Ik vind dit een beetje een rare post moet ik eerlijk zijn... Ten eerste zie ik niet in waarom je hierdoor een hypermama zou moeten worden en ten tweede, waarom zou de fles een heleboel stress moeten schelen? Ons ventje krijgt nu ruim 11 maanden enkel live borstvoeding en heb hierdoor nog nooit in de stress gezeten hoor.
Ik snap het ook niet zo cygnet... Je bent toch geen hypermama als je het eerste jaar bij je kind blijft? Of hoe zie jij dat dan? Na een maand of 8 a 9 kunnen de meeste kindjes langer zonder borst, dan kun je toch af en toe ook weg? Jens kon niet uit een fles drinken toen hij ging weigeren bij 5.5 maand. O ja, toen zat ik wel even in de stress. Maar hij heeft binnen 2 dagen geleerd alles uit een beker te drinken en ging daarna over op de fles met moedermelk, toen hij het wel snapte. Had ik beter niet kunnen doen, dan had ik hem nu misschien nog aan de borst. Maar die twee dagen stress had ik eigenlijk nog liever dan 2x per week kolven en oefenen met een fles terwijl je dat misschien nooit nodig hebt. Dat is voor iedereen anders natuurlijk, maar om nou per definitie te stellen dat een fles stress bespaart... in ons geval niet, integendeel. En mijn partner wilde nooit een fles geven. Hij kan ons kind niet voeden, dat kan alleen ik, en als tweede optie nutricia.
mijn zoontje heeft wel regelmatig de fles gehad met gekolfde melk. dit kwam doordat ik regelmatig fysiotherapie en ziekenhuis afspraken had. dan was het zo moeilijk geweest om exclusief aan de borst te voeden. als jij niet perse bij je kindje weg hoeft en je wil de fles niet geven dan moet je die ook lekker niet geven. jou kind, jou gevoel, jou regels
Mijn zoontje heeft ook nooit een flesje gehad. Ik ben thuisgebleven tot hij 13 maanden was en had nooit behoefte om zonder hem weg te zijn. Ik ben toen hij 8 maanden was voor het eerst enkele uurtjes weggeweest met collega's maar direct naar huis gegaan toen mijn man belde dat hij wakker was. En zo is het gegaan tot hij 1 was, daarna kreeg mijn man hem ook zo even getroost. Maar ik ga maar héél af en toe eens een keertje weg.
uh... wat is een hypermama? ik ben al wel is ff naar een tuinzaak geweest zonder haar en ook een keer naar een bezichteging van een huis en miss volgende week een x naar een of ander muziek gebeuren in de buurt. Als ik maar na 3 uur terug ben! (ze laat 3 tot 4 uur tussen de voedingen, eigenlijk nooit minder) Vriendlief heeft ook niet de behoefte om een fles te geven, in tegenstelling tot oma en tantes hihi