Ik vind dat ergens wel logisch hoor. Als jij meer verdient en dus meer kunt betalen, dan moet je geen schaarse goedkope woning vasthouden ...
Ik snap het idee wel,alleen de grens is te laag. Want het loon ligt rond de 1600netto. Nou als ik daar 700euro of meer alleen aan huur af zou moeten trekken en dan de overige vaste lasten moet betalen een pruts beetje wil sparen (en natuurlijk boodschappen,kleding,benzine,luiers etc) dan is dat echt onmogelijk. En nu leven wij zeker niet riant.
Het kromme is dat je tegenwoordig ook zo goed als geen hypotheek meer krijgt. Dat was toen de regel werd ingevoerd anders. Het is oa in het leven geroepen omdat goedkope sociale woningen nu bezet worden gehouden door gezinnen met (boven) modaal inkomen. Dat willen ze voorkomen. Het is een directe vraag en je hoeft niet te antwoorden hoor. Hoe kan het dat je niet een huur kan betalen van 653? Wij zijn 2 verdieners, ik werk part-time en wij betalen aan hypotheek 1000 euro en dan nog levensverzekeringen etc... Ik probeer met je mee te denken hoor, maar dan heb ik dus wat meer informatie nodig.
Wat ik al zei, hij verdiend netto 1600. Aan toeslagen etc komt er nog 300 binnen Dus totaal 1900 euro.als ik daar 650 vanaf haal hou ik 1250 over, dan nog 650 eraf aan vaste lasten. Hou ik 600 over. Wil ik nog 200 sparen. Hou ik 400 over, daar moet alles dan van gedaan worden... Honden 120euro,katten 30euro,tanken 150 euro, en dan nog eten,drinken,luiers,kleren,cadeautjes etc etc. Niet haalbaar dus.
Ik heb dat niet gelezen in je eerste berichtje. Ik zal het niet helemaal begrijpen, maar je valt met dit inkomen toch binnen de grens van 33.614 euro op jb? Jij werkt niet? Misschien is dat nog een optie om meer inkomsten te krijgen.
Is het voor jou geen optie om te gaan werken? Probeer puur met je mee te denken hoe je daar weg kan komen..
Ik maak 1-2x id week een huisje schoon. Verder niet, komt misschien als die kleine naar de basisschool gaat want ik heb een bepaalde angst toestand waardoor dat niet gaat. Maar dan moet ik eerst met mezelf aan de gang (hulp etc). Zonder dat alles wordt dat lastig.
Ok ja dan is dat zeker lastig. Maar is het dan de hoeveelheid werk of het soort werk wat lastig is i.c.m. je angst? Maar verder is het gewoon heel erg jammer (ik zeg het netjes ) dat je zo vastzit daar. Ik hoop dat je straks als je kleine wat ouder is je beter in je vel komt. En als jullie gezamenlijk inkomen dan stijgt doordat je meer kan werken, kunnen jullie vast gaan verhuizen naar iets mooiers.
Het is meer het aspect samen werken met mensen. Maar ik wil het er een beetje bij laten want we gaan er al veel dieper op in dan mbt topic de bedoeling was
Werk je nu zwart dan? Als dat wel lukt kun je misschien beter proberen een huisje te krijgen als huishoudelijk hulp via een thuiszorg organisatie of schoonmaakwerk via een organisatie. Dan heb je loon wat wel meeteld voor een eventuele hypotheek.
Door chronische rugklachten helpt mijn moeder mee met schoonmaken en dat wordt lastig bij een organisatie.
als je leest in het stukje heb ik die huur (die 650 wat een ander noemde) er dan niet bij he. Die 650 zijn gewoon de rekeningen. (zonder huur) Ik betaal nu geen 650 maar een lid snapt niete dat ik het niet kon betalen dus toen maakte ik een proefbereking.
oke! We willen met je meedenken. De rest van je leven op 55 m2 lijkt me nl echt geen fijn vooruitzicht. Maar zo te lezen ga je er echt wel aan uit komen.
Ja het was een beetje off-topic, sorry. Ik vind het gewoon vervelend voor je dat je in deze situatie zit. Dus dan houd ik het bij de rest van mijn bericht
Wat is dan wel de bedoeling van je topic? Er zijn niet veel gezinnen die tegenwoordig nog van 1 inkomen kunnen rondkomen (dit is topic nr. zoveel...), en daar zijn jullie er 1 van. Doe er wat aan, in plaats van te schrijven hoe erg het is. Werk aan je angstaanvallen, zodat je beter inzetbaar bent op de arbeidsmarkt en een baan vindt met meer salaris.