Nooit gezien.........

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Loe, Jul 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koala28

koala28 Niet meer actief

Gewoon even een afspraak maken bij een kinderfysio. Je hebt geen verwijzing nodig. Zij kunnen het beste beoordelen (eventueel samen met een kinderorthopeed als dat nodig zou blijken te zijn).
    Mijn zoontje loopt niet goed met/op zijn rechtervoetje. Hij wordt maandelijks geobserveerd en bekijken van alles wat hij doet (zitten, kruipen, lopen, afzetten, opstaan, etc.).

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter van 26 maanden heeft dat ook aan beide voeten, maar dan nog wel even een paar graadjes erger als jouw zoontje. Zij loopt ook nog niet :(. Wij zijn inmiddels in afwachting van een oproep van een kinderorthopeed.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

4. Loe

Loe Niet meer actief

amethist dat is ook hoe het ene voetje van ons zoontje staat. Bedankt allemaal voor de reacties. ik ga morgen meteen bellen, laat weten hoe en wat het verder gaat.....

5. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    Onze zoon heeft dat ook metzijn rechtervoet... Hj heeft hiervoor een harde brace tot aan zijn knie. Maar bij hem komt het door een te hoge spierspanning en te korte spieren(niet goed groeien) zijn rechterbeen is ook ruim een cm kleiner dan links en voet zelf ook een schoenmaat kleiner. Idd afspraak maken bij een goede kinderfysio die je helpt met oefeningen om het recht ta laten staan en een orthopeed om te kijken waar het "probleem" zit

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou niet meteen allemaal een fysio bellen, want volgens mij hebben heel veel kindjes dit (in lichte mate). Mijn vader is toevallig fysio en die bevestigde dit. Gaat vanzelf over!

TS, jouw ventje doet het wel erg, ik hoop dat de fysio je kan helpen.

7. Loe

Loe Niet meer actief

morgen kan ik al terecht. Hopelijk is het zoiets als 'veel kinderen hebben dit', zo niet hoop ik dat ze er iets aan kunnen doen en horen we waar de oorzaak ligt.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mee eens.

9. knap

knap Niet meer actief

Wat goed dat je het gaat laten onder zoeken.

Was ik maar zo wijs geweest jaren terug. Mijn zoon heeft nu twee verkorte achillespees en en moet eerst met zijn (rechte/of linker been) zes weken in het gips en daarna andersom. Heeft een paar maanden nacht spalken gehad. Maar ja kinderen blijven kinderen hij deed ze stiekem uit.( Hij is bijna 12) dus hoe vroeger je er bij ben hoe beter. Hij liep wel op tijd met net een jaar. Heeft het kruipen over geslagen ect maar heeft altijd al op zijn teentjes gelopen en ik maar denken het is een gewoonte. Was het ook maar onder tussen werden ze wel steeds korter.

10. Loe

Loe Niet meer actief

Ok, het relaas van vandaag: uitgebreid de tijd had de fysio voor ons. Duurde bijna een uur. L. van alle kanten bekeken en liggend op zijn rug en buik heupjes en voeten/onderbenen bekeken.

Linker onderbeentje/knie lijkt wat dunner dan de rechter kant, de grote teen gaat regelmatig in klauwstand. Het doorzakken op zich was inderdaad wel normaal en ook de platvoetjes, maar ze kreeg meer tegenwerking bij het volledig willen flexen van het linker voetje. Misschien is er toch iets verkort? Ook wel apart te zien (had ik dus ook nog niet eerder gezien) dat het gehele linker beentje heel iets dunner en ook ietsje korter lijkt.

Ze wist het nog niet helemaal, complex verhaaltje zei ze. Ze ging overleggen met collega, volgende week dinsdag ga ik terug met L.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

nog even spannend dus :)

en ik kan het me voorstellen dat het verschil in dikte niet meteen opvalt
    je ziet vaak wat je verwacht te zien.. 2 beentjes.
    net als dat wanneer je van boven kijkt.. je niet ziet dat zn enkeltje zo doorbuigt

succes met wachten in ieder geval en niet te veel zorgen maken.
    je bent in goede handen nu tenslotte :)

12. Loe

Loe Niet meer actief

dank je. ja tis precies zoals je zegt. ook het kleine verschil in dikte valt gewoon niet op. beide benen in de lucht met verschonen ;)
    nog een weekje afwachten.

13. marilouise

marilouise Niet meer actief

hoe is het nu vroeg ik me af?

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze drie jarige heeft sinds vorige week orthopedische zooltjes aangemeten gekregen. Haar voetjes draaien naar binnen (rechts erger dan links) en ze zakt nogal door, echt behoorlijk X-beentjes. Onze kinderarts heeft ons doorverwezen naar de orthopeed en die schreef dus zooltjes voor.
    Je ziet haar nu idd al veel beter staan en lopen, dus ben benieuwd of het nu allemaal beter zal gaan.

Share This Page