Jezelf dwingen en proberen er regelmaat in te krijgen. Wekkertje zetten? Of een dopper of iets kopen en tegen jezelf zeggen dat die voor 12 uur leeg moet. Vervolgens weer vullen en die moet voor 1700 uur op zijn. Ik heb een 800 ml fles. Na deze 2 flessen heb ik er iig al 1.5 liter water inzitten + evt losse dranken . Zorgen voor daarnaast vaste momenten. Ontbijt, lunch, na het tandenpoetsen E je hebt het over dorst gevoel, wanneer je dorst gevoel krijgt dan ben je feitelijk al te laat met drinken pakken.dorstgevoel is een teken dat je al uit begint te drogen. Echt zorgen dat je meer gaat drinken want het is superslecht voor je nieren. Ik krijg ook geen signalen om te gaan drinken.bij mij komt het door m'n autisme. Mensen met autisme krijgen vaak geen prikkels om te drinken.
Herkenbaar probleem. Ik moest daar ook echt iets aan doen, vooral omdat ik heel snel hoofdpijn krijg. Heb het nu al een tijdje goed onder controle. Ik heb een camelbak drinkfles van 750 ml. Hier moet ik er twee van op, op een dag. Waarbij ik de eerste voor de middag op wil hebben en de tweede voor het avondeten. Dan drink ik nog wel 1 of 2 kopjes koffie in de ochtend en een glas water bij het avondeten, en vaak nog een koffie als ik zoon in bed heb gelegd. Bij de lunch pak ik mijn fles erbij. Je kan ook kijken wat bij jou zou werken aan ‘trucjes’. Bv bij iedere maaltijd een glas drinken en iedere keer als je naar net toilet bent geweest meteen weer het vocht aan vullen door een glas te drinken. Of wekkertjes op je telefoon of smartwatch oid.
Sinds ik thuis werk heb ik dat ook heel erg. Wat bij mij helpt is als eerste een heel groot glas water weg te drinken, schijnt ook heel gezond te zijn. En dan bij iedere maaltijd en tussendoortje een glas. Of ik echt aan 2 liter kom weet ik niet maar beter iets dan niets. Ik merk het overigens heel erg aan mijn huis als ik te weinig drink. Vocht is zuiverend dus dat is dan wel een soort motivatie.
Ik heb dat ook. En soms op een warme dag heb ik dan ineens zó veel dorst dat ik 4 glazen achter elkaar drink. Mij helpt het wel om een flesje water bij me te hebben.
Mijn jongste dochter heeft ook nooit dorst en wil vaak ook niet drinken. Dronk als baby zijnde al niet veel ( ben niet vaak boven de 500 / 600 ml uitgekomen) Ze moet van mij op bepaalde momenten van de dag drinken. Ze weet nu dat het moet en dat ze anders niet van tafel komt dus dat werkt wel. Ze is net op school gestart en sindsdien kreeg ik de bekers weer vol terug. Met de juf over gesproken en ze zou het in de gaten houden. Wederom kreeg ik ze weer halfvol of vol terug. Bleek ze net te doen alsof ze dronk! Nu moet ze de lege bekers aan de juf laten zien. Verder heb ik zelf altijd een waterfles bij me. Ik ben dol op drinken en vooral water dus ze heeft het niet van mij
Ohhh ik heb dat ook. Ik drink meestal nog geen liter per dag. Zoooo slecht maar het lukt me niet echt. Ook al vanalles geprobeerd.
Water in de koelkast zetten en iedere keer dat je moet plassen een groot glas drinken. Ik vind water uit de kraan te warm en drink dan minder. Meer vocht aan je eten toevoegen. Soepen, yoghurt e.d. Zoals al eerder gezegd werd, sommige mensen eten als ze dorst hebben. Waarom dat zo is weet ik niet, maar als je denkt dat je honger hebt eerst iets drinken. Als je thuiskomt van boodschappen of je werk, eerst drinken. Als je op de bank TV zit te kijken een groot glas met drinken erbij ipv snacks. Het is even wennen, maar het lukt je vast.
Ik heb ook nooit dorst! Wel krijg ik 's avonds enorme hoofdpijn als ik niet genoeg heb gedronken. Ik heb het drinken als een routine in de dag opgenomen opgenomen. Op het begin zette ik herinneringen in mijn telefoon dat ik een glas moest drinken, nu gaat het gelukkig vanzelf. Ik drink bij het ontbijt een glas sap en een kop koffie. En dan een glas water van 250 ml om 9.00, 12.00, 14.00, 16.00, 17.30.
Ik heb hier die lidl flesjes water, is t enige waar ik t wel mee volhoud. Dopper is echt zinloos, al zo vaak geprobeerd. Ik ben ook een slechte drinker geloof dat na een tijdje je lijf dan maar stopt met dat signaal "dit heeft toch geen nut, laat maar".
Dat klopt wel, ik heb wel eens zo veel honger op een dag gehad dat ik alleen maar rammelde. Elke keer na het eten gelijk weer honger, mijn maag deed pijn van de honger. Die dag maar eens opgezocht en bleek dus inderdaad dat als je honger hebt je vocht te kort komt.
Ik drink ook veel te weinig. Ook amper dorst. Of het goed is denk ik niet.. Ik probeer het wel het 500 ml koppen van blond amsterdam. Daarnaast nog 2 glazen drinken. Zit ik op 1.5 als ik me er aan houd
Mijn oma vulde altijd een liter fles met water en die moest ze van zichzelf in de ochtend leeg drinken. Ik doe dat eigenlijk ook. Neem een fles en vul die, die drink ik gedurende mijn werk dag op. ik vergeet het drinken vooral als ik druk bezig ben. Maar ik heb wel een dorst gevoel. En krijg hoofdpijn als ik te weinig drink. Verder drink ik vaak voor mijn maaltijden een glas water.
Heel herkenbaar. Ik heb tegenwoordig standaard een Dopper gevuld met water en die moet sowieso 3x per dag helemaal leeg. Ook staat er een glas op de keuken. Als ik daar kom vul ik die en drink die gelijk leeg.
Ik drink wel genoeg, maar merk wel dat ik beter of sneller drink wanneer ik een fles met een sportdop gebruik ipv een dopper oid. Pure luiheid, geen zin om de dop eraf te draaien. Maar ook drink ik per keer gewoon makkelijker grotere hoeveelheden met een sportdop.
Zooo herkenbaar. Ik ben zelfs op zoektocht geweest uit wat voor soort beker ik het liefst drink. Die nu gevonden en vul ik Savonds met water en zet m in de koelkast voor de volgende dag. Alleen óf die vergeet ik gewoon de hele dag, óf ik pak hem, zet m neer op tafeltje naast mij, waar hij dan de hele dag mooi staat te zijn als decoratiestuk Als hubby savonds uit zn werk komt, en we gaan eten, vraagt hij wat ik wil drinken erbij, met de vraag 'waar staat je glas' om te kunnen vullen, waarop ik dan standaard antwoord 'in de kast' Ik heb alles al geprobeerd, tig bekers overal in huis zetten die mij eraan herinneren om te drinken. Wekkers zetten. Zelfs mijn man laten appen vanuit zn werk dat ik moet drinken. Niks werkt hier