nooit gedacht dat ik dit zou vragen

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Porsche, Nov 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    oooo, een simpele vraag en mensen veranderen het in een discussie.
    Niet echt vriendelijk hoor!

Ik denk zelf dat de MAP z'n werk wel gedaan heeft hoor! Ik vind het heel verstandig dat je hem neemt als extra voorzorg voordat je met een positieve zwangerschapstest in je handen staat :D
    Ik hoop dat als jullie wel voor een 3de gaan het snel raak is!

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,481
    4,946
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik sluit me aan bij Sloppyslayer!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je enorm schrikt als je aan geboortebeperking denkt te doen, en het gaat mis.
    Buiten het zaaddodend middel wat vaak op condooms zit denk ik dat de MAP zeker zn werk gedaan zou moeten hebben.
    Niet te veel stressen meid!!! Heb vertrouwen!

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,881
    19,336
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb als tiener wel eens map gebruikt (ook na gescheurd condoom) en daar ben ik toen wel ziek van geweest. Maar goed: 't Kan ook best zijn dat ik ziek was van schrik. ;) Maar buikpijn, misselijkheid e.d. zijn bijwerkingen die KUNNEN optreden. 't Moet niet, natuurlijk. Dus ik denk dat de aan- of afwezigheid van buikpijn niks zegt over de werking.
    Je zult het pas zeker weten als je ongesteld wordt (of over een week of twee een zwangerschapstest doet, als je niet ongesteld zou zijn.) Maar de kans dat je zwanger bent is al behoorlijk klein als je geen map hebt gebruikt. Met map is de kans nihil. Ik denk dat jij je dus niet al te druk hoeft te maken. Zeker omdat ik uit je woorden proef dat een kindje op dit moment misschien niet gepland, maar zeker niet ongewenst zou zijn.

Eén regel onder dit forum staat trouwens een forum over anticonceptie. Ik denk dat deze vraag daar beter op zijn plaats zou zijn geweest.

4. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Sorry vind dit heel vervelend er zijn nu al 2,5 pagina's geschreven. Heb niet eens alles meer gelezen, maar wat ik wel zie is dat degene die dit topic heeft gestart geen reactie meer heeft gegeven. Waarom weet ik niet, het zal wel door de reacties komen. Maar dit is niet de bedoeling ervan. Vind ik jammer.

xxx joyce

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,881
    19,336
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Misschien had ze vandaag andere dingen te doen? Je hoeft toch niet persé binnen een uur te reageren?

6. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    kortzichtige mensen bestaan er toch grrr.....sorry hoor maar wordt er echt flauw van dat je hier op het forum niks mag vragen omdat mensen die al lang bezig zijn of wat voor reden dan ook dat niet leuk vinden...dit forum is volgens mij voor iedereen die op wat voor manier dan ook met een zwangerschap en alles daarom heen bezig is...en dit is totaal niet geschreven in de zin om iemand te kwetsen...ik wil ook graag nog een kindje maar ik zit PAS in ronde 4....Maar dan mag iemand toch wel vragen of dan eventueel de MAP op tijd geweest zou zijn..wat een onzin zeg om dan te komen met argumenten van wat raar dat jij dat in huis heb want ik wil nog graag een kindje...

een de MAP kan je al heel lang gewoon in de drogist enzo kopen hoor.

7. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat kunnen vrouwen toch opvliegend zijn!

Laat ik nu maar mijn mannelijke kant zien! ik zeg niets:D

8. Peeter

Peeter Actief lid

Jun 26, 2010
    115
    0
    0
    whahaha, disney1986; geweldige opmerking!! Zit echt hardop te lachen achter m'n computertje!! :D

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0

ik zag ze ook liggen toen dacht ik huh???

10. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Peeter:D:D:D

11. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

EENS! Komop dames, dit is een volwassen vrouw die een anticonceptiemiddel gebruikt! Ik denk dat de kans dat je nu zwanger wordt erg klein is, zeker als je hem snel hebt ingenomen!

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Ik snap persoonlijk niet waarom er nou ineens opmerkingen komen als 'weer dat gezeur over dat het verkeerd geplaatst is' en 'waarom is het kwetsend als iemand over MAP schrijft'.

Wie zeurt er dan en wie voelt zich gekwetst? Ik persoonlijk verbaasde me alleen dat de MAP zo makkelijk verkrijgbaar is (althans zo las ik dat, misschien klopt dat niet maar vandaar mijn vraag) en ja, ik vraag me af waarom de vraag van TS onder de noemer 'ovulatie en zwangerschapstesten' geplaatst wordt en niet onder goh...laat ik iets geks noemen... 'anticonceptie'?

En ja, persoonlijk vind ik dat als je echt niet zwanger wilt worden je dan beter niet al te veel op het condoom kunt vertrouwen. Zo te lezen scheurt deze namelijk ook nog wel eens want dit is al de 2e keer dat TS een map heeft geslikt. En met alle respect, dan vind ik zo'n vraag in een forum waar iedereen schrijft over wel of geen eisprong en wel of geen positieve zwangerschapstest wel een beetje misplaatst ja!

Maar TS: het was niet mijn bedoeling om jou aan te vallen. Al begint het er nu misschien wel wat op te lijken. Ik was oprecht verbaasd over het feit dat je al voor de 2e keer een map had gepakt terwijl je nog niet zwanger wilt worden. Dan gaat er toch iets mis lijkt me.

x Kweenie

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Oh en ja, tuurlijk hoop ik ook dat TS, als ze er klaar voor is, weer gauw zwanger mag raken!!!

14. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83

En wat als je nergens anders over kunt, dus geen spiraal, geen pil, geen ring of wat dan ook? Ik vind je reactie erg kortzichtig.

Als je kijkt naar het profiel van ts zie je ook dat ze net lid is, dus logisch toch dat ze het bericht verkeerd plaatst, ze zal niet de 1e zijn die dit doet...

15. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    en wat nou als een vrouw gewoonweg niet aan al die hormoontroep wil.....of ben ik dan weer kortzichtig :S

16. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    wat is iedereen vel zeg!!
    ikzelf ben allergisch voor de hormonen die in anti conceptie worden gebruikt (continu ongesteld) dus wij zijn ook aangewezen op een condoom, en ja als die scheurt en wij willen op dat moment niet zwanger worden ga ik ook naar het kruidvat voor een MAP zo raar vind ik het dus niet.

@ts de kans dat je zwanger bent is zo goed als nihil.

17. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

Oct 19, 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    bij de MAP komt er alleen geen eitje vrij ... dus is het net alsof je de pil doorslikt.
    wat is het probleem? sjonge jonge mensen kunnen tegewoordig niet eens meer normaal een vraag stellen over het NIET zwanger worden:$...

18. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Dat is een beetje wat ik bedoelde inderdaad.. Ben het volkomen met je eens.. Iedereen moet gewoon zijn mening kunnen geven, en als je het daar niet mee eens bent, dan laat je de ander toch gewoon? Hoeft niet steeds op gereageerd te worden..
    Jammer van het topic, en hoop dat ze het antwoord heeft gevonden.

19. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Al je de openingspost nog eens leest, dan zie je dat er staat dat ze een hele poos geleden ook al eens een MAP had geslikt. Misschien is dat dus wel geweest voordat ze haar eerste kindjes kreeg....? Weet jij veel.

En verder... nou ja, laat maar.

TS: ik hoop dat je over het negatieve heen leest en alleen de opmerkingen meepakt waar je wat aan hebt. Succes!

20. Porsche

Porsche Niet meer actief

hoi allemaal,

poeh he, ik stelde gewoon een vraag ..
    wilde niemand kwetsen...

vind eigenlijk niet dat ik me hoef te verantwoorden maar ...

de reden waarom wij condoom gebruiken is dat ik niet tegen de pil kan.. word dan compleet een ander mens.. heb en 1 jaar tijd 5 pillen gehad en 5 kilo aan gekomen hardstikke fijn toch ?! wie wil dat nou niet ...

en de vorige keer dat ik de MAP gebruikte was 8 jr geleden met mijn vorige vriend....

de reden waarom ik nu pas reageer : dr zijn ook mensen die moeten werken en niet 'savonds nog achter de laptop gaan zitten :s ..

thanks meiden die me een antwoord hebben gegeven..
    en een beetje jammer meiden die me zo "aanvallen"

en begin aub niet erover dat het lullig is dat ik hier een oproep plaats.. sorry als ik over het andere topic heen las, en ik heb een zus die ook al 3 jr bezig is voor kids dus kweet hoe dubbel dit is !!!

Share This Page