Sinds 4 dagen is de middagdut hier drama. Zoontje gaat gewoon rustig mee naar boven, maar zodra we boven zijn, volgt er een flinke driftbui. Hij weigert te gaan slapen. Op zich vind ik het niet erg als hij niet wil slapen, maar hij heeft het echt nog nodig. Hij is gewoon doodmoe. Is dit iets wat bij zijn leeftijd hoort, fase oid? Hij is net 2 jr (week geleden jarig).
Misschien kun je het niet over slapen hebben maar zeggen dat hij even kan spelen in zijn bed. Grote kans dat hij gewoon in slaap valt!
Ik zou er niks om geven en het op deze manier vormgeven als even spelen in bed. Als het nodig is gaat hij vanzelf liggen en anders is hij toch wat uitgerust om de rest van de dag aan te kunnen. Succes
Is je zoon uberhaubt wel moe dan? Onze zoon ging met 2 jaar ook niet meer slapen smiddags. En sliep toen savond veel beter in. Nu af en toe nog een powernap vanwege school. Ik zal er tenminste niet zon drama van maken. Lekker laten spelen
Mijn zoontje was 2 jaar en 2/3 maand toen hij stopte met slapen (gestopt met de speen, viel toen 's middags niet meer in slaap). Sinds die tijd gaat hij een uurtje in zijn bed spelen, boekjes mee, speelgoedje mee. Geen probleem. Het rustuurtje heeft hij wel nodig, anders is hij erg moe 's avonds. En spelen in bed vindt hij niet erg.
Toen het middagdutje niet zo goed meer wou sloegen we af en toe een keer over, langzamerhand zo alle middagdutjes afgebouwd.
hier zijn het tot nu toe altijd fases geweest, waarin ze dus opeens niet meer elke middag wilde slapen. Ik leg haar iedere middag op bed en dan zie ik wel of ze slaapt. gaat ze echt roepen dan haal ik haar eruit.
Kan een fase zijn, had onze dochter ook rond haar 2e verjaardag. Inmiddels bijna 4 en slaapt nog steeds iedere middag.
Ik hoop echt op een fase. De avonden/nachten gaan ook steeds slechter de laatste dagen. Hij blijft maar zeggen dat hij wakker is, niet hoeft te slapen, maar ondertussen valt hij bijna letterlijk om van de slaap.
Kan inderdaad een fase zijn. Dit is wel een fase naar het begin van het einde Was hier ook met 2 jaar. Ineens wilde hij niet meer slapen maar hij was wel moe en vervelend op het einde van de dag. Na enkele dagen liet ik het los en ging ik eens tussen de middag met hem weg om hem af te leiden en het vervelende te voorkomen. Bleef ik thuis probeerde ik het wel en legde ik hem in bed om te kijken of hij toch zou gaan slapen. Na anderhalve week, 2 weken was het over en sliep hij weer smidags. Maar toch ging hij vanaf toen regelmatig een dutje overslaan. Vanaf 2 jaar en 4 manden ongeveer sliep hij 3 van de 7 nachten niet meer smiddags. Als hij in bed speelde dan liet ik het. Ging hij huilen mocht hij beneden even lekker netflix kijken zodat zijn lichaam toch wat rust had. En zo doe ik het nu nog. Soms slaapt hij 5 dagen na elkaar in de middag, dan weer 5 dagen niet, dan om en om. Maar nu blijft hij wel mooi in bedje liggen en gaat hij spelen, verhalen vertellen tegen zijn knuffels, in een boekje kijken en als hij het beu is roept hij me. Volgens mij heeft hij ook een goede klok. Ik kook het liefst als hij in bed ligt en zodra ik met alles klaar ben roept hij en soms heb ik het geluk dat hij net dan in slaap is gevallen maar als we nu een dag willen weggaan ofzo, doen we dat ook. We blijven niet meer thuis om hem te laten slapen. Het is dus denk ik een fase maar wel het begin van,...
Toevallig zat ik net bij de huisarts en las ik dit: Geen middagdutje voor kind ouder dan twee Niet om betweterig te zeggen dat dit zo is maar ter geruststelling dat het niet erg is als ze het niet doen, of zoiets.
Bedankt voor alle reacties! Ik kijk het gewoon maar aan. Slaapt hij, dan slaapt hij, zo niet, dan niet. Aan de ene kant ook wel fijn als hij niet meer hoeft te slapen.
Hier een paar dagen snachts drama. Werd mevrouw wakker en begon te huilen. Hartstikke nep, ze wou alleen aandacht. Wij er in begin elke keer uit he?!, daarna waren we het zo zat, hebben we dr laten "huilen", na 5 min. was ze stil en sindsdien ist over. Ze kunnen je echt tot waanzin drijven op deze leeftijd, ze krijgen steeds meer door dat ze een individu zijn. Gelukkig slaapt onze dochter smiddags nog wel heel goed, maar ze is ook een enorm bezig bijtje, die is wel moe tussen de middag! Ze zegt zelfs heel vaak als ik haar ingestopt heb:"doei!!" m.a.w.; mama, ga maar gauw weg, ik wil pitten! haha! Sterkte er mee, hopelijk ist een fase!