Haha, ondanks dat het een wat zwaarder onderwerp is, toch erg grappig om deze hele miscommunicatie terug te lezen Ik weet er zelf nog niet veel van, want ben zwanger van de eerste. Maar is het misschien niet net als met de liefde? Verliefd zijn is fantastisch en je hoofd slaat op hol, maar houden van is eigenlijk nog veel mooier dan dat! Is het zo ook niet met kinderen? Je zwangerschap is die verliefdheid en het leven met je kind of kinderen die je hebt, is het houden van.
Ach ik begrijp je volkomen! Mijn mannetje heeft het over misschien nog een derde, maar ik weet eigenlijk dat dit mijn laatste zal zijn, als het aan mij ligt! dus zo ga ik er ook mee om, even bitter zoet, ik ben wel van plan alles te doen wat je kan doen met een zwangerschap, foto's uitjes weet ik veel alles, echt vieren dat ik zwanger ben voor de laatste keer Kid
ik wou zeggen voor de magnetron, maar vooruit, als jij een koelkast wilt.. als je leest 'het is een rauw proces' dan leest dat toch anders dan een 'rouwproces'. ik vond een rauw proces wel bijzonder klinken Nee hoor ik kan het me voorstellen, ik had zelf ook zo'n soort van rouwproces dat ik niet meer zwanger zou zijn. Niet eens in de zin van dat ik hierna mijn kindje ook nog zou verliezen maar puur geen schopjes meer en geen dikke buik meer. Nou hoop ik straks wel weer een dikke buik te hebben, en jij je kindje in je armen natuurlijk maar 't is toch even wennen dat dit de laatste keer is voor je. Mammadoe, ik vergelijk het niet zo met verliefdheid. Zwanger zijn is een bijzondere periode uit je leven, soms is het moeilijk dat je dat nooit meer mee zult maken. Nu ben jij de enige die je kindje 'vasthoudt' zeg maar. Ja, ik mis het ontzettend hoor, heb nooit makkelijke zwangerschappen maar het is zoo bijzonder! ALs het ff kon zou ik nog wel 10 kinderen willen
Ik herken je gevoel heel erg goed. 2 kindjes een droom die sneller uitkwam dan verwacht. Een meid en een jongen dus echt compleet. Was met 2 van hetzelfde geslacht net zo compleet geweest begrijp me niet verkeerd. Na een rot zwangerschap heb ik niet kunnen genieten van een periode die mooi moet zijn. Vele zitten niet op een roze wolk maar af en toe mag het wel even. Na de bevalling zei ik meteen dat ik het nooit meer zou doen maar de wens voor nog een kindje is zoooooooooo groot. Had ook erg veel moeite met het afscheid nemen van het nooit meer zwanger zijn en nooit meer de eerste echo enzzz.
ik vind het ook een rouwproces hoor wat je doormaakt.. het afscheid nemen van het zwanger worden en zijn.. ik heb na 9 zwangerschappen en 4 kindjes echt afscheid genomen.. en ik heb het er knap lastig mee gehad..
Ik zei een tijdje geleden ook tegen iemand: dit is de derde en de laatste! Degene zei de wijze woorden: kun je dat nu al zeggen? Misschien moet je dat eerst moet ervaren, hoe het is drie kinderen te hebben. Voor mij klopt het inderdaad, eerst was 2 genoeg, toen ging het na een tijd weer kriebelen. En ben nu van de derde zwanger. Ik laat het even voor wat het is, maar heb een beetje geleerd nooit meer iets uit te sluiten. Je weet maar nooit, het zit niet meer in de planning. Maar het kan bijv. ook dat zich een ongelukje aandient, dan kan die er ook nog wel bij Ik laat het een beetje open, dan doet het niet zo'n pijn.
Ik ben nu ook zwanger van de tweede en dat is ook echt de laatste. Mijn zwangerschappen zijn vrij zwaar maar ik probeer toch echt te genieten van de mooie momenten want het idee dat ik dit gevoel over vier maanden nooit meer zal hebben is best moeilijk.