Persoonlijk ga ik direct na het opstaan en aankleden mijn tanden poetsen. Vervolgens make-up en daarna nog even met die gumsticks tussen m'n tandjes. Daarna ga ik naa beneden, geef ik de katjes eten en ga dan zelf mijn ontbijt klaarmaken en eten. Zit dus best een tijdje tussen het tanden poetsen en het eten Daarnaast is het, volgens mijn tandarts, beter om eerst tanden te poetsen en daarna te eten. Anders poets je al je suikers 'in je tanden'. Dus een grotere aanslag op je glazuur. Vandaar
Ik poets mijn tanden 's ochtends twee keer. Opgevoed met voor het ontbijt tanden poetsen en toen ik ging studeren deed ik het ook na mijn ontbijt, vanwege de geur. Ik vind eten met een 'slaapmond' heel erg vies.
2 uur is toch niet te snel? bijvoorbeeld vanmorgen hebben wij om 5.45 ontbeten en straks om 8 uur worden de tanden gepoetst schonen tanden de deur uitgaan, het is een gevoel hoor wat ik heb daarover, heb het gevoel dat iedereen anders ruikt wat ik heb gegeten en of gedronken met name koffie geeft zo een muffe lucht. Hier wel 2 keer per dag uitgebreid poetsen ook liggend bij de kinderen zodat ik alles goed kan zien bij ze en ze mogen het ook niet zelf doen, de tandarts was heel blij met mij
Ik vind het juist smerig om naar beneden te gaan of überhaupt met iemand te praten met ongepoetste mond, bah. Bij ons is plassen, tanden poetsen en gezicht wassen het eerste wat we doen na wakker worden. Vervolgens met fris gezicht en frisse mond de dag beginnen. Ontbijtresten gaan ook weg met even spoelen met water. Net als tussendoortjes, lunch, koekjes en avondetenresten. Of poetsen jullie de hele dag door na elke x eten?
1 keer per dag is genoeg...je kunt ook weer teveel poetsen ( wist ik niet...heb ik dus bij mezelf gedaan) Als de tandjes allemaal in orde zijn en je tandarts is tevredn dan doe je het goed toch? Hier poetsen we in de avond uitgebreid en in de ochtend minder uitgebreid en voor het eten. Ik doe mijn eigen tanden ook uitgebreid in de avond..inclusief stoken. Dan eerst stoken en daarna tandenpoetsen.
Wij doen het al jaren zo en man en ik hebben nooit wat, onze zoon heeft juist weinig tot geen glazuur maar geen gaatjes dus dan doen we het toch goed? Toevallig gisteren geweest bij een speciale kindertandarts voor hem en die was heel tevreden en hamerde hier dus echt op. Minimaal 2 x per dag goed en liggend poetsen niet met kinder tandapasta niet spoelen en minimaal een uur niet eten of drinken erna zodat alles goed in kan trekken liefst net voor we naar school gaan kan het goed intrekken en goed voor de nacht heeft het de hele nacht om in te trekken tevens heeft hij medicinale tandpasta voorgeschreven gekregen. minimaal tot hij 10 jaar is niet zelf laten poetsen ook advioes voor dochter trouwens, mag wel oefenen maar altijd goed na poetsen. We gaan dus maar gewoon zo door, op dit moment gaat het goed en we weten van onszelf dat het niet te kort op elkaar zit, Wat betreft niet naar beneden gaan zonder tanden te poetsen of praten tegen iemand, gelukkig zit hier op mijn man en kinderen na nooit iemand als ik mijn bed uit kom, en mijn man kust mij in de nacht ook gewoon dan hoef ik ook niet eerst mijn tanden te poetsen van hem Maar de deur uitgaan zonder te poetsen doen wij dus niet.
Een verkoopster van de Etos heeft mij dat een keer verteld toen ik een tandenborstel kocht voor mijn dochter. Als ik de tanden poetsen van mijn dochter voor haar ontbijt gegarandeerd dat ze niet eet dus wij doen het na het ontbijt.
Hier poetsen we s'ochtends voor dat de oudste naars school gaat en s'avonds voor het naar bed gaan.. de oudste poetst s'ochtends zelf en s'avonds poets ik bij haar sowieso na.. de jongste doe ik en krijgt daarna zijn tandenborstel..
Ik poets wel regelmatig na het eten nog extra mijn tanden ja. Er zijn dagen bij dat ik ze maar 2 keer poets maar over het algemeen zeker 3 of 4 keer per dag.
En vervolgens met een vieze mond uit huis te gaan Het is allebei prima denk ik al zullen mensen wel hun voorkeur hebben. Wij poetsen een kwartiertje na het eten (meer tijd is er niet), lekker met frisse mondjes de deur uit
Ik voel me altijd een beetje nutteloos als ik voor het ontbijt al ga staan poetsen. Heb 's avonds gepoetst, daarna niets gegeten en enkel slokjes water gedronken 's nachts, dan zou ik 's ochtends schone tanden gaan poetsen en ze vervolgens vies gaan maken met eten. Dus nee, ik poets mijn tanden 's avonds en als ik 's ochtends tijd heb na het ontbijt. Zo niet ga ik met een mint kauwgompje de deur uit. Stink ik ook niet Nooit gaatjes dus voor mij persoonlijk werkt dit prima.
Wij ook nà het eten hoor en hier geen van allen gaatjes dus lijkt mij wel dat we iets goed doen (en gezegend zijn genetisch met goede tanden). 😊 Als je 'savonds voor het slapen gaan goed uitgebreid gepoetst hebt en geen rottende tanden of maag hebt is er ook geen reden om 'smorgens bij het opstaan uit je mond te rieken......😑
Ik poets eerst mijn tanden en daarna pas ontbijten... Omdat ik geen zin en tijd heb om na het ontbijten weer naar boven te gaan. Zou het denk ik dan ook vaak vergeten dat ik nog moet poetsen.
Als je er een kwartier tussen laat is het al goed volgens mij. En het maakt ook uit wat je gegeten hebt, zoetigheid zorgt voor zuur en als je dan meteen gaat poetsen poets je het aangetaste glazuur ook weg. Bij een boterham met kaas is dat volgens mij niet. Melk mag ook.
Wij hebben beneden ook tandenborstels staan, want inderdaad geen zin om naar boven te lopen. We poetsen hier vaak met onze jassen al aan
Dit idd. Dan ben ik helemaal klaar als ik beneden ben en hoef ik niet meer terug naar boven. Hoorde later pas dat je beter voor het eten dan erna kan poetsen.
Maar poets je dan na elke maaltijd? Want anders snap ik het verschil niet zo tussen een ontbijt en andere maaltijden. Is je mond na ontbijt viezer dan na de lunch? Op zich snap ik heel goed als mensen ba het eten willen poetsen, daar niet van, alleen kan ik dat 'mond is vies van het eten/koffie' niet helemaal begrijpen. We eten en drinken immers de hele dag door. Bij mij speelt persoonlijk zo'n wakkerworden-blues een grote rol, daar kan ik absoluut niet tegen. Ik praat letterlijk ook niet s ochtends voordat ik tanden heb gepoetst. Daar word ik wakker van haha
Ik vind dit altijd heel knap, kan ik dus ook niet : ) Wij maken allemaal veel speeksel aan als we poetsen, ik moet echt letterlijk boven de wasbak hangen, en 2X spoelen tijdens het poetsen. De kinderen moeten ook altijd poetsen voordat ze aangekleed zijn, want ze knoeien bijna elke keer. (Ik kan ook niet begrijpen hoe anderen zo droog kunnen poetsen)