Hallo Vorige week vrijdag ben ik naar het ziekenhuis gaan omdat we dachten dat ik zwangerschapcholestase had toen hen Ik medicatie gekregen waardoor het gelukkig nu beter gaat.maandag moest ik bij de dokter komen en omdat de jeuk zo erg was werd er besloten om me in te leiden. Ik had toen wel al 2 cm ontsluiting nu moest ik woensdag avond terug komen voor een ballontje te plaatsen mits mijn ontsluiting niet meer was geworden. Gelukkig toen ik gisteren in het ziekenhuis kwam had ik 4 cm ontsluiting en mocht ik na huis om nu dadelijk terug te komen voor mijn vliezen te breken. Maar als de weeën niet op gang komen krijg ik een infuus. Alleen nu is mijn vraag heeft hier iemand ervaring mee?
Hey wat grappig, nog iemand uit Geleen.. Nee meid geen ervaring mee maar als je een infuus krijgt met weeenopwekkers dan krijg je het stofje toegediend wat de weeën laat beginnen. Bij mijn 1e waren de weeën al begonnen voor de vliezen braken dus verder geen ervaring ermee. Veel succes ermee iig!
Ik heb wel ervaring met het infuus om de weeen op te wekken. Ik heb het niet als heel prettig ervaren. Bij mij zijn ze echter begonnen op 1 (de verpleegkundige vroeg heel verbaasd 1? Niet 0,5?). Dit was echter goed te doen. Toen hij op 2 werd gezet kreeg ik weeenstormen. Dit trok ik niet. Maar mijn ontsluiting vorderde ook niet. Om 2 uur in de middag was dit 2 cm en na de opwekkers om 23.00 uur nog steeds. Mijn lichaam verkrampte gewoon. Toen heb ik een ruggenprik gehad, waardoor mijn lichaam ontspande. Toen hebben ze het terug gezet naar 0,5 en zat ik binnen een uur op 6 en iets daarna op 9. Ik wil hier wel bij zeggen dat ik een sterrenkijker had, waardoor dit altijd lastiger schijnt te zijn. De weeen zijn dan veel heftiger. Ook had ik die nacht maar 2 of 3 uurtjes geslapen doordat de weeen toen begonnen. Ik ben er geen fan van, maar het kan zijn dat mijn omstandigheden hierbij een grote rol speelden. Ik denk dat dit per bevalling zal verschillen. Ieder lichaam reageert ook anders. Je moet jezelf er niet te druk over maken, als je nu al op de 4cm zit, dan is de kans groot dat een half genoeg is op de boel op gang te helpen. En dat is echt heel goed te doen, want bij 1 kon ik ze prima opvangen. Komt helemaal goed!
Ik heb het heel positief ervaren. Ik had met 38.1 al 3 cm ontsluiting. Ze hebben toen m'n vliezen gebroken maar toen gebeurde er verder niets (ze wilden eerst ff kijken of m'n lijf het zelf zou oppakken). Ik ben toen na zo'n twee uren aan de opwekkers gezet. Steeds wat hoger want het infuus deed eerst weinig tot niets. Uiteindelijk de hoogste stand en een flinke weeënstorm. Binnen 4 uur na het aanzetten van de weeenopwekkers was mijn dochter er. Over de laatste 6 cm heb ik slechts 20 minuten gedaan en heb 16 minuten moeten persen. (Heb dus de eerste uurtjes slechts 1 cm gekregen). Slechts minimale scheurtjes die alleen 'voor de mooiigheid' gehecht moesten worden volgens de arts. Ik hoop dat m'n volgende bevalling weer zo zal gaan!!!
Hier tweede zwangerschap met infuus. Had zelf al bijna 3 cm ontsluiting. Toen vliezen gebroken door de gynaecoloog en infuus aangezet. Kreeg meteen een weeenstorm en binnen twee uur en veertig minuten lag mijn dochter op mn buik. Vond het erg heftig. Niet fijn. Nu pas voor de derde keer bevallen. Deze keer natuurlijk maar echt veel beter te doen.
Mijn vliezen braken uit zichzelf, maar daarna ook geen weeën. En meconium in het vruchtwater dus toen ook ingeleid met infuus. Mijn ervaring is ook niet super.. Het duurde lang voor het op gang kwam, infuus werd dus steeds hoger gezet, en toen ook ineens een weeënstorm, terwijl de ontsluiting niet goed vorderde. Ik heb toen ook een ruggenprik gehad en binnen de paar uur daarna was de ontsluiting ook ineens een stuk verder omdat ik kon ontspannen. Ik heb zelf toch het idee in mijn hoofd dat als je weeën vanzelf op gang komen het toch beter werkt voor de ontsluiting en ook dat het rustiger opbouwt in plaats van van 0 naar 10 zeg maar.. Maar dat is meer een gevoel dan dat het ergens op gebaseerd is, hopelijk ga ik dat deze bevalling merken
Hier bij de tweede vliezen kunstmatig gebroken. Na tien minuten eerste wee en na 90 minuten was kind en nageboorte er. Derde ook kunstmatig vliezen gebroken. Na 1,5 uur eerste wee en 80 minuten later was de baby er. Vierde spontaan gebroken vliezen. 24 uur niks. Weeopwekkers erin en binnen 75 minuten klaar. Succes en toitoitoi
Ik vond het niets. Mijn vliezen waren gebroken maar na 2 dagen nog geen weeën dus aan het infuus. Infuus ging om 10 uur 's ochtends aan en om 16:00 uur had ik pas weeën, die meteen een weeënstorm werden. Had daarvoor nog maar 2 cm en daarna ook nog. Snel een ruggenprik gevraagd en toen ging het een stuk beter. Al duurde het nog lang, want om 2 uur 's nachts had ik pas volledige ontsluiting. Maar mijn lichaam deed zelf dus helemaal niets, het infuus moest op een gegeven moment uit en de weeën stopten toen ook meteen. Maar met een ruggenprik vond ik het allemaal goed te doen hoor . Heel veel succes!!