flapt.

3. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    meissie toch :|

ruziet me je moeder hebben is nooit leuk. Het is een lastige situatie.
    Misschien dat je nog ene keer met je moeder kan gaan praten. En wanneer ze zoiets weer zegt misschien is het dan een idee om gewoon heel even afstand te bewaren. Ze zal vanzelf wel bijdraaien

4. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Zit ze allang op haar geld te wachten? en heeft zij ook wat probleempjes met geld?
    Dan kan ik wel begrijpen dat ze erniet dol op is dat ze nog steeds moet wachten..!

Maar die opmerking slaat nergens op..!

Waarschijnlijk frustratie

5. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    nee nu ongeveer 3 maanden
    het is een aflossing van 50 euro
    maar ja dan nog vind ik niet dat je zoiets kan zeggen
    maar ja

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als je zo krap zit, is het dan wel verstandig om zwanger te raken? (misschien vind je dit een vervelende opmerking, maar voeding en luiers zijn ook niet goedkoop).

7. sim

sim Niet meer actief

vind het moeilijk om een oordeel over te geven met zo weinig info, maar ruzie met je moeder is natuurlijk nooit leuk. misschien zijn de gemoederen hoog opgelopen en dan zeg je wel eens dingen die je niet meent..in elk geval sterkte hoop dat jullie het gauw bijleggen..

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, ik vind het in elk geval niet grappig, hoe dramatisch je het verteld.

Je zit er heel erg mee en dat begrijp ik heel goed.
    Jammer dat de ruzie om geld gaat.....dat is in verhouding tot ouder/kind zo onbelangrijk.

Verder ken ik de situatie ook niet maar ik begrijp heel goed, nu je zelf een kindje hebt, dit keihard aankomt. EDIT: zie dat je nog geen kindje hebt....sorry

Probeer je moeder zo gauw mogelijk terug te betalen en doe er dan meteen een mooie bos bloemen bij....... of zoiets.
    Dan echt zo gauw mogelijk he!

Succes, ik hoop dat het gauw weer goedkomt.

Elmo

9. Niet meer actief

Hoi,

echt vervelend he geldzorgen!
    Ik begrijp wat je bedoelt want ik had laast mijn
    hond laten castreren omdat het ECHT moest want hij piste alles onder in huis.
    Was mooi 114euro en wij zitten ook vrij krap opt moment hier.
    Enne ik zat op dat moment bij mijn ouders thuis belde mijn oma op.
    En die heefd veel geld voor op der oude dagje.. en ik hoor dat ze vraagt hoe duur die castratie was en me moeder zegt 114 euro en daarna zegt ze VOOR MIJ he neehhhh joh benje gek...

En ik ken me oma die wou het betalen die heefd toch geld zat gaat me moeder voor mij spreken van neej joh benje gek!

Ik vond dat ook echt een enorme domper ik zei er maar niks over want dan was er een gigantische ruzie gekomen denk ik.

Moeders kunnen zoizo soms heel egoistisch doen hoor vind ik zelf.
    Kwa emotioneel gebied heeft mijn moeder ook vaak nie door wat ze allemaal doet.

Ik zou er gewoon is goed boos om worden en helemaal niks bos bloemen zou niet weten waaraan ze dat verdient heefd. Ze is je moeder en dan moet ze niet zo raar gaan doen over geld lenen dan had ze moeten zeggen dat ze het niet had anders.

Sterkte meid O:)

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Niet alle moeders hoor! ;)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik heb toen ik ruzie had met mijn moeder nooit gedacht "je hebt me 9 maanden gedragen.. hoe kan je me dit nu aan doen" eigenlijk

daarentegen weet ik wel hoe verschrikkelijk frustrerend het is om ruzie te hebben met je ouders

bij ons niet om geld tho... maar om anne
    of eigenlijk.. om koffie

toen ik net bevallen was kwamen ze op bezoek
    en omdat ik net thuis was lag ik gewoon boven in bed
    maar ik probeerde borstvoeding te geven.. en het wilde allemaal niet zo
    dus gezegd dat ik geen bezoek wilde boven
    maar ondertussen as job ook boven
    en van het een kwam het ander.. maar niet even iets te drinken voor het bezoek dus

is daar dus een onwijze rel om geweest
    echt op het asociale af
    (en ik maar denken dat ik zulke sociale familie had dus)

nog steeds is het niet zoals het hoort
    en mijn oma zegt nog steeds dat job bij haar de deur niet in komt
    (ergo.. ik en anne dus ook niet)

maar het blijft knagen...
    (en in mijn geval.. ik kan moeilijk job laten vallen nadat hij het voor mij opnam.. ) maar als je er wat aan KAN doen.. doe het alsjeblieft
    want het is echt niet leuk

en hoe langer het duurt.. hoe minder leuk het word
    lig er nog steeds weleens wakker van zegmaar
    maar ik zou echt niet weten hoe het nog goed komt

mijn oma vindt dat job zn excuses aan moet bieden
    en job vindt dat hij perfectly in zn recht staat in zn eigen huis om boos te worden op iemand die zich in zijn ogen misdraagt.

doe jezelf een plezier.. en leg desnoods elke week 5e apart
    of 10e als je dat red..
    dan heeft je moeder in ieder geval zo dr geld weer terug
    en dan staat dat een fijnere relatie in ieder geval niet meer in de weg

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

al is eht maar.. om straks niet in het gezeur te zitten ls ze straks ineens oma word :)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Spreek even voor je eigen moeder :-D Mijne is super lief!

Jammer dat je jouw slechte ervaringen met jouw moeder op de TS afvuurt. Moeders verdienen over het algemeel sowieso een bos bloemen!
    Ze heeft het geld in eerste instantie al geleed (dat is al lief!).
    ALs je iets leent, moet je het nou eenmaal terug betalen.

TS heeft niet het hele verhaal gedaan dus misschien hebben zij en haar moeder vaker met dit bijltje gehakt.
    Mijn schoonzus betaalt ook niet echt vlot terug dus leent mijn schoonmoeder haar ook niet meer.....is dan een slechte moeder?
    Nee, de dochter betaalt gewoon slecht/niet terug.

14. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Tja, wat kan hier over gezegd worden? Moeders he.. Bij ons is het zo dat je geen geld van elkaar leent in een familie, maar gewoon krijgt. Ook als je merkt dat het met de een niet goed gaat, dan hoor je eigenlijk financieel te helpen. Ja, heel bizar soms. Ik zit nu met een probleem dat mijn ouders financieel krap zitten en ze eigenlijk van mij verwachten dat ik ze help. Maar ik zit zelf ook krap. Er zijn wat terloopse opmerkingen al over gemaakt, maar mijn moeder gaat er niet op in. Ik hoor wel dat ze tegen mijn zusje heeft gezegd bijvoorbeeld dat ik ze in de koude kleren laat staan.. Tsja..

Dus, ik snap je boosheid en je frustratie. Vooral omdat het om zo'n lullig klein bedrag van 50 euro gaat. Ouders kunnen soms heel erg "eenzijdig" denken. Jammer is dat. Het is overigens wel heftig wat je moeder heeft gezegd. Ik zou daar gelijk de conclusie "dus ik ben maar 50 euro waard" uit trekken..

Succes meid. Doe je wat je hart je ingeeft, jij weet het beste of en hoe je je relatie met je moeder moet verbeteren.

15. Niet meer actief

Helmaal met Ozgul eens jij schrijft het mooi op!

En elmo jaaa.. jaa... :({|=

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, ik had een reactie gemist.

In 3 maanden tijd had je m.i. die 50 euro wel kunnen sparen ongeacht je financiele situatie.

Ik ben tevens van mening dat je ouders niet verplicht zijn je geld Cadeau te geven als jij krap zit. Je hebt een eigen zelfstandig leven denk ik....dan moet je ook voor jezelf zorgen (is mij geleerd).

Maargoed, het ging om de opmerking en die praat ik niet goed hoor!

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Doe ik er nog ff een dansje bij :whistle:

18. sim

sim Niet meer actief

nou moeders moet je niet over één kam scheren zeg. ik heb ooit eens door problemen met geld een grote som van mijn ouders geleend (zij hebben een lening die ik buiten mijn schuld om heb moeten afsluiten overgenomen) uiteindelijk hebben ze gezegd dat ik het niet meer hoefde af te betalen, omdat ik anders nooit meer iets voor mezelf zou kunnen opbouwen. nu schiet ze wel eens iets voor als ze iets uit de stad mee neemt en dat betaal ik altijd terug, zelfde met mijn schoonmoeder (ouders). maar ja, lenen in de familie is natuulijk altijd riskant omdat er conflicten van kunnen komen. maar wat ts betreft, niemand hier kent de voorwaarden van de lening. en we praten hier dan wel over 50,- maar misschien loopt ze al een paar maand achter of misschien heeft haar moeder het moeilijk op dit moment, dus voorzichtig met je oordeel!

19. Niet meer actief

Okeejj... :whistle:

20. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Dankje Appelslakje! :)

Deel Deze Pagina