Alleenstaande mama

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door sabsou, 20 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabsou

    sabsou Lid

    19 okt 2017
    63
    41
    18
    Vrouw
    Dag dames,

    Vorig jaar toen ik nog zwanger was had ik een topic geplaatst over mijn man die op datingsites zat etc en in de zwangerschap gingen we ujt elkaar. We zijn toen weer bjj elkaar gekomen, maar het ging helemaal niet meer goed. Ik kwam erachter dat hij seks had met andere vrouwen toen hij me zwanger achterliet en mij ook nog belachelijk maakte bij hen. Twee maanden geleden zijn we weer uit elkaar gegaan, reden: meneer wilde weer op social media, terwijl vertrouwen nog niet terug was en we hier afspraak over hadden. Daar enorme ruzie over en hij pakte zn spullen weer eens in. Nu heb ik de scheiding ingediend omdat ik niet meer verder wil, teveel leugens, geweld, nooit ligt de schuld bij hem, nooit waardering etc van hem gehad.

    Hij houdt zich nu al niet aan de afgesproken omgangsregeling, ons kind is 7 maanden oud. Wat kan ik hiermee ? Liefst wil ik dat hij uit ons leven verdwijnt, hij zorgt alleen voor onrust en ellende
     
  2. krijgertje

    krijgertje Bekend lid

    20 mei 2014
    531
    686
    93
    Je hebt samen een kind, dus je zit voorlopig aan elkaar vast. Lastige situatie en rot voor je kind dat hij zich niet aan de omgangsregeling houdt.. ik zou iets van bemiddeling zoeken of afspraken wettelijk laten vastleggen en kijken hoe het gaat. Sterkte met deze situatie.
     
  3. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    stel een ouderschapsplan op, samen met de scheiding, en zet daarin jou wensen.
    Jou advocaat kan hiermee voor jullie beide tot een overeenstemming komen en die dienen jullie beide te ondertekenen.
    helaas zal je ex wel de zeggenschao blijven houden en zal hij dus ook toestemming moeten even bij bv. aanvragen nieuwe ID-kaart enz.
    Want je kan hem niet uit het ouderlijke macht zetten.

    ik heb dit geprobeerd bij mijn ex, maar daar gingen ze van hogere hand niet mee accoord. Moet mijn ex van alles op de hoogte houden, terwijl hij een lullige alimentatie betaald van maar €50,- voor alle 3 de kinderen (mijn 4e is van mijn vriend). En alle onkosten en schoolkosten enz. weigert mijn ex om aan mee te betalen, dus ik moet alles betalen voor de kinderen, terwijl meneer l*l geen poot uit steekt, de kinderen eist maar er geen gekd voor neer wil tellen.
    Zelfs die 50 euro per maand (totaalbedrag, belachelijk ik weet het want ze kosten tig keer meer dat dit bedrag) is met pijn en moeite die ik van hem krijg
     
  4. sabsou

    sabsou Lid

    19 okt 2017
    63
    41
    18
    Vrouw
    Jezus wat vreselijk, 50 euro !! Dat kan toch niet voor 3 kids. Ik zou er een advocaat op
    Zetten en een nieuwe berekening laten maken, deze komt er wel heel makkelijk vanaf.

    Bij mij is de alimentatie op zich een normaal bedrag voor 1 kind, maar hij houdt zich niet aan de omgang, komt wanneer hij zin heeft. Nu ben ik gwn niet thuis als het niet zijn weekend is, ben er echt klaar mee. Het liefst wil ik het ouderschapsplan in overleg opstellen inderdaad, scheelt heel wat gezeik, alleen hij is zo wispelturig als de pest. Ene moment wil hij dit en volgende dag weer wat anders, heel vermoeiend.

    Hadden jullie dus wel een gezamenlijke advocaat ?
     
  5. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    wij hadden een mediator. Omdat ik het voor de kinderen rustig wou laten verlopen.
    Bedrag wat mijn ex moet betalen staat vast, ik heb afgelopen jaar een andere advocaat na laten kijken maar het word niet verhoogd (terwijl hij nu zoveel overhoud en niet werkt, en ik mij een slag in het rondte werkt om overeind te blijven (even los van de inkomen van mijn vriend) en heel veel moet laten).
    Mijn ex gooit zijn ziekte in de strijd (uitbehandelde kanker, waar hij 2016 al niet zou moeten halen maar ineens stil kwam te staan en tot heden stabiel is verklaard) en dat vind men zielig.

    Mijn ex deed in het begin ook gewoon wanneer hij zin had, maar toen heb ik hem een langere tijd de kinderen ontzegd (dat mag je als moeder gewoon doen ter bescherming van, wie houdt je tegen ;) ), en heb hem toen gezegd dat hij 2x in de week zijn blofte na kon komen en anders werd het maar 1x in de 2 weken max 2uur.

    Nu heeft hij sinds kort een andere woning met voor de kids een aparte kamer. En in onderling overleg gaan ze daar nu on het weekend heen te slapen, maar mag ook elk weekend, dan zijn ze door de weeks thuis bij mij en mijn vriend en hun zusje.
    Maar mijn ex moet zich wel steeds verantwoorden en als hij niet kan moet hij dit zelf tegen de kinderen zeggen daar ga ik niet meer tussen zitten en maar de lieve vrede bewaren.

    is er een loyaliteits conflict bij de meiden? uiteraard.
    Ze weten de stabiele basis hier bij mij en mijn vriend, maar ja hier zijn regels en daar niet..
     
  6. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Wat een verhaal zeg... die alimentatie is helmaal belachelijk. 50 euro per kind is al niks.
     
  7. sabsou

    sabsou Lid

    19 okt 2017
    63
    41
    18
    Vrouw
    Jeetje wat vermoeiend, ik herken veel in je verhaal moet ik zeggen. Mijn kind is nog maar 7 maanden oud dus hij kan helaas nog niet op eigen initiatief erheen of er iets over zeggen. Vind het vooral heel vervelend dat hij nog steeds invloed heeft op mijn leven, want als hij niet komt opdagen kan ik mijn weekendplannen weer omgooien. Ons kind merkt er nu nog niet veel van maar de hechting tussen vader en kind is ver te zoeken.

    Ik wil er graag samen uitkomen, maar als het niet op zijn manier gaat begint ie gelijk te steigeren. Hoe heb jij je in bepaalde zaken berust, ik vind het namelijk heel moeilijk om bepaalde dingen los te laten. Toen we net uit elkaar waren betaalde hij geen cent, ik kon net de eindjes aan elkaar
    Knopen. En nu komt ie wel op hoge poten zn kind opeisen om vervolgens niet op te komen dagen. Ik was zelfs van plan partner alimentatie te vragen, omdat hij flink wat geld van mij heeft geleend en niet van plan is dit terug te geven. Wat denkenn jullie, vechten of loslaten en wachten tot ie zn karma krijgt ?
     
  8. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    en dit is het bedrag voor 3 in totaal ;)
     
  9. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    partneralimentatie kan alleen als hij meer dan jou verdiend.. maar dat kan die mooi dan blijvrn betalen tot jullie kind 21 is.. of wanneer zijn inkomen lager wordt of wanneer jij weer een verbentenis aan gaan qua trouwen oid
     
  10. sabsou

    sabsou Lid

    19 okt 2017
    63
    41
    18
    Vrouw
    Volgens mij is partneralimentatie voor periode zolang het huwelijk heeft geduurd. Ja hij heeft altjjd meer verdiend dan ik. Zijn er moeders die partneralimentatie hebben gevraagd bij een scheiding, bracht dat nog meer ellende of viel het mee ?

    Ik zou graag in contact komen met alleenstaande moeders voor wat steun, vrienden en familie doen hun best maar begrijpen toch niet helemaal hoe het voelt.
     
  11. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik was alleenstaand..
    tot ik mijn vriend weer tegen kwam en wij zo bij elkaar zijn gekomen
     

Deel Deze Pagina