Bierflesjes inleveren

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Op internet kom ik niet veel verder, dus probeer het hier even.

Wij hadden nogal een verzameling lege bierflesjes van meer dan een jaar, maar omdat de opslag nu echt vol was besloot ik het weg te brengen.
    Kon niet alles tegelijk meenemen dus besloot alleen de flesjes die ze zeker weten bij de AH in nemen in de tas te doen.
    Tot mijn verbazing werd een heineken fles niet ingenomen, die was waarschijnlijk van een afwijkend formaat.
    Voordat ik morgen voor niks met twee zware tassen ga, weten jullie hoe het zit met soorten en merken?

We hebben nog flesjes van duvel, la chouffe (dus afwijkend formaat, volgens mij nam AH die een tijd geleden ook niet aan, maar hoort dus wel zo).
    Ook hebben we een aantal flesjes van Lidl merk maar die hebben dezelfde vorm en kleur als Hertog Jan en Grimbergen flesjes, zou de AH die wel aannemen?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Als het niet bij de ah weg komt neemt het apparaat het niet aan. Bij sommige winkels zoals de aldi ( atans waar mijn moeder woont wel) neemt het apparaat alles aan uit elke winkel. Atans dit is mijn ervaring he.

3. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Volgens mij zijn de kleinste flesjes geen statiegeld (0,2 geloof ik). Er staat een tekentje op als het in de glasbak moet. Heb helaas geen voorbeeld voor je.

4. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Er zijn ook flesjes zonder statiegeld, als er wel statiegeld op zit staat het op t flesje en anders staat er n glasbak afgebeeld

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De soorten die ze in die winkel verkopen kun je er ook inleveren anders niet.

En idd sommige flesjes hebben geen statiegeld.

6. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Kijk inderdaad even of het geen kleinere flesjes zijn,vaak zie je het ook aan de rand opening (sorry domme omschrijving) dat het een schroefdop is geweest. En anders op de fles staat het wel.

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Zit er op alle flesjes wel statiegeld?

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Een poos geleden zijn de flesjes van grolsch veranderd, die zijn wat kleiner geworden, misschien is dat bij Heineken ook zo? Dat de automaat die niet meer pakt?

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Evt nar slijterij gaan die doen vaak niet moeilijk

10. Even iets anders...

Wat zou het toch een uitkomst zijn als iedere automaat elk merk innam!!
    Soms moet ik vier verschillende winkels af.
    En dan verdwijnen ze uit tijdgebrek ook wel eens in de prullenbak wat eigenlijk natuurlijk zonde is!

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit doe ik soms ook. Maar het liefst gooi ik ze in de winkel in de prullenbak, scheelt hier weer. En als ik echt in een aso-bui ben en na 38 flessen de laatste fles er niet in krijg, gooi ik ze gewoon heel hard door het flessen apparaat. Want hier is zo'n gevoelige automaat die flessen om de haverklap weigert omdat ze een beetje ingedeukt zijn. Dan moet je sommige flessen er wel 6x opnieuw in terugduwen en weer terug blazen in eigen vorm. Daar wordt ik altijd hels van; dus ik gooi ze ook nog wel eens door en dan mogen ze het statiegeld houden.

12. soeee

soeee Niet meer actief

HAHAHA dit doe ik ook wel eens. En dan heel hard wegrennen omdat dat ding dan heel hard begint te loeien 😂

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik had het laatst ook met een kratje.
    die werd niet ingenomen.
    ik even kijken..
    was er dus 1 met een schroefdop in het kratje beland

14. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Misschien een hele domme vraag maar waarom lever je ze niet in waar ze vandaan komen? Je hebt ze toch ook ergens gekocht... :(

En een slijter zit er waarschijnlijk niet op te wachten dat je er komt om het statiegeld in te leveren als je er verder niets zou kopen of gekocht hebt. Statiegeld kost hun in principe alleen maar geld omdat ze niets krijgen voor de handling.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Omdat het mijn stomme partner is die frisdrank koopt in willekeurige winkels en niet 'alleen' in de winkels waar wij wekelijks shoppen. Dan komt hij weer met een fles cola light van de Lidl thuis en dan weer van de Aldi, dan weer met een fles bronwater van de AH of een namaak-7up van de Dekamarkt of bierflesjes/kratjes van weet-ik-veel. Vervolgens haalt hij ook nog stomme literflessen jus 'd orange waar überhaupt geen statiegeld op zit - en dan stikt binnen een week mijn aanrecht van de lege flessen terwijl ik van mijn levensdagen geen frisdrank drink.

Ik vind dat stomvervelend. En het moet hier gewoon weg; ik heb geen mooi, net, schoon huis om vol te gooien met lege flessen :)x) :D Ik ben verhuisd van een crappy klein huisje naar een huis dat 4x zo groot is en heb een prachtige keuken (voor mijn doen dan, hè?) en dan staan er zo 6 lege flessen op het aanrecht. Of liggen ze verspreid ergens door het huis heen. En het wordt never nooit niet opgeruimd, want ik ga altijd naar *1* supermarkt. Dus tegen de tijd dat hij weer bij de Lidl, AH, Aldi of weetikveelwaar is geweest, heb ik mijzelf al lang en breed dood-geergerd aan die lege flessen en heb ik ze al weggemikt. Soms in de supermarkt; soms in de prullenbak. Ik kan het echt niet hebben; zijn irritante lege-flessen-manie.

En dan heb je je omgedraaid - en dan staat er wééér een fles Spa rood waarvan ik niet eens weet hoe hij eraan is gekomen ;)

Het doet me altijd denken aan de huiselijk-geweld-slogan. Het stopt niet; niet vanzelf. En dat klopt. Hij gaat het werkelijk nooit opruimen.

16. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Whahahaha... :D:D:D

Deel Deze Pagina