Nooit een fles?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Vagans, Aug 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hallo dames

Mijn kleine meisje is nu bijna 3 maanden oud en krijgt al die tijd BV. Ze heeft 3x in het ziekenhuis gelegen met o.a. gewichtsverlies door de sufheid van de billirubine en toen wilde de zusters er een flesje in duwen... Yara wilde dit absoluut niet en ik vond het ook totaal niet fijn!

Ze heeft dus meteen de fles geweigerd en ook een speen wil ze niet

Nu krijg ik vaak de vraag: Wanneer ga je dr eens gekolvde melk uit een flesje geven??? Meestal zeg ik dan: was ik eigenlijk helemaal niet van plan! En dan kijken ze me zooo raar aan, want ja nu kan ik nooit bij mn kindje weg!

Nu WIL ik ook helemaal niet bij mn kindje weg en ik wil 6 maanden exclusief BV geven en dan vanaf een jaar afbouwen (is tot nu toe mijn plan)

Meer mensen die hun kindje nooit een flesje hebben gegeven?
    Dat kan toch makkelijk?
    Of is een fles ''noodzakelijk'' ofzo?

Ik ben thuis mama dus zit ook niet met werken enzo.

alvast bedankt voor de reacties.

2. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ik geef mijn dochter weleens een flesje, maar dat is omdat ik dan moet werken. Dus dan is het niet anders.
    Anders zou ik het ook niet doen.
    Maar je kan een keer proberen of zij het nu wel accepteert. Het kan altijd een keer voorkomen door onverwachte omstandigheden dat je niet zelf in staat bent je kindje te voeden. Het is dan prettig als je dochter het flesje wel accepteert.

3. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ikzelf moet er niet aan denken om nooit eens weg te kunnen maar als je dat niet erg vindt maakt het idd niet uit...

aan de andere kant zou ik denk ik wel oefenen met een flesje. Stel je voor dat er een calimiteit is, dat jij bijvoorbeeld moet opgenomen worden in het ziekenhuis ofzo en je kleintje drinkt niet uit een flesje. Lijkt mij erg lastig...

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Dan is er altijd nog een mogelijkheid tot cupfeeding en met 6 maanden kun je ook met een bekertje oefenen.
    Hier vond ik af en toe kolven toch wel fijn en gaf mij ook een stuk meer vrijheid. Maar werk hier dus had er ook druk achter staan.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Aha... ja flesje voor in noodgevallen is miss wel handig...
    Ik heb en tommee tippee fles en heb wel eens met water geprobeerd toen het super warm was, om de 10 min aaleggen vind mij echt te ver, maar ze had er super veel moeite mee en er ging meer naast dan in had ik het idee!

Ik vind het idd totaal niet erg om lekker veel bij mn meisje te zijn, en ik kan altijd tussen de voedingen ff weg (ze komt om de 3 soms 4 uur)

Denk dat ik binnenkort miss toch nog een keertje ga oefenen, idd met het ook op onverwachte omstandigheden!

Maar in princiepe gewoon de borst, veel fijner! :D

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik geef dan helaas geen borstvoeding, maar ik deel je gevoel helemaal, dat je niet bij je kindje weg wilt. Waarom zou je? Je bent toch haar mama? Zeker als je niet werkt, en je hebt geen behoefte aan oppas zodat jij lekker naar de sauna of de stad kan, dan ben je toch lekker bij je kindje? Ons meisje is ook alleen bij een ander als ik werk.

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,793
    18,991
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Lekker van genieten dat je niet bij je kleine weg hoeft. En trek je niks aan van de opmerkingen of rare blikken van anderen. Wat jij ook doet; het is nooit goed. Er is altijd wel iemand die het 'beter' weet. Lekker laten kletsen!

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee hoor, hier heeft mijn dochtertje ook nooit een fles gehad. Ook wel omdat ze hem gewoon niet wilde ;) maar het was ook niet nodig. Vanaf 6 maanden ben ik begonnen met een rietjesbeker en dat ging meteen goed. Geen fles hier :)

9. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Borst is toch heerlijk gemakkelijk. Als jij hiermee tevreden bent en je dochter ook, waarom dan nog perse een fles?
    Mijn zoontje heeft ook nooit uit de fles gedronken, hij weigerde... Wel lastig omdat ik drie dagen werk... Dan maar livevoeden onder werktijd. Ik vond bv geven heerlijk, en doordat mijn zoontje de fles weigerde, werd ik er ook niet zo raar op aangekeken dat ik lang voedde.

10. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Je kunt toch altijd nog gaan oefenen als je toch wat vrijheid terug wil? Ik doe ook niet aan flesjes als ik niet aan het werk ben en eigenlijk is mijn kleine op 1 avond na altijd bij me geweest. Dusse.. doen wat goed voelt!

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Mijn zoontje drinkt ook niet uit de fles, mede omdat hij niet wil.. maar ik ben er ook eigenlijk altijd :D
    Live voeden bevalt me prima dus waarom zou ik gaan kolven (*bleh!*) als het niet nodig is?
    Tuurlijk legt het beperkingen op als je wel een keertje wat wil, maar ik heb het er graag voor over!

Gister op CB er nog over gehad, en als de nood aan de man is zal er moeten worden gevoed door cupfeeden of lepelen.. het is niet anders..
    Nog even en dan oefenen met beker.. ben benieuwd!

12. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ik heb overigens vandaag zelf voor het eerst mijn dochter een fles gegeven!
    Ze was bij de oppas en mijn meisje had honger en kon niet wachten tot ik thuiskwam. Ze zat dus lekker aan een flesje bv. Ik wilde haar natuurlijk wel vasthouden en zodoende heb ik het flesje verder gegeven. Ze snapte er helemaal niets van. Ze draaide steeds met haar hoofd naar mijn borst en maar met grote ogen kijken!!
    Dus toen het flesje op was, toch nog maar even aangelegd. Er kwam gelijk een grote grijns toen mijn truitje omhoog ging :D!

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Jens heeft wel flesjes gehad (sterker nog, na 5.5 maand moest ik fulltime gaan kolven omdat hij de borst weigerde).

Mochten we ooit het geluk hebben nog een kindje te krijgen dan gaat deze in principe geen flesje krijgen. Kolven heb ik in mijn leven genoeg gedaan en ik ben dat spastische gedoe meer dan zat.
    In geval van calamiteit vind je op dat moment heus wel een oplossing. Als jij het geen probleem vindt dat je niet (lang) alleen weg kunt zou ik zeker geen flesjes gaan geven en dus ook niet gaan kolven. In de tijd dat Jens klein was vond ik dat hij moest leren uit een fles te drinken want 'wat als...'. Nu ik erop terugkijk: vanaf 9 maanden kon hij slokjes uit een beker drinken en die 9 maanden zijn echt zo voorbij.
    Nee bij de volgende blijf ik gewoon thuis en op werkdagen (die ik zelf kan indelen) rijd ik wel heen en weer of neem ik de baby mee.

Als je moet werken is het een ander verhaal, maar als je de natuur zijn gang kan laten gaan dan zou ik dat vooral doen. Geniet er maar lekker van!

14. Bri

Bri Niet meer actief

TS, maak lekker je eigen keuze. Zo vaak zul je geen baby kunnen zogen, dus doe het helemaal op jouw manier. Zolang jij je er goed bij voelt en je dochter zich goed ontwikkeld, hoef je je aan niemand te verantwoorden voor jouw keuzes.

Zelf deed ik het anders. Ik wilde wel eens weg kunnen, en ik ben na 3 mnd aan het werk gegaan. Heb ook 6 mnd uitsluitend BV gegeven, maar deels uit de fles. Vind ik niet beter of slechter dan jouw keuze, maar wel een keuze die beter bij mij paste.

15. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hier ook nog nooit een flesje gehad hoor! Waarom zou ik? Ik heb de mogelijkheid "live" te voeden en vind dit ook fijn, dus dan bestaat er voor mij geen argument om de bv uit een flesje te gaan geven. Je hebt nog tijd zat om een flesje te geven, of misschien zelfs wel helemaal nooit, maar gelijk uit een beker. Doen ook sommige.
    Lekker doen waar jij je goed bij voelt!

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties!

Ik voel me totaal niet beperkt in mn vrijheid! Yara gaat eigenlijk overal wel mee naartoe en ik vind het stiekem heerlijk dat ze zo lekker afhankelijk van me is (hihi)

17. Karoke

Karoke Niet meer actief

Hier ook nooit een flesje gegeven. Vond het ook niet nodig, zaak aan huis, dus kan altijd live voeden en aan zonder hem ergens heen gaan heb ik tot hiertoe nog geen behoefte gehad (of tenminste nooit zolang dat het nodig was om hem eten te geven).

Heb ook meermaals te horen gekregen dat het niet slim was, maar weet nog altijd niet waarom dat zo is. :D

18. babyke

babyke Bekend lid

Aug 30, 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ik ben ook vaak zat raar aangekeken.Mijn dochter heeft nooit een flesje gewild,en ze krijgt nog steeds borstvoeding.
    We zijn ook altijd samen en ga nooit zonder haar weg dus is het ook nooit een probleem geweest.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goed dat je je niet beperkt voelt! Dat is heel belangrijk. Lekker doen waar jij je prettig bij voelt. Dat je het heerlijk vindt dat je kind zo afhankelijk is vind ik nu nog heel normaal, ik hoop wel dat dit een beetje zal bijdraaien in de loop van de tijd. Het fenomeen hypermama's is geen prettige ontwikkeling.

Het is inderdaad handig als je kindje de fles wel snapt. Het scheelt een heleboel stress. Twee keer per week één voeding is echt genoeg om het 'bij te houden'.. (ja partner vindt het misschien ook wel een machtig mooi gevoel om zijn kind te kunnen voeden ;)). Je kind kun je vaak mee nemen maar er zijn omstandigheden denkbaar dat je je kind niet WILT mee nemen.

Enne... even in perspectief.. slokjes uit een beker is heel wat anders dan een voeding tot je moeten nemen!

20. limegreen

limegreen Bekend lid

May 6, 2008
    892
    0
    0
    Ik ben ook een thuis mamma en hier ook nog nooit uit een flesje gedronken..Hij is nu 9 maanden..

Nu kan hij zelf uit een beker water of sapjes drinken..
    En ben niet vanplan om een fles aan te gaan bieden voor melk of ander drinken...

Share This Page