Nooit meer kunnen 'uitplassen'..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Divarg, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Had ik hier ook heel erg tijdens de laatste zwangerschap.Ik vond dat zo irritant want ik had echt steeds het gevoel dat ik moest plassen.Het enige wat hier hielp was volledig ontspannen op de wc zitten.Bekkenbodem helemaal ontspannen en onderuit zitten.
    Het eerste wat ik riep na de bevalling toen ik weer moest plassen was dat dat zo'n heerlijk gevoel was.Jezelf helemaal leegplassen en dan dat opgeluchte gevoel nadien.
    Ik denk dat bekken fysio wel baat zou kunnen hebben.
    Succes!

2. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Heel herkenbaar! Hier ook zo'n miezer straaltje, erg irritant, want moet wel echt veel en nodig dan. (Bijv. 's morgens als ik wakker wordt) Fijn om te lezen dat het weer goed komt :)

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Je moet leren om je bekkenbodem te ontspannen. Nooit knijpen/persen!! Rechtop zitten, holle rug, platte voeten op de grond. En aan het eind even je rug hol/bol/hol/bol maken en dan nog even ontspannen. Vaak wiebel je er dan nog een beetje uit.

Eventueel kun je wat informatie vragen bij een bekkenbodemfysio. Dit bovenstaande heb ik van haar, en het werkt echt. Je baby ligt er niet anders door, maar vaak is het veel meer een bekkenbodem dingetje dan dat je baby echt je urineweg afknelt.

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb hier sinds een week ook last van, maar ik denk dat het door het indalen komt ofzo..

5. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik heb het bij beiden zwangerschappen vanaf het begin gehad. Misschien wel de grootste zwangerschapsirritatie voor mij. Ik vind de aandrang en het niet kunnen uitplassen echt enorm vervelend. Bij de eerste ook een paar keer blaasontsteking maar nu gelukkig niet. Bij mij hebben bekkenbodemoefeningen helaas ook nooit echt geholpen.

6. Hope1992

Hope1992 Actief lid

30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Niet gaan persen hoor, krijg je ook aambeien van.:$
    Het is een handigheidje die je even onder die knie moet krijgen

7. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik kreeg een foldertje mee, toiletbezoek. Nou daar stonden nog wel dingen in die ik kon veranderen.
    - er de tijd voor nemen
    - inderdaad dat je met platte voeten op de grond moet kunnen
    - Je broek helemaal tot op je enkels laten zakken (deed ik echt nooit! Tot m'n knieƫn en plassen maar)
    - Goed op de bril gaan zitten
    - Inderdaad goed even hol bol maken
    - 1x afknijpen!

Deel Deze Pagina