nooit meer ongesteld

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke1610, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Even gegoogled: Site over Lybrel...

Lybrel is een anticonceptiepil. Dus 'nooit meer ongesteld' geld alleen zolang je de pil slikt, daarna niet meer. Als je dus stopt, wordt je wel weer ongesteld en kan je zwanger worden.

Het nadeel is idd volgens mij gewoon, dat je vanbinnen niet meer schoonspoeld zeg maar. :p ;)
    En als ik het artikel (zie link) goed begrijp, zijn er dus ook artsen die zich dat afvragen.

Verder staat er nog wat over dat vrouwen de menstruatie bij hun lichaam vinden horen en dat het gerust steld als je ongesteld wordt: je weet dan dat je lichaam goed werkt en dat je niet zwanger bent, aldus het artikel.

Is natuurlijk wel waar voor een groot gedeelte, maar ik vind het echt vervelend, ongesteld zijn. Nu met de pil heb ik er minder last van: korter, minder bloed dus minder rommel enzo. Maar zonder de pil... :rolleyes:
    Een nadeel is dan weer dat ik zonder de pil eens per anderhalve maand en nu eens per maand 'ongesteld' ben. ;)
    Dus, wat dat betreft lijkt Lybrel me wel wat, maar ik zal 't nooit gebruiken want ik denk dat 't hartstikke ongezond is.

In het artikel staan trouwens ook links naar info over een pilsoort waarbij je eens in de drie maanden en één waarbij je vier keer per jaar ongesteld wordt. Dat lijkt me iets beter...;)

Deel Deze Pagina