nooit gedacht dat ik dit zou doen... :D

Discussie in 'De lounge' gestart door lillyenco, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Wij doen ook een jas aan en paarden krijg ook een dekentje (ofzo?) om zich heen dus ik vind het niet gek hoor..

Lekker warm juist..

Wij hebben een sint bernhard op het erf lopen (is van de boer hoor) en die heeft het natuurlijk niet koud in de sneeuw hihi

Ik dacht eerst van wel, wist ik het dat die dingen gemaakt zijn voor de sneeuw.

2. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Een jasje zit om zijn lijfje, terwijl hij aangaf dat het iets met zijn pootje was. Je kan vaseline onder zijn pootjes smeren als je naar buiten gaat.
    Hij heeft geen wintervacht, want hij zit verder de hele dag lekker bij de verwarming. Ik zou hem gewoon een jasje aangeven als dat goed voelt voor je en voor hem.

3. Jel

Jel Niet meer actief

Die tip over vaseline heb ik ook al eerder gehoord. Maar word je vloer, laminaat, dan niet helemaal vet?

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hihihi zijn moeder is net zo hoor ;)

heeft hij het karakter van mams en het uiterlijk van paps hihihi.
    verder ja ik zou doen wat hij nodig heeft. als z'n beestje het koud heeft en er pijn aan krijgt ja dan zou ik het ook zeker overwegen;)

ps. ik moet je nog mailen!! (wil denk ik de zilveren;))

5. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik had een oud maltezer leeuwtje en had voor haar ook een jas in de winter..arme beest had het zo koud

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat idee had ik dus ook dan komen ze binnen mijn vloer bagger vet en dat krijg je er niet eens fatsoenlijk af.

7. Jel

Jel Niet meer actief

Nee precies... dus dat zou ik denk ik niet doen.

8. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Onze Engelse bull kreeg in de winter ook een gevoerde winterjas aan. Hij had een hele dunne vacht en had het dus echt koud. Met jas aan, had hij weer plezier en ging hij weer spelen.

Helemaal met deze temp. vind ik het niet raar om vooral zo'n klein hondje een jasje aan te doen. Jackjes hebben ook een dunne vacht.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik gok zo'n 3 jaar geleden....toen hadden we onze hond in maart net laten knippen ed. We hebben een kruising tussen een chizu en maltezer (boomer). Wij zijn niet zo van het kammen, dus laten we haar regelmatig knippen.

Maar goed, beest zo goed als kaal, begon het te sneeuwen :)
    Beestje lag na het uitlaten nog 4 uren na te trillen van de kou in een dekbed gewikkeld. Wij hebben toen wel een jasje aangeschaft, vond het zo zielig ;) Het zag er niet uit, maar ja...

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    heel normaal en logisch om je jack een jasje aan te trekken met dit weer hoor!!

vaseline onder pootjes werkt inderdaad goed tegen de ijsvorming tussen de kussentjes maar zoals wordt gezegd wordt je vloer er niet beter op:p
    pootjes goed afdrogen als je terug thuis komt scheelt al heel veel.

schoentjes zijn ook een optie! met dit weer zie je meer honden met schoenen lopen hoor.

11. silvermist

silvermist Niet meer actief

jel en amfy, als je hond binnen komt met ijsklonten aan zijn voeten is je vloer zeiknat dus de meeste drogen dan de voetjes, met vaseline is het net zo, gewoon oude handdoek om de poten af te drogen :)

12. me83

me83 Niet meer actief

mijn hond deed precies hetzelfde gister.. komt niet door de kou maar echt door het ijs onder de poten en strooizout wat brand..

ik gaat de mijne maar geen jasje aan doen.. ziet er niet uit een bordeaux dog met jassie aan:pgelukkig vind ze sneeuw heerlijk maar loop niet heel lang buiten gezien ze al erg oud is..15 min is zat voor haar in 1 loop...

miss een tip om eens wat korter te lopen maar dan een paar keer meer per dag naar buiten..

succes!

13. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij doen onze beagle ook een jas aan, ligt altijd te maffen op de vloerverwarming en heeft daarom echt geen wintervacht. Is nu ook alweer 8 en het ras staat er toch om bekend rug klachten te krijgen. Ze krijgt nu al 3 jaar als het onder 0 is en/of sneeuw ligt een jasje aan. Mijn man vindt het verschrikkelijk, maar ach zij rent er lekker op los. Alleen de capuchon die eraan zit vindt ze wat minder, maar ach die is juist leuk hihi.
    Wij kopen altijd de jasjes bij hippehond.nl en dan van puppy angel, hebben echt een hele mooie pasvorm en zeker in de uitverkoop veel betaalbaarder en de service is heel goed.

en ik heb ook zoiets wij kleden ons veel dikker aan en de hond moet het maar koud hebben...

14. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon

hahah ja schattig he! Het is echt mijn lieverd.

We hebben idd al een winterjas, maar omdat hij zo klein is is het lastig aan schoentjes te komen, we hadden ze meegenomen in s... maar helaas te groot.... xs was niet op voorraad...

Hij heeft nu een bruine jas, en dat ziet er wel goed uit, hij deed ook helemaal niet moeilijk :D

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier een Boomer en als hij net geknipt is en het is koud, krijgt hij ook een jasje aan.
    Hij is nu een paar weken geleden geknipt en had volgens mij geen last van de kou, dus hebben 'm nu gewoon zo mee naar buiten.

16. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Bij veel jackrussel schiet het knietje vaak even uit de kom en dan gaan ze ook even op 3 pootjes lopen,later schiet het dan van zelf terug. Van hoe jij het omschrijft herken ik er veel van.
    Maar een jasje is denk ik niet gek met zulk weer hoor:D

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb trouwens nog nooit een hond op schoenen gezien hahaha

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Mijn hond (chihuahua) heeft een jas!

19. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Denk dat je eerder naar de voetjes moet kijken. honden hebben echt zo snel geen last van de kou (naakthonden etc als uitzondering natuurlijk).
    Vaak komen er kleine ijsklompjes tussen de teentjes te zitten of veroorzaakt de pekel wondjes en dat is heel erg pijnlijk. Elke avond even invetten.

(heb de rest van de reacties niet gelezen dus misschien is het al gezegd)

20. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zag even snel wat opmerkingen over schoentjes..
    Die van ruffwear zijn erg goed. Kost wel zo'n 70 euro.
    Wij hebben schoenen voor de hond voor de bergwandelingen. Vorig jaar kreeg hij een grashaar door zijn teentje heen. Er was alleen nog maar een klein zwart puntje te zien en hij liep mank. Met een pincet er aan gaan trekken, kwam een grashaar van 2 cm uit zijn voetje...dat moet pijn gedaan hebben. Voor volgend jaar dus maar schoenen gekocht want je tilt je hond niet zomaar even de berg af.

Deel Deze Pagina